Ο σπουδαίος Ελληνας μοντέρ είναι υποψήφιος για το χρυσό αγαλματίδιο για τη δουλειά του στο «The father» του Φλοριάν Ζελέρ, ταινία που διεκδικεί έξι Οσκαρ συνολικά, ανάμεσά τους κι εκείνο της καλύτερης ταινίας.
Ο Γιώργος Λαμπρινός έχει ήδη λάβει την αναγνώριση για τη δουλειά του, καθώς έχει ήδη αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις για το μοντάζ του «The father», όπως το βραβείο της Ενωσης Κριτικών του Λος Αντζελες και το βραβείο για το Καλύτερο Μοντάζ στα British Independent Film Awards (ΒIFAs). Εχοντας μόλις ολοκληρώσει το μοντάζ της ταινίας «Broadway» του Χρήστου Μασσαλά, ο σπουδαίος μοντέρ προετοιμάζεται για τη μεγάλη βραδιά των βραβείων Οσκαρ.
Μιλώντας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής, τονίζει ότι «είναι εξαιρετικά σημαντικό να μπορούμε να πολλαπλασιάζουμε τις εμπειρίες μας σε διαφορετικά μέρη. Μας μαθαίνει πάρα πολλά». Δηλώνει υπέρμαχος, ασφαλώς, της συλλογικής εμπειρίας θέασης μιας ταινίας «σίγουρα η τεχνολογία εξελίσσεται και πρέπει να προσαρμοζόμαστε, αλλά η σκοτεινή αίθουσα παραμένει μια ξεχωριστή εμπειρία» και διαπιστώνει ότι «η υποδομή στη χώρα μας θα μπορούσε να είναι καλύτερη, γιατί οι Ελληνες δημιουργοί, γυναίκες και άντρες, έχουν πολλές ιστορίες να πουν, οι οποίες έχουν πάντα ανταπόκριση στα διεθνή φεστιβάλ. Είμαστε σίγουρα λαός που αγαπά να φτιάχνει και να ακούει ιστορίες».
Οσο για τη βραδιά των Οσκαρ και την ενδεχόμενη κατάκτηση του βραβείου, ο Γιώργος Λαμπρινός θα το γιορτάσει «με μάσκα και τζελ για τα χέρια φαντάζομαι, δυστυχώς. Αλλά ξέροντας πως αυτή η πανδημία θα ξεπεραστεί!».
Πού ήσασταν όταν μάθατε για την υποψηφιότητα για το Οσκαρ; Πώς νιώσατε εκείνη τη στιγμή;
Ημουν στο σπίτι μου στο Παρίσι και ο πρώτος άνθρωπος που μου έγραψε να με συγχαρεί και μου το ανακοίνωσε ήταν ο Χρήστος Μασσαλάς, Ελληνας σκηνοθέτης, με τον οποίο είχα τη χαρά να συνεργαστώ πρόσφατα στην ταινία του, «Broadway».
Σε τι ευελπιστείτε προσωπικά με αυτήν τη διάκριση;
Σ’ αυτό που ψάχνουμε πάντα σε οποιοδήποτε χώρο εργασίας, περισσότερες και ενδιαφέρουσες συνεργασίες.
Τι θέλατε να πετύχετε στο μοντάζ σε αυτήν την ταινία; Ποια ήταν η πρόθεση και ποια η κατεύθυνση;
Να βάλουμε τον θεατή τελείως μέσα στο κεφάλι του Αντονι, ενός ηλικιωμένου άντρα που πάσχει από άνοια, και την ίδια στιγμή να καταφέρουμε να συνυπάρξουν και οι υπόλοιποι χαρακτήρες, όπως η κόρη του, Αν, γιατί σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει ο άνθρωπος που ζει την κατάσταση, αλλά και η επίπτωση της ασθένειας στο άμεσο περιβάλλον του, που είναι αρκετά επώδυνη.
Τι σας τράβηξε στο μοντάζ όταν ξεκινήσατε;
Μια μεγάλη σχέση με τη μουσική, η οποία ήταν η πρώτη μου αγάπη, και η απήχηση που μπορεί να έχει η τέχνη του κινηματογράφου στο κοινό.
Εχετε δει τις άλλες ταινίες που διεκδικούν το Οσκαρ καλύτερου μοντάζ; Ποια σας άρεσε περισσότερο ως δουλειά στο μοντάζ αλλά και συνολικά ως ταινία;
Ολες οι υποψήφιες ταινίες είναι για διαφορετικούς λόγους υψηλού επιπέδου. Θα ξεχώριζα το «Η δίκη των 7 του Σικάγο», με την πανέμορφη φωτογραφία του Φαίδωνος Παπαμιχαήλ και την αφήγησή της. Το «Nomadland» για τους χαρακτήρες, το «Sound of metal» για τον ήχο.
Σε τι διαφέρει η δουλειά στην Ελλάδα από το εξωτερικό;
Κάθε χώρα έχει την κουλτούρα της και τον τρόπο της να κάνει τα πράγματα και να αφηγείται τις ιστορίες που την αγγίζουν, οπότε είναι εξαιρετικά σημαντικό να μπορούμε να πολλαπλασιάζουμε τις εμπειρίες μας σε διαφορετικά μέρη. Μας μαθαίνει πάρα πολλά.
Δυστυχώς, στην Ελλάδα κάποιες φορές η υποδομή θα μπορούσε να είναι καλύτερη, γιατί οι Ελληνες δημιουργοί, γυναίκες και άντρες, έχουν πολλές ιστορίες να πουν, οι οποίες έχουν πάντα ανταπόκριση στα διεθνή φεστιβάλ. Είμαστε σίγουρα λαός που αγαπά να φτιάχνει και να ακούει ιστορίες.
Πώς είναι η κατάσταση για το σινεμά στη Γαλλία με την πανδημία; Σε επίπεδο παραγωγής αλλά και γενικότερα στις αίθουσες, στη διανομή κ.λπ.
Στη Γαλλία οι αίθουσες είναι κλειστές εδώ και έναν χρόνο περίπου, πράγμα που σίγουρα δημιουργεί πολλά προβλήματα. Ελπίζω το κοινό και εκεί αλλά και εδώ να μπορέσει να στηρίξει τις αίθουσες και τις ταινίες, όταν θα ανοίξουν πάλι. Η οικονομική κατάσταση είναι για όλους δύσκολη, αλλά ελπίζω και το ελληνικό κοινό να στηρίξει τους Ελληνες και τις Ελληνίδες δημιουργούς.
Τι πιστεύετε ότι θα αλλάξει για το σινεμά μετά την πανδημία; Θα είναι προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο;
Το σινεμά είναι μια τέχνη που μας φέρνει κοντά. Ευτυχώς, οι πλατφόρμες και το streaming μάς επιτρέπουν να συνεχίζουμε να μοιραζόμαστε ιστορίες και βοηθούν να κρατούν τη δουλειά τους πολλοί άνθρωποι, αλλά, όταν βγούμε από την πανδημία, δεν πρέπει να ξεχάσουμε τις δραστηριότητας που μας φέρνουν κοντά με φίλους και με αγνώστους. Νομίζω ότι η φράση που ακούγεται «το σινεμά έχει πεθάνει» δεν έχει απολύτως κανένα νόημα. Σίγουρα η τεχνολογία εξελίσσεται και πρέπει να προσαρμοζόμαστε, αλλά η σκοτεινή αίθουσα παραμένει μια ξεχωριστή εμπειρία.
Πώς αντιμετωπίζεται το ελληνικό σινεμά στο εξωτερικό; Προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού και των επαγγελματιών;
Οι ελληνικές ταινίες κάνουν εξαιρετικές επιδόσεις στα διεθνή φεστιβάλ. Νομίζω πως είναι καθήκον των δημιουργών να φέρνουν και το ελληνικό κοινό στις αίθουσες, αλλά είναι κάτι που σίγουρα χρειάζεται στήριξη. Δεν είναι τυχαίο πως σε μια χώρα όπως η Γαλλία ο κινηματογράφος αντιμετωπίζεται σαν βιομηχανία με μεγάλη κρατική υποδομή. Αλλά, όπως είπα και πριν, κάθε χώρα έχει τις δικές της συνθήκες. Χρειάζεται, πάνω από όλα, διάλογος και συνεργασία.
Πώς θα γιορτάσετε ενδεχόμενη νίκη σας στα Οσκαρ;
Με μάσκα και τζελ για τα χέρια φαντάζομαι, δυστυχώς. Αλλά ξέροντας πως αυτή η πανδημία θα ξεπεραστεί!
Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ «THE FATHER»
Στην υποψήφια για έξι Οσκαρ ταινία του Φλοριάν Ζελέρ, η μνήμη του 80χρονου Αντονι αρχίζει σιγά σιγά να «σβήνει» και να μπλέκεται με τη φαντασία, όσο η κόρη του, Αν, προσπαθεί να αντιμετωπίσει την άνοια του πατέρα της και την άρνησή του να δεχτεί βοήθεια σε καθημερινή βάση, παρά το γεγονός ότι η κατάστασή του διαρκώς χειροτερεύει. Πρωταγωνιστούν οι Αντονι Χόπκινς και Ολίβια Κόλμαν.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
- Ανοιχτή γραμμή της Ελλάδας με ΗΠΑ – Τι σηματοδότησε η επικοινωνία Μητσοτάκη – Μπάιντεν
- Μαλεσίνα: Η χαλαρότητα και η ανευθυνότητα έφεραν την τραγωδία – Πώς ο κορωνοϊός έκανε πάρτι
- Κορωνοϊός: Πάσχα και εφέτος στην πόλη – Τι θα γίνει με λιανεμπόριο, σχολεία και εστίαση
- Συνεπιμέλεια: Τα παιδιά χρειάζονται και τους δύο γονείς – Οι 4 αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο
- Συναυλία – πείραμα στη Βαρκελώνη: 5.000 θεατές με μάσκες και αρνητικό τεστ κορωνοϊού, αλλά χωρίς αποστάσεις [εικόνες & βίντεο]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr