Γράφει η Αναστασία Βαμβακά
Επτά ολόκληροι μήνες από την ανέλκυση του ναυαγίου χρειάστηκαν ώστε να αρθούν τα γραφειοκρατικά και νομικά κωλύματα και τα ναυπηγεία «Σπανόπουλος» μετά από πιέσεις του Λιμεναρχείου Πειραιά να υποδεχτούν στη δεξαμενή τους το κουφάρι του πλοίου.
Σήμερα οι πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την Εισαγγελία Πειραιά θα εξετάσουν το πλοίο σε στεγνό έδαφος, ενώ το ενδιαφέρον των ειδικών αναμένεται να επικεντρωθεί στο ρήγμα που υπάρχει κοντά στα ύφαλα του πλοίου.
Η δικαστική διερεύνηση όλους αυτούς τους μήνες είχε μείνει στάσιμη, καθώς έπρεπε αρχικά το πλοίο να πλυθεί και στη συνέχεια να βρεθεί δεξαμενή ώστε να βγει από τη θάλασσα και με ασφάλεια να εξεταστούν τα ύφαλα του πλοίου, το ρήγμα και το μηχανοστάσιο. Παρά τις συνεχείς πιέσεις τόσο της ανακρίτριας Πειραιά όσο και του Κεντρικού Λιμεναρχείου προς όλες τις εταιρείες που διέθεταν δεξαμενές στην ευρύτερη περιοχή, μόλις προχθες αυτό κατέστη εφικτό.
Το υπουργείο Ναυτιλίας έχει ήδη επιδώσει διοικητικό πρόστιμο 1,2 εκατομμυρίων ευρώ στον ιδιοκτήτη του «Αγία Ζώνη ΙΙ», Θεόδωρο Κουντούρη, ενώ μέχρι στιγμής περισσότερες από 100 αιτήσεις έχουν κατατεθεί στο ΙΟPC fund, το ταμείο το οποίο θα καταβάλει τις αποζημιώσεις, με το συνολικό προεγκεκριμένο κεφάλαιο να αγγίζει τα 52 εκατ. ευρώ.
Πριν ένα μήνα, στις 18 Μαΐου, ο Θεόδωρος Κουντούρης συνελήφθη εκ νέου για θαλάσσια ρύπανση, αυτή τη φορά για τα άλλα δύο πλοία που ήταν δεσμευμένα στην περιοχή του Μώλου ΔΕΗ Κερατσινίου, το «Αγία Ζώνη Ι» και «Αγία Ζώνη ΙΙΙ». Η ρύπανση ήταν μικρή, περίπου 120 τετραγωνικά μέτρα, όμως ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι βρέθηκαν ίχνη παράνομης μετάγγισης πετρελαιοειδών. Συγκεκριμένα οι λιμενικοί εντόπισαν στο κατάστρωμα του «Αγία Ζώνη Ι» λίμνες με πετρέλαιο το οποίο έπεφτε στη θάλασσα και δίπλα τους φορητή αντλία η οποία συνδεόταν με βαρέλια τα οποία βρίσκονταν στο «Αγία Ζώνη ΙΙΙ» το οποίο βρισκόταν ακριβώς δίπλα.
Σύμφωνα με τον ίδιο επειδή δεν προέκυψαν στοιχειά εις βάρους του αφέθηκε ελεύθερος.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]