Για ακόμη μια φορά ο ζωντανός θρύλος της Εβδομης Τέχνης, Μάρτιν Σκορσέζε, κατακεραυνώνει το σινεμά των ψηφιακών εφέ, των franchise και των σούπερ ηρώων και διαπιστώνει την κατάντια των ταινιών που παράγουν και προμοτάρουν μέχρι τελικής πτώσης τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο GQ με αφορμή την επερχόμενη κυκλοφορία της νέας του ταινίας «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού» (19 Οκτωβρίου στη χώρα μας), ο κορυφαίος σκηνοθέτης υποστηρίζει ότι τα στούντιο προτιμούν τις «ποπ κορν» ταινίες που μπορούν να προμοτάρουν πιο εύκολα και που έχουν περιθώρια να γίνουν franchise. «Τα μεγάλα στούντιο δεν δείχνουν κανένα ενδιαφέρον στις ανεξάρτητες φωνές που εκφράζουν προσωπικές σκέψεις, ιδέες και συναισθήματα και χρειάζονται μεγάλα μπάτζετ».
Οσον αφορά στις ταινίες με πρωταγωνιστές τους σούπερ ήρωες που κατά κόρον βλέπουμε τα τελευταία χρόνια στη μεγάλη οθόνη, ο Σκορσέζε σχολιάζει ότι «είναι σαν να τις έχεις φτιάξει με Τεχνητή Νοημοσύνη. Δεν λέω ότι οι σκηνοθέτες τους δεν είναι ικανοί ή οι άνθρωποι που ασχολούνται με τα ψηφιακά εφέ δεν κάνουν σπουδαία δουλειά. Ομως τι σου μένει βλέποντας μια τέτοια ταινία; Πέρα από την ικανοποίηση της κατανάλωσης μιας τέτοιας ταινίας που γρήγορα σβήνει από τη μνήμη σου, τι άλλο σου μένει;», αναρωτιέται.
Στη συνέχεια της συνέντευξης ο Σκορσέζε θυμήθηκε τη μεγάλη κόντρα που είχε με τον διαβόητο παραγωγό Χάρβι Γουάινστιν όταν γύριζε τις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» (2002). Κόντρα που λίγο έλειψε να τον οδηγήσει σε αποχώρηση και να τον βγάλει πρόωρα στο περιθώριο. «Εκεί συνειδητοποίησα ότι δεν θα μπορούσα να ξαναδουλέψω με αυτούς τους όρους. Αν αυτός ήταν ο μόνος τρόπος που θα μπορούσα να γυρίζω ταινίες, τότε έπρεπε να σταματήσω», λέει ο Σκορσέζε και εξηγεί ότι αναγκάστηκε να χρηματοδοτήσει ο ίδιος την ταινία με 500.000 δολάρια για να την ολοκληρώσει, καθώς ο Γουάινστιν επέμενε σε γερό ψαλίδι στο μοντάζ. «Τα αποτελέσματα εκείνης της συνεργασίας δεν ήταν καθόλου ικανοποιητικά. Ηταν πολύ δύσκολη εκείνη η περίοδος και ένιωθα ότι δεν θα τα κατάφερνα. Αποφάσισα τότε ότι είχα τελειώσει πραγματικά με τη μεγάλη οθόνη», αποκαλύπτει.
Το ενδιαφέρον του να ξανακαθίσει στη σκηνοθετική καρέκλα το ξαναβρήκε το 2006 όταν ξεκίνησε τα γυρίσματα του «Πληροφοριοδότη» με τον Λεονάρντο ντι Κάπριο, τον Τζακ Νίκολσον και τον Ματ Ντέιμον. Ομως και πάλι τα στελέχη του στούντιο που είχε αναλάβει την παραγωγή της ταινίας είχαν άλλα πράγματα στο μυαλό τους. «Με ρωτούσαν αν ένας από τους δύο κεντρικούς ήρωες μπορούσε να μείνει ζωντανός. Σκέφτονταν τη δυνατότητα να γίνει η ταινία franchise και να έχει συνέχειες. Η ερώτησή τους δεν είχε να κάνει με ηθικά διλήμματα ζωής ή θανάτου», διαπιστώνει ο Σκορσέζε. Η ταινία ολοκληρώθηκε τελικά όπως την είχε στο μυαλό του ο σκηνοθέτης και ο «Πληροφοριοδότης» έγινε το φιλμ που χάρισε στον Σκορσέζε το πρώτο και μοναδικό Οσκαρ σκηνοθεσίας.
«Ολοι οι Αμερικάνοι συνεργοί στο έγκλημα»
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
Στη νέα του ταινία «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού», ο Σκορσέζε αφηγείται μια ιστορία περί αγάπης, εξουσίας, προδοσίας και λευκής υπεροχής που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Στη δεκαετία του ’20 οι Ινδιάνοι Osage που ζούσαν στη βορειοανατολική Οκλαχόμα ήταν στα χαρτιά οι πιο πλούσιοι Αμερικανοί, καθώς στην περιοχή τους είχαν βρεθεί μεγάλα κοιτάσματα πετρελαίου. Σύντομα όμως τα μέλη της φυλής τους άρχισαν να δολοφονούνται μυστηριωδώς. Πρωταγωνιστές είναι μια ομάδα λευκών που έρχονται να ζήσουν σε έναν τόπο που δεν είναι δικός τους και ξεκινούν να αρπάζουν όσα πιο πολλά μπορούν, πολλές φορές με τη βία.
«Αυτό που κατάλαβα είναι ότι δεν ήταν ένας και δύο εκείνοι που λειτουργούσαν με αυτή τη λογική. Ηταν όλοι. Αφού λοιπόν ήταν όλοι, τότε είμαστε κι εμείς. Με άλλα λόγια, εμείς ως Αμερικανοί είμαστε συνεργοί στο έγκλημα. Αυτό που αναρωτιόμουν είναι τι θα έκανα εγώ προσωπικά αν βρισκόμουν ανάμεσα σε αυτούς τους ανθρώπους τότε. Θα έκανα κάτι ή θα γύριζα το βλέμμα μου αλλού;», λέει ο Σκορσέζε.
Στους «Δολοφόνους του ανθισμένου φεγγαριού» πρωταγωνιστούν οι Λεονάρντο ντι Κάπριο, Ρόμπερτ ντε Νίρο, Λίλι Γκλάντστοουν και Τζέσι Πλίμονς. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο τελευταίο Φεστιβάλ των Καννών αποσπώντας πολύ καλές κριτικές από τον Τύπο και ασφαλώς συζητιέται για τις υποψηφιότητες των Οσκαρ.
Ειδήσεις σήμερα
Το Ναυάγιο έκανε πρεμιέρα στο Mega – Το twitter υποκλίθηκε στον Λεωνίδα Κακούρη [Βίντεο]
Δύσκολο το επταήμερο για 4 ζώδια – Ανατροπές στο οικονομικό και εργασιακό περιβάλλον
Βασίλης Καρράς: Η δύσκολη μάχη και τα fake news