Τότε επισκέπτρια ψέκασε με άχρωμο υγρό τις λίθινες βάσεις επιτύμβιων στηλών και εποπτικό υλικό της έκθεσης. «Ουδεμία βλάβη προκλήθηκε σε αρχαία αντικείμενα, ενώ ο εξοπλισμός της έκθεσης καθαρίστηκε αμέσως χωρίς το ελαιώδες υλικό να αφήσει κατάλοιπα ή ίχνη», αναφέρεται στη σχετική σημερινή ανακοίνωση.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «η αστυνομία ειδοποιήθηκε αμέσως, ασκήθηκε μήνυση κατ΄ αγνώστου και έκτοτε η ΕΛΑΣ διερευνά την υπόθεση, ενώ παράλληλα έγιναν επιπλήξεις και συστάσεις στο φυλακτικό προσωπικό». Η μυστηριώδης γυναίκα πάντως δεν έχει εντοπιστεί. Όπως αποκαλύπτεται κατάφερε να περάσει στο μουσείο έτσι όπως τη βλέπετε στην επόμενη φωτογραφία και κάποια στιγμή να βγάλει το μικρό ψεκαστήρα που είχε στα χέρια της αναφέρει tovima.gr.
Το χρονικό της υπόθεσης που προβληματίζει
Όλα συμβαίνουν το μεσημέρι της 10ης Μαϊου του 2017 με την υπόθεση να μην βλέπει αρχικά το φως της δημοσιότητας. Οι έρευνες της αστυνομίας όμως για τον εντοπισμό της γυναίκας δεν απέφεραν καρπούς και έτσι μία από τις εικόνες που κατέγραψαν οι κάμερες ασφαλείας, κάνει το γύρο του διαδικτύου. Πρόκειται για μία γυναίκα ανω των 60 ετών, σύμφωνα με εκτιμήσεις, με χαρακτηριστικά αφροαμερικανικά ή κρεολικά με εθνικ αμφίεση.
Η γυναίκα εκείνο το μεσημέρι μπήκε στον χώρο του Μουσείου των Βασλικών Ταφων των Αιγών στην Βεργίνα κρατώντας ένα μικρό ψεκαστήρα που δεν έγινε αντιληπτός από τους υπαλλήλους-φρουρούς του χώρου. Η μυστηριώδης επισκέπτρια ψέκασε με άχρωμο και ελαιώδες υλικό τις λίθινες βάσεις επιτύμβιων στηλών. Ακόμη ψέκασε με το ίδιο ελαιώδες υγρό μεγαλο αριθμό ενημερωτικών επιγραφών και φωτογραφιών του χώρου, χωρίς εκείνη την ώρα να γίνει αντιληπτή. Η πρωταγωνίστρια της υπόθεσης μπήκε και βγήκε ανενόχλητη, χωρίς κανείς αρχικά να υποψιαστεί το παραμικρό.
Όταν οι υπεύθυνοι του μουσείου στην Βεργίνα και η ΕΛΑΣ εντόπισαν τις αλλοιώσεις από τις ψεκασμένες επιτύμβιες στήλες αναζήτησαν το υλικό από τις κάμερες και έτσι οι αξιωματικοί της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ημαθίας ανακάλυψαν ποια προξένησε τις φθορές στα αρχαία αντικείμενα. Οι έρευνες στράφηκαν αρχικά στα γκρουπ τουριστών που εκείνη την εποχή βρίσκονταν στη Βεργίνα, χωρίς όμως να εντοπιστεί η γυναίκα.
Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης - Υποχρεωτικός ο εφοδιασμός με αλυσίδες
Το μουσείο της Βεργίνας
Μεγάλος αριθμός κτερισμάτων, που είναι έργα τέχνης ή έχουν αξία έργων τέχνης, ήρθε στο φως από τους τάφους, πολλά από τα οποία από χρυσό, όπως η περίφημη λάρνακα με τα αποτεφρωμένα απομεινάρια του Φιλίππου Β΄, που φέρει τον δεκαεξάκτινο ήλιο, σύμβολο της μακεδονικής δυναστείας, η μικρότερη λάρνακα με το δωδεκάκτινο αστέρι και τα στεφάνια από φύλλα και καρπούς βαλανιδιάς.
Όλα τα ευρήματα βρίσκονται μέσα στο μουσείο, το οποίο εγκαινιάσθηκε το 1993 και το οποίο κατασκευάστηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε να εγκιβωτίσει τα ταφικά κτίσματα προστατεύοντάς τα, να αναδεικνύει τα εκθέματα και να δείχνει την επανεπιχωματωμένη Τούμπα, όπως ήταν πριν από τις ανασκαφές. Μέσα υπάρχουν τέσσερεις τάφοι και ένα μικρό ιερό, το Ηρώον. Οι δύο σπουδαιότεροι τάφοι, του Φιλίππου Β΄ και του Αλεξάνδρου Δ΄, δεν ήταν συλημένοι και περιείχαν τους κύριους θησαυρούς του μουσείου.
Ο τάφος του Φιλίππου Β΄, που χωριζόταν σε δύο θαλάμους (στον κύριο θάλαμο βρέθηκαν τα οστά του αποτεφρωμένου νεκρού βασιλιά και στον προθάλαμο τα οστά μιας αποτεφρωμένης νεκρής γυναίκας), περιείχε τα πολυτιμότερα ευρήματα. Η δωρικού ρυθμού πρόσοψη του θολωτού ταφικού κτίσματος φέρει δύο ζωφόρους. Μια δωρική με τρίγλυφα και μετόπες και πάνω από αυτήν μια ιωνική με αρκετά μεγαλύτερο ύψος.
Ο ελαφρώς μικρότερος Τάφος ΙΙΙ, που αποδίδεται στον Αλέξανδρο τον Δ΄ και στον κύριο θάλαμο του οποίου βρέθηκαν τα οστά του αποτεφρωμένου νεκρού εφήβου, απέδωσε επίσης σημαντικά ευρήματα, ενώ μια στενή ζωφόρος, που απεικόνιζε αρματοδρομία, στόλιζε τους τοίχους του Τάφου.
Ο λεγόμενος τάφος της Περσεφόνης, στους τοίχους του οποίου βρέθηκε μια θαυμάσια τοιχογραφία με θέμα την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Άδη, και ο τέταρτος τάφος, που είχε μια εντυπωσιακή είσοδο με τέσσερεις δωρικούς κίονες και πιστεύεται ότι ανήκε στον βασιλιά Αντίγονο Β΄ Γονατά, βρέθηκαν άγρια συλημένοι και δεν απέδωσαν σημαντικά ευρήματα, αν και πρόκειται επίσης για μνημειώδη έργα της μακεδονικής ταφικής αρχιτεκτονικής.