ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΑ ΣΤΟΟΥΝ
«Συνάντησα για πρώτη φορά την Eμα Στόουν πριν από τα γυρίσματα της “Ευνοούμενης” και κατάλαβα πολύ γρήγορα ότι ήταν κάποια που θα δουλεύαμε μαζί ξανά στο μέλλον. Εμπιστευόμαστε απόλυτα ο ένας τον άλλον και επικοινωνούμε με ελάχιστες λέξεις. Το “Poor things” δεν θα ήταν η ίδια ταινία αν δεν είχαμε την απόλυτη αφοσίωσή της στη δουλειά, τόσο ως πρωταγωνίστριας όσο και ως παραγωγού».
«Η θητεία μου στο θέατρο έχει επηρεάσει τη δουλειά μου στη μεγάλη οθόνη με διάφορους τρόπους. Σε κάθε ταινία μου εξασφαλίζω χρόνο για πρόβες με τους ηθοποιούς. Ποτέ δεν προβάρουμε συγκεκριμένες σκηνές από τις ταινίες. Το νόημα είναι να νιώσουμε άνετα ο ένας με τον άλλον και με το κείμενο που έχουμε στα χέρια μας, να ρίξουμε τα τείχη που μας χωρίζουν και να γίνουμε ομάδα, παρέα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, την ώρα που θα ξεκινήσουμε τα γυρίσματα, όλοι να νιώθουν ελεύθεροι και να μη φοβούνται να εξερευνήσουν και να παίξουν».
ΤΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ
«Η δουλειά της Χόλι Γουάντινγκτον είναι πολύ συγκεκριμένη και με μεγάλη φαντασία. Ολα τα κοστούμια σχεδιάστηκαν με άξονα το πώς θα αντικατοπτρίζουν τις περιπέτειες της Μπέλα, μακριά από τα κλισέ που ξέρουμε για τα κοστούμια εποχής. Η μοναδική φορά που η Μπέλα φορά κορσέ είναι όταν για λίγο είναι περιορισμένη στην παλιά της ζωή. Τα σχέδια της Χόλι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο πώς βλέπουμε την εξέλιξη της Μπέλα».
ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ
«Προσπαθήσαμε να κάνουμε όσο πιο πολλά φυσικά γυρίσματα μπορούσαμε έτσι ώστε αυτός ο επινοημένος κόσμος που βλέπουμε στην ταινία να μοιάζει αληθινός για τους ηθοποιούς. Οταν, για παράδειγμα, κάναμε τα γυρίσματα στο πλοίο χρησιμοποιήσαμε μεγάλες LED οθόνες που απεικόνιζαν τον ουρανό και τη θάλασσα. Πιστεύω ότι αυτό έδωσε μοναδική υφή και ποιότητα στην ταινία. Αυτό επίσης μας έδωσε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε πολύ λίγα οπτικά εφέ στο post production, μικρές πινελιές για να ολοκληρώσουν το εφέ που επιδιώκαμε».
ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΦΑΛΟ
«Ο Μαρκ Ράφαλο ήταν διστακτικός αρχικά με το ρόλο του, γιατί δεν είχε ξαναδοκιμάσει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν. Γρήγορα, όμως, ενθουσιάστηκε. Αργότερα έμαθα ότι είναι διστακτικός σχεδόν κάθε φορά που ξεκινά μια νέα δουλειά. Εγώ ένιωθα ότι αυτός είναι ο Ντάνκαν της ταινίας και δεν ήταν έκπληξη για μένα το γεγονός ότι κάποια στιγμή έγινε ένα με το ρόλο του. Ηταν ξεκαρδιστικός από την πρώτη μέρα των προβών».
Ταμίλα Κουλίεβα στο ΤΥΠΟΣ TV: «Ολα μου ήρθαν γενναιόδωρα στην καριέρα μου»
ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΤΑΦΟΕ
«Ο Γουίλεμ Νταφόε κατάλαβε το ρόλο του από την πρώτη στιγμή. Χρειάζονταν έξι ώρες για να του βάλουν τα προσθετικά στο πρόσωπο και το σώμα του και ήταν πάντα ο πρώτος από τους ηθοποιούς στο σετ κάθε μέρα. Μέρος της γκαρνταρόμπας του και της προφοράς του ήταν επηρεασμένα από τον Αλασντερ Γκρέι, τον συγγραφέα του βιβλίου στο οποίο βασίστηκε η ταινία. Ο ήρωάς του είναι μια αναφορά στον συγγραφέα».
ΠΡΩΤΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΡΟΛΟΣ
«Ηταν ο πρώτος μεγάλος ρόλος του Ραμί Γιούσεφ σε ταινία και ήταν υπέροχος. Ηξερα από τις τηλεοπτικές του σειρές ότι είναι εξαιρετικός ηθοποιός, εκτός από σεναριογράφος και σκηνοθέτης. Ηταν σπουδαίος στο ρόλο του Μαξ στην ταινία. Ξέραμε ότι μπορούμε να βασιστούμε πάνω του όταν δεν είχαμε χρόνο και θέλαμε μία σκηνή με την πρώτη λήψη».
Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΦΕΝΤΡΙΞ
«Ο συνθέτης Γέρσκιν Φέντριξ κάνει ένα πέρασμα ως μουσικός στην ορχήστρα της σκηνής που η Μπέλα χορεύει. Ηταν η πρώτη φορά που συνεργάστηκα με συνθέτη για τη μουσική μιας ταινίας μου και ήταν η πρώτη φορά του Γέρσκιν που έγραψε μουσική για ταινία. Αυτό μας έδωσε την ελευθερία να δούμε τη μουσική με ασυνήθιστο τρόπο και όχι να τη γράψουμε μετά το τέλος των γυρισμάτων, όπως γίνεται συνήθως. Είχαμε στα χέρια μας τη μουσική της ταινίας πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα έτσι ώστε να γυρίσουμε και να μοντάρουμε σκηνές με τη μουσική του ως οδηγό».
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
«Η ταινία είναι διασκευή του βιβλίου του Αλασντερ Γκρέι. Τον συνάντησα στη Γλασκόβη το 2012 για να πάρω το “πράσινο φως” από εκείνον. Πιστεύω ότι η ταινία παρέμεινε πιστή στην αίσθηση που σου αφήνει το βιβλίο, αλλά ο Τόνι ΜακΝαμάρα (σεναριογράφος) κι εγώ θέλαμε να έχουμε την ελευθερία να αλλάξουμε και να αναδιαρθρώσουμε τη δράση του όσο θέλαμε. Η πρώτη και βασική μας επιλογή, που διαφέρει από το βιβλίο, ήταν να αφηγηθούμε την ιστορία από τη ματιά της Μπέλα. Από εκεί και μετά, ο κόσμος της ταινίας άνοιξε διάπλατα μπροστά μας».
TA ΣΚΗΝΙΚΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΛΑΤΟ
«Κατασκευάσαμε σκηνικά στο μεγαλύτερο πλατό της Ευρώπης, στη Βουδαπέστη, με τους υπεύθυνους καλλιτεχνικής διεύθυνσης Τζέιμς Πράις και Σόνα Χιθ. Δεν είχαν δουλέψει μαζί στο παρελθόν και θεώρησα ότι το στιλ τους, διαφορετικό μεταξύ τους, θα κατέληγε σε μοναδικό αποτέλεσμα. Τους πήρε 20 εβδομάδες να φτιάξουν το σκηνικό της Λισαβόνας και το έκαναν με φοβερή λεπτομέρεια. Χρειαζόσουν 45 λεπτά για να κάνεις ένα χαλαρό περίπατο στο συγκεκριμένο σκηνικό μέσα στα στενά και τα πλήρως σχηματισμένα κτίρια».
«Ενώ κτίσαμε τα σκηνικά με κάθε λεπτομέρεια έτσι ώστε να δίνουν την αίσθηση ότι κατοικούνται από ανθρώπους, το όραμά μας για ένα σύστημα κυκλοφορίας οχημάτων με καλώδια στον αέρα ήταν πολύ δύσκολο να επιτευχθεί. Το αποτέλεσμα είναι παράδειγμα της δουλειάς που έγινε στα τεχνικά εφέ από την ομάδα Union, οι οποίοι εναρμόνισαν τα εφέ με τα πραγματικά σκηνικά».
Ειδήσεις σήμερα
Οι σκακίστριες καταγγέλλουν σεξιστικές συμπεριφορές
Σπαραγμός στα Χανιά στο τελευταίο αντίο στην Ραφαέλα [βίντεο και εικόνες]