Η ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΝΟΜΑΔΩΝ ****
(NOMADLAND)
ΗΠΑ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΚΛΟΪ ΖΑΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΦΡΑΝΣΙΣ ΜΑΚΝΤΟΡΜΑΝΤ, ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΣΤΡΑΔΕΡΝ
Μια 60χρονη γυναίκα τα χάνει όλα, σύζυγο, δουλειά, σπίτι. Αποφασίζει να ζήσει ως περιπλανώμενη με το βαν της στις απομονωμένες περιοχές της Νεβάδα, συναντώντας άλλους νομάδες που, αποκλεισμένοι από το σύστημα, βγάζουν τα προς το ζην από περιστασιακές δουλειές εδώ κι εκεί. Η Φραν θα τους γνωρίσει καλύτερα, θα ακούσει τις ιστορίες τους, θα περιπλανηθεί, θα αρνηθεί ευγενικά προτάσεις να εγκατασταθεί σε σπίτια συγγενών και φίλων και θα συνεχίσει τη νομαδική ζωή της.
Το Οσκαρ καλύτερης ταινίας φέτος δεν θέλει συστάσεις καθώς ήδη από τον περσινό Σεπτέμβριο, όπου κατέκτησε τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας, συζητιέται διαρκώς και έντονα. Η Κλόι Ζάο στην τρίτη της ταινία κάνει το σινεμά που έχει στο μυαλό και την καρδιά της, χαρίζοντάς μας μοναδικές εικόνες ανοικτών οριζόντων, απίθανων τοπίων άγριας φύσης, λεπτών συναισθημάτων και αποχρώσεις γλυκόπικρου χιούμορ. Επιτέλους, ήρθε η ώρα να απολαύσουμε αυτή τη μεγάλη ταινία στο λευκό πανί, έτσι όπως της αρμόζει. Τα τρία Οσκαρ (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, α’ γυναικείου ρόλου) που απέσπασε στην πρόσφατη τελετή μοιάζουν λίγα.
SOUL ****
«Η Γη της ελιάς - spoiler»: Νέα απόπειρα δολοφονίας στην Μάνη - Ποιο θα είναι το θύμα;
(ΗΠΑ, 2020)
ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΙΤ ΝΤΟΚΤΕΡ
Μια ακόμη οσκαρική ταινία ανοίγει απόψε τα θερινά σινεμά. Το «Soul» της Pixar κατέκτησε εύκολα το Οσκαρ καλύτερου animation χάρη σε μια πολύ καλοφτιαγμένη και ευφάνταστη ιστορία. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας καθηγητής Μουσικής που προσπαθεί να εμπνεύσει τους μαθητές του στο σχολείο, αλλά παράλληλα δεν ξεχνά το όνειρό του που είναι να παίξει πιάνο στα τζαζ κλαμπ της Νέας Υόρκης δίπλα σε φημισμένες τραγουδίστριες και άλλους κορυφαίους μουσικούς. Η τύχη θα του χαμογελάσει και θα δει το όνειρό του να πραγματοποιείται μετά από μια οντισιόν. Ομως αμέσως μετά όλα θα γυρίσουν ανάποδα, με τη δράση να μεταφέρεται στον… άλλον κόσμο.
Μην ξεχνάς το όνειρό σου, από το πιο «μικρό» ως το πιο «μεγάλο», λέει το «Soul», μια ταινία που απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους και αποθεώνει το γεγονός ότι σήμερα είναι μια ακόμα ημέρα που έχουμε την τύχη να αντικρίζουμε τον ήλιο.
ΠΡΟΣΤΙΜΟ ****
(ΕΛΛΑΔΑ, 2020)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΦΩΚΙΩΝ ΜΠΟΓΡΗΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ, ΣΤΑΘΗΣ ΣΤΑΜΟΥΛΑΚΑΤΟΣ
Εκλεψε τις εντυπώσεις στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αλλά όχι τα βραβεία. Ε και; Ο Φωκίων Μπόγρης δείχνει απόλυτα σίγουρος στα πατήματά του, το σενάριό του είναι κατευθείαν βγαλμένο από το δρόμο και τους πρωταγωνιστές της νύχτας (βασίζεται άλλωστε στα βιώματα υπαρκτού προσώπου), ενώ οι ερμηνευτές του είναι μια σφιχτοδεμένη ομάδα, όπου ο καθένας βάζει τη δική του μοναδική υπογραφή σε αυτό το αθηναϊκό νουάρ παραβατικότητας, εγκληματικότητας, απειλών, εκβιασμών, διαλέκτων, συνηθειών και λοιπών… «αμαρτιών» της διπλανής πόρτας. Εξαιρετική και ρεαλιστική αποτύπωση μιας πλευράς της πόλης που ίσως αγνοούμε, αλλά παράλληλα μοιάζει τόσο οικεία.
Βαγγέλης Μουρίκης, Γιάννης Οικονομίδης, Βασίλης Μπισμπίκης και άλλοι γνωστοί κι αγαπημένοι σε απίθανες μικρές σκηνές που «δένουν» την ταινία απολαυστικά.
Με λίγα λόγια, ο Βαγγέλης προσπαθεί μάταια να βρει δουλειά λόγω ποινικού μητρώου και βιοπορίζεται πουλώντας κάνναβη. Οταν ο διαχειριστής της πολυκατοικίας που μένει τον απειλήσει ότι θα καλέσει την Αστυνομία, βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι της αδελφής του, η οποία συζεί με τον Πέτρο. Εκείνος είναι ένας αδίστακτος μπράβος που σταδιακά ωθεί τον Βαγγέλη στα πιο βαθιά νερά, καταπατώντας κάθε κόκκινη γραμμή που προσπαθεί να βάλει.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Wonder Woman 1984 ***. Της Πάτι Τζένκινς με τους Γκαλ Γκαντότ, Πέντρο Πασκάλ
Πίσω στη δεκαετία του ’80, η Νταϊάνα ζει μια «ήσυχη» ζωή ως επιμελήτρια ενός αρχαιολογικού μουσείου στο οποίο καταφτάνει για έρευνα και μελέτη μια πέτρα με απροσδιόριστες δυνάμεις. Οταν η πέτρα πέσει στα χέρια του διαταραγμένου επιχειρηματία Μάξουελ Λορενζάνο, ο οποίος υπόσχεται δημόσια την πραγματοποίηση κάθε επιθυμίας, η Wonder Woman αναλαμβάνει δράση σε μια προσπάθεια να σώσει την ανθρωπότητα από την απληστία και το χάος.
Αν και η Γκαλ Γκαντότ είναι απολαυστική ως παρουσία στο ρόλο της σούπερ ηρωίδας και πολλές σκηνές εντυπωσιάζουν με τα εφέ και τη δράση τους, η δεύτερη περιπέτεια της Wonder Woman ξεθυμαίνει γρήγορα ως ανάμνηση. Κυρίως γιατί το σενάριο μοιάζει αποσπασματικό και χωρίς πυξίδα, ενώ δεν έχει την ίδια βαρύτητα όπως η πρώτη ταινία, που είχε κάτι αξιοπρόσεκτο να πει.
Εξι λεπτά πριν τα μεσάνυχτα **. Του Αντι Γκόνταρντ με τους Εντι Ιζαρντ, Τζούντι Ντεντς
Λίγο πριν οι ναζί βομβαρδίσουν τη Βρετανία, ένας πράκτορας γερμανικής καταγωγής προσλαμβάνεται ως καθηγητής σε ένα σχολείο με έφηβες μαθήτριες, επίσης γερμανικής καταγωγής. Στόχος του να εμποδίσει τη μεταφορά τους στη Γερμανία πριν αρχίσουν οι βομβαρδισμοί. Ομως γίνεται αντιληπτός από διπλούς Βρετανούς πράκτορες και αναγκάζεται να τραβήξει πιστόλι.
Στρωτή αφήγηση με καλοστημένες σκηνές δράσης, αλλά έως εκεί. Λίγες οι εκπλήξεις, μηδενικά τα ρίσκα σε μια στρογγυλεμένη αλλά καλοφτιαγμένη περιπέτεια μυστικών πρακτόρων.
Οι μάγισσες **. Του Ρόμπερτ Ζεμέκις με τις Ανα Χάθαγουεϊ, Οκτάβια Σπένσερ
Ενας πιτσιρικάς που έμεινε ορφανός μετακομίζει στη γιαγιά του και μαζί αναχωρούν για ένα πολυτελές ξενοδοχείο, όπου συναντούν μια ομάδα μαγισσών που θέλουν να μεταμορφώσουν όλα τα παιδιά σε ποντίκια.
Παρά τη συνεργασία μεγάλων ονομάτων σε όλα τα επίπεδα της παραγωγής, η κινηματογραφική μεταφορά του παιδικού μυθιστορήματος του Ρόαλντ Νταλ μοιάζει λειψή από καλές ιδέες, ενώ η γκόθικ ατμόσφαιρα που ίσως να μας κέντριζε το ενδιαφέρον απουσιάζει. Μόνο τα ψηφιακά εφέ μένουν να στηρίξουν την ακριβή παραγωγή, αλλά σίγουρα δεν αρκούν.
Τρία υπέροχα κορίτσια **. Του Ρονάλντο Ραβέλο με τους Μάρκο Τζιαλίνι, Βιντσέντζο Σαλέμε
Τρεις φίλοι πατεράδες στα 50 τους βλέπουν τις κόρες τους «μπλεγμένες» σε μη αποδεκτές για εκείνους σχέσεις και αναλαμβάνουν δράση για να τις απομακρύνουν από τους συντρόφους τους. Εννοείται πως προκαλούν κομφούζιο και αποτυγχάνουν.
Ιταλική κομεντί για τα όρια στις σχέσεις γονέων-παιδιών, την εισβολή των πρώτων στην προσωπική ζωή των δεύτερων, την αποδοχή και την εμπιστοσύνη. Λείπει το νεύρο όμως, η σπιρτάδα, και οι καλογραμμένες σκηνές είναι περιορισμένες.
Και οι θεοί τρελάθηκαν (1980) ***. Του Τζέιμι Εϊς με τους Μάριους Γουέιερς, Σάντρα Πρίνσλου
Ενας πιλότος πετάει πάνω από την έρημο Καλαχάρι και από το παραθυράκι του πετάει έξω ένα μπουκάλι Κόκα Κόλα. Αυτό προσγειώνεται στα εδάφη μιας καλοκάγαθης φυλής και το άγνωστο αντικείμενο γίνεται αιτία και αφορμή για να αλλάξει η καθημερινότητά της προς το χειρότερο. Παράλληλα, αντάρτες επιτίθενται με τα όπλα στην κυβέρνηση της Μποτσουάνα και καταδιώκονται, ενώ ένας ερευνητής της ερήμου ερωτεύεται μια πρώην δημοσιογράφο που αποφάσισε να προσφέρει εθελοντική εργασία στις φυλές της ερήμου.
Αν και έχουν περάσει σαράντα χρόνια από την πρεμιέρα της, η κωμωδία του Τζέιμς Εϊς αποδεικνύεται αειθαλής προσφέροντας διασκεδαστικές στιγμές με καλογραμμένο χιούμορ.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Ο Δήμος Αθηναίων δημιουργεί το πρώτο ιατρείο διακοπής καπνίσματος
- Ευθύμης Λέκκας στο Elftherostypos.gr: Τεράστιες οι επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο Σχίνο
- Και όμως: Ο δρόμος…ρούφηξε αμάξι στις Αχαρνές!
- Ηράκλειο: Αγωνία για την 44χρονη που είναι σε ΜΕΘ μετά τον εμβολιασμό της
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter.