Πολλές εργάζονται και διαμένουν στο Γκιόν, μια ιστορική συνοικία του Κιότο και μία από τις πιο δημοφιλείς τουριστικές πόλεις της Ιαπωνίας. Οι γκέισες αποτελούν μια κινούμενη τουριστική ατραξιόν όταν μετακινούνται στην πόλη, ωστόσο οι ξένοι τουρίστες φαίνεται πως δεν κατανοούν τα ιαπωνικά έθιμα και την εθιμοτυπία και πολλοί ακολουθούν -συχνά με ενοχλητικό τρόπο- τις γυναίκες και τις φωτογραφίζουν. Η «δράση» τους τους έδωσε το ψευδώνυμο «παπαράτσι γκέισας».
Μέτρα προστασίας
Το 2015, το Κιότο δημιούργησε φυλλάδια και έντυπα που χρησιμοποιούσαν εικόνες για να απεικονίσουν τις ενοχλητικές δραστηριότητες των ταξιδιωτών, όπως τα σκουπίδια, η χρήση selfie sticks, το κάπνισμα σε απαγορευμένες περιοχές και η φωτογράφηση γκέισας και μάικο.
Το 2019, ωστόσο, η κατάσταση φαίνεται πως είχε βγει εκτός ελέγχου, όταν υπήρξαν καταγγελίες για αναιδείς επισκέπτες που πείραζαν τα κιμονό τους, τις κυνηγούσαν με τις κάμερες και τα κινητά τους και τους τραβούσαν τα αξεσουάρ των μαλλιών του (kanzashi). Πέρυσι τελικώς απαγορεύτηκε η φωτογράφησή τους, σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει πρόστιμο 67 δολαρίων, ποινή που ωστόσο σπάνια επιβάλλεται.
Το τοπικό συμβούλιο του Γκιόν προτίθεται να καταστήσει τα στενά μικρά παράπλευρα σοκάκια εντελώς κλειστά για τους τουρίστες από τον Απρίλιο του 2024, ώστε σε αυτά να μπορούν οι γκέισες να κινούνται με ασφάλεια. Το ίδιο δεν ισχύει και για τον κεντρικό δρόμο της πόλης. Οι ειδικοί παραδέχονται πάντως πως την εποχή των ψηφιακών φωτογραφιών και των σόσιαλ μίντια είναι πολύ δύσκολο να σταματήσουν τη δράση των παπαράτσι, ακόμα και με την επιβολή περιορισμών, προστίμων και απαγορεύσεων.
Κάποιοι προτείνουν οι τουρίστες που επισκέπτονται τη γειτονιά να έχουν έναν Ιάπωνα ξεναγό, ο οποίος μπορεί να τους εκπαιδεύσει σχετικά με την εθιμοτυπία και τους τρόπους συμπεριφοράς απέναντι στις γκέισες. Αλλοι σημειώνουν πως θα μπορούσαν να οργανωθούν «συναντήσεις» τουριστών με γκέισες ώστε να έχουν το χρόνο να θέτουν ερωτήματα και να τις φωτογραφίζουν.
Ειδήσεις σήμερα
Το άλλο πρόσωπο του Γιώργου Λιάγκα και η Κατερίνα Καινούργιου που αγάπησε ξανά το κοινό