Οι ερμηνευτικές παρατηρήσεις είναι διατυπωμένες με σαφήνεια, δεν εμφανίζουν δυσκολίες και αφορούν σε έννοιες οι οποίες είναι χαρακτηριστικές της πλατωνικής φιλοσοφίας. Αξιοσημείωτο είναι ότι η ερώτηση εισαγωγής με τη μορφή πολλαπλών επιλογών (multiple choice) απαιτούσε όχι μόνον αποστήθιση της εισαγωγής αλλά και την εις βάθος κατανόησή της. Οι λεξιλογικές παρατηρήσεις δεν εμφανίζουν ιδιαίτερη δυσκολία.
Δείτε τα θέματα στα Αρχαία με ένα κλικ ΕΔΩ
Δείτε τις απαντήσεις στα Αρχαία με ένα κλικ ΕΔΩ
Το αδίδακτο είναι απόσπασμα από το έργο «Ρητορική» του Αριστοτέλη και εξετάζει τη σχέση μεταξύ ρητορικής και διαλεκτικής. Για πρώτη φορά δόθηκαν για ερμηνεία έξι λέξεις, ενώ χαρακτηριστική είναι η χρήση δυϊκού αριθμού. Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις είναι απλοϊκές. Χαρακτηριστικό είναι ότι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά δεν εξετάζονται θέματα πρώτης γραμμής, όπως ο πλάγιος λόγος, οι υποθετικοί λόγοι, καθώς φαίνεται ότι απώτερος στόχος του υπουργείου είναι ο μαθητής να προσεγγίσει νοηματικά το περιεχόμενο του κειμένου και να αντιληφθεί ερμηνευτικά τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη ρητορική και τη διαλεκτική μέθοδο.
Δείτε τα θέματα στα Μαθηματικά με ένα κλικ ΕΔΩ
Δείτε τις απαντήσεις στα Μαθηματικά με ένα κλικ ΕΔΩ
Υπενθυμίζεται ότι φέτος συμμετέχουν 104.040 υποψήφιοι, οι οποίοι διεκδικούν 74.692 θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Από αυτούς οι 86.301 προέρχονται από τα γενικά λύκεια και οι 15.742 από τα επαγγελματικά λύκεια. Ο αριθμός των υποψηφίων είναι μειωμένος σε σχέση με πέρσι περίπου κατά 900, ενώ αντίθετα ο αριθμός εισακτέων είναι αυξημένος κατά 5%.
Μειωμένος είναι και ο αριθμός υποψηφίων των ΕΠΑΛ κατά 2.000, παρά την πριμοδότηση που δίνεται φέτος για πρώτη φορά με δυνατότητα εισαγωγής σε πανεπιστήμια σε ποσοστό 5% του συνολικού αριθμού εισακτέων (σ.σ.: πέρσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 1%).
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]