ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Μπάρες δημητριακών: Κάνουν καλό ή παχαίνουν; – Η αλήθεια

Newsroom eleftherostypos.gr

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως βρίσκονται στη βάση της μεσογειακής πυραμίδας και αποτελούν μια πολύ σημαντική ομάδα τροφίμων. Περιέχουν, επίσης, μία μεγάλη ποικιλία θρεπτικών συστατικών όπως φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μέταλλα (σίδηρο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο) τα οποία συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού.

Η επαρκή κατανάλωσή τους έχει συσχετιστεί με καλύτερη ρύθμιση του σωματικού βάρους, καθώς η παρουσία των φυτικών ινών συμβάλλει στη μείωση της όρεξης με αποτέλεσμα τη μειωμένη κατανάλωση φαγητού.

Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι μια διατροφή πλούσια σε ολικής άλεσης προϊόντα ενισχύει την άμυνα του οργανισμού ενάντια στην εμφάνιση διαφόρων παθήσεων. Πιο συγκεκριμένα τα δημητριακά ολικής άλεσης φαίνεται να έχουν τα εξής οφέλη:

Ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα
Μείωση της «κακής» χοληστερόλης (LDL)
Καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος
Καλύτερη λειτουργία του εντέρου
Μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου
Καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους

Οι μπάρες στο μικροσκόπιο
Στο εμπόριο υπάρχει μια τεράστια γκάμα από μπάρες δημητριακών διαφόρων γεύσεων αλλά και διαφορετικής διατροφικής σύστασης. Αν ανήκεις σε εκείνους που η ποικιλία τους μπερδεύει και διχάζεσαι ανάμεσα στο ποια μπάρα να επιλέξεις, η λύση βρίσκεται στη διατροφική ετικέτα.

Προτίμησε μπάρες δημητριακών με χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, κορεσμένα λιπαρά αλλά και με χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο (ανά τεμάχιο ~24γρ τα σάκχαρα να κυμαίνονται από 5-20γρ και οι θερμίδες να μην ξεπερνούν τις 100).

Επέλεξε εκείνες που θα αποτελούνται από σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης, καθώς οι φυτικές τους ίνες σε συνδυασμό με τις βιταμίνες Β που περιέχουν, συμμετέχουν στην απελευθέρωση ενέργειας μέσω της τροφής.

Η περιεκτικότητα τους σε βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και σε φαινολικές ενώσεις όπως σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, καθώς και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, θα ενισχύσουν το νευρικό σου σύστημα, με αποτέλεσμα καλύτερη συγκέντρωση, μνήμη και πνευματική διαύγεια.

Για εσένα που αγαπάς τη γλυκιά γεύση αλλά δε θες να επιβαρυνθείς με πολλές θερμίδες, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε εκείνες με γεύση σοκολάτα και μπανάνα ή φράουλα και cranberries ή βερίκοκο και ροδάκινο.

*Aπό τη Βιολέττα Τζεμολλάρι, διαιτολόγο – διατροφολόγο, μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Η αβάσταχτη ελαφρότητα των «light» προϊόντων

Leonidas Kallidonis

Κάψτε τα όλα… με σεξ.  Για να αρχίσει πιο… ελαφρά η χρονιά

Leonidas Kallidonis

Γιορτές με lockdown: Ο χειρότερος συνδυασμός για τις επιπλοκές του Σακχαρώδη Διαβήτη

Leonidas Kallidonis

Πόσες θερμίδες έχουν τα γλυκά των Χριστουγέννων; Μύθοι & Αλήθειες

Κίνδυνος σε μέγεθος… μπουκίτσας

Leonidas Kallidonis

Μελομακάρονα ή κουραμπιέδες; Ποιο παχαίνει λιγότερο

Τελικά τα ποτά παχαίνουν; Τι να προτιμήσετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

SMS στο «13033» και πατάμε το «6». Ο διαβήτης θέλει άσκηση

Leonidas Kallidonis

Παγωμένα άκρα: Τι δείχνουν για την υγεία του θυρεοειδούς

Leonidas Kallidonis