Τη σκυτάλη, λοιπόν, από τους ήδη 6 κλειστούς παίρνει το Σύνταγμα την Κυριακή 4 Μαρτίου, κάνοντας το αναμενόμενο crash test για το πώς ανταποκρίνονται τελικά οι επιβάτες στο νέο σύστημα και συγκεκριμένα στον πιο πολυσύχναστο σταθμό.
Για να κλείσουν οι μπάρες, όμως, πέρα από τα διαδικαστικά κωλύματα (έκδοση καρτών ειδικών δικαιούχων κ.τ.λ.), είναι απαραίτητο να έχουν ολοκληρωθεί και κάποιες απαραίτητες διαδικασίες ως προς την ασφάλεια των πολιτών. Ετσι, όσοι σταθμοί παραδίδονται τμηματικά σημαίνει πως έχουν τοποθετήσει τον έλεγχο πυρανίχνευσης για τις περιπτώσεις που μπορεί να χρειαστεί να ανοίξουν οι μπάρες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε ότι το πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα θα πραγματοποιηθεί το σταδιακό κλείσιμο των πυλών σε 16 σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού, συνολικά 22 από τους 60.
Οπως σημειώνει ο Οργανισμός, το διάστημα μεταξύ 5-10 Μαρτίου και 12-14 Μαρτίου το κλείσιμο των πυλών θα διεξαχθεί σε ώρες μη αιχμής (εκτός δηλαδή 06.00 – 10.00 και 15.00 – 19.00).
Οι σταθμοί Ανθούπολη, Περιστέρι, Σεπόλια, Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Αγ. Μαρίνα, Κεραμεικός, Χολαργός, Νομισματοκοπείο, Αγ. Παρασκευή, Χαλάνδρι, Ταύρος και Μαρούσι θα κλείσουν στις 11 Μαρτίου, με την πύλη των ΑμεΑ να παραμένει ανοικτή. Στις 15 Μαρτίου θα υλοποιηθεί το κλείσιμο όλων των πυλών των ανωτέρω σταθμών.
Υπενθυμίζεται πως έχουν κλείσει ήδη οι μπάρες στους σταθμούς Αγιος Αντώνιος, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας, Αγιος Δημήτριος και Αιγάλεω.
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Ταλαιπωρία η Τετάρτη - Ποιοι απεργούν, τι θα γίνει με ΜΜΜ και σχολεία
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 540.000 προσωποποιημένες κάρτες ATH.ENA Card. Παράλληλα, έχει προσωποποιηθεί και αποσταλεί το σύνολο των αιτήσεων, που έχει υποβληθεί μέσω της σχετικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται άνεργοι και ΑμεΑ. Αναφορικά με τους ανέργους και τα ΑμεΑ έχουν εκδοθεί περί τις 45.000 προσωποποιημένες κάρτες.
Δωρεάν μετακίνηση
Σημειώνεται ότι το δικαίωμα της δωρεάν μετακίνησης πιστοποιείται μέσω ειδικής εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ (www.idika.gr) και οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν τα ανάλογα πεδία και αφού εξεταστούν στη συνέχεια, οι δικαιούχοι «φορτίζουν» το δωρεάν κόμιστρο στα αυτόματα μηχανήματα.
Ταυτόχρονα, ο ΟΑΣΑ προτρέπει τους επιβάτες στην αγορά εισιτηρίων πολλαπλών διαδρομών. Πιο συγκεκριμένα, συνιστά την προμήθεια εισιτηρίων με πολλαπλές διαδρομές (10 + 1, 5 + 0), ενώ προτρέπει τους επιβάτες να επαναχρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά εισιτήρια και κάρτες, διότι είναι επαναφορτιζόμενα.
Η επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών, σε μετρό και ηλεκτρικό, γίνεται δύο φορές, μία κατά την είσοδο στις πύλες των σταθμών και μία κατά την έξοδο και πάντα στον αναγνώστη που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά. Αντίστοιχα, σε λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ η επικύρωση γίνεται μία φορά κατά την είσοδο.
Αγανακτισμένοι
Βέβαια, το μόνο ζήτημα που αντιμετωπίζει ο ΟΑΣΑ δεν είναι μόνο αυτό της πυρανίχνευσης. Οι ελλείψεις σε ρολάκια, που ανάγκαζαν τους εργαζόμενους να ψάχνουν μέχρι και στα σκουπίδια εισιτήρια προκειμένου να τα επαναφορτίσουν, συνεχίζεται σε έντονους ρυθμούς με τους υπαλλήλους να είναι φανερά αγανακτισμένοι και με τον Οργανισμό να επικοινωνεί την επαναφόρτιση προκειμένου να βρεθεί λύση.
Παράλληλα, το πρόβλημα με το μειωμένο προσωπικό δεν έχει λυθεί και οι υπάλληλοι που πραγματοποιούν ελέγχους αγχώνονται για το αν θα καταφέρουν να ανταποκριθούν πλήρως, αφού μέχρι σήμερα κάνουν χρέη «ενημέρωσης».
Τέλος, οι φθορές που έχουν προκληθεί στα ακυρωτικά μηχανήματα ακόμα δεν έχουν αποκατασταθεί. Ενδεικτικά να τονίσουμε ότι η επίθεση στον σταθμό των Πετραλώνων έγινε στις 3 Φεβρουαρίου και τα μηχανήματα είναι ακόμα κομματιασμένα.
Μαρίνα Ξυπνητού
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]