Καταργείται η μετάφραση του διδαγμένου κειμένου από τις πανελλαδικές εξετάσεις με την ηγεσία, έπειτα από εισήγηση του ΙΕΠ, να «διαγράφει» ένα ολόκληρο ζητούμενο από το πανελλαδικό διαγώνισμα των Αρχαίων.
Σημειώνεται ότι η μετάφραση στο διδαγμένο κείμενο βαθμολογείται με 10 μονάδες, οι οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, θα μοιραστούν στις ερμηνευτικές ερωτήσεις που αφορούν το διδαγμένο κείμενο.
Η εν λόγω αλλαγή πολύ πιθανόν να επηρεάσει τις επιδόσεις των μαθητών της ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών. Πηγές του υπουργείου Παιδείας σημειώνουν στον «Ε.Τ.» ότι η απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο της «αποδυνάμωσης» της αποστήθισης από τους μαθητές. Το σκεπτικό είναι η απομάκρυνση της εξεταστικής διαδικασίας από αυτή την πρακτική με στόχο τη σύνθεση ερωτημάτων που θα είναι συνδυαστικά και δεν θα αφορούν την αναπαραγωγή αυτούσιων αποσπασμάτων από το σχολικό εγχειρίδιο.
Το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών αποτελεί τη σημαντικότερη εξέταση για το μέσο όρο της βαθμολογίας των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων μιας και έχει συντελεστή βαρύτητας 1,3. Η εν λόγω αλλαγή επηρεάζει περίπου 30.000 υποψήφιους που κάθε χρόνο δηλώνουν την ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών για την εισαγωγή τους σε θεωρητικές σχολές, μεταξύ άλλων οι δημοφιλείς Νομικές, Ψυχολογίες και Φιλολογίες.
Η μετάφραση του διδαγμένου κειμένου αποτελούσε αρκετά μεγάλο φόρτο διαβάσματος για τους μαθητές και αρκετοί εκπαιδευτικοί έχουν θίξει ότι πρόκειται για ένα ζητούμενο που δίνει «εύκολα» μονάδες στους υποψηφίους εφόσον είναι διαβασμένοι, αντισταθμίζοντας τις απώλειες από τη μετάφραση του αδίδακτου κειμένου το οποίο βαθμολογείται με 20 μονάδες και δυσκολεύει παραδοσιακά τους υποψηφίους.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι δεν πρόκειται για τη μοναδική αλλαγή που έχει γίνει στις Πανελλαδικές τα τελευταία δύο χρόνια. Τα ζητούμενα στα περισσότερα μαθήματα εστιάζουν πλέον αποκλειστικά στη σχολική ύλη σε σχέση με αυτά παρελθοντικών ετών, ενώ ειδικότερα στα Αρχαία το υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει ήδη σε παρεμβάσεις στην ενδοσχολική εξέτασή τους στο Λύκειο με ενίσχυση των ερμηνευτικών ερωτήσεων.
Αλλες αλλαγές
Εδώ και δύο χρόνια οι μαθητές που θα εξεταστούν τον Ιούνιο του 2019 στο εν λόγω μάθημα έχουν δεχτεί αλλαγές όσον αφορά τη διδασκαλία και την εξέταση στο Λύκειο.
Ηδη από τον Οκτώβρη του 2017, το υπουργείο Παιδείας με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και σχετικές οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς είχε αλλάξει τον τρόπο βαθμολόγησης των Αρχαίων στο Λύκειο ενισχύοντας τις ερμηνευτικές ερωτήσεις εις βάρος της διδασκαλίας της γραμματικής και του συντακτικού.
Βέβαια οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας έχουν δεχθεί στο παρελθόν τα «πυρά» των φιλολόγων, οι οποίοι τους κατηγόρησαν για υποβάθμιση του μαθήματος, καθώς στο Γυμνάσιο έχουν μειωθεί οι ώρες διδασκαλίας τους και στο Λύκειο μειώθηκε η διδασκαλία κειμένων από το πρωτότυπο κείμενο.
Πάντως, αρκετοί εκπαιδευτικοί επικρίνουν τις παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας, και την τελευταία που αφορά τις Πανελλαδικές, σχολιάζοντας δηκτικά ότι εκτός από τον «πόλεμο» στην αποστήθιση αυτές οι πρωτοβουλίες «κερδίζουν» πολύτιμο διδακτικό χρόνο στην τάξη, ώστε να ολοκληρώνεται η ύλη πιο γρήγορα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]