Η εταιρεία, έχοντας εκατοντάδες χιλιάδες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και λειτουργώντας ήδη ως βασικός μοχλός πωλήσεων για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, εισέρχεται στον χώρο του embedded finance. Με λίγα λόγια, η Skroutz προσφέρει στους συνεργάτες της πρόσβαση σε κεφάλαια κίνησης, τα οποία μπορούν να αποπληρώνουν ευέλικτα και απρόσκοπτα μέσω των πωλήσεων τους στην πλατφόρμα.
Αυτή η νέα στρατηγική όχι μόνο αλλάζει το μοντέλο λειτουργίας της Skroutz, αλλά και δημιουργεί ένα νέο χρηματοοικονομικό μοντέλο, όπου η ρευστότητα και οι πωλήσεις συνδέονται άμεσα, χωρίς την παραδοσιακή γραφειοκρατία των τραπεζών.
Πώς λειτουργεί το νέο χρηματοδοτικό μοντέλο της Skroutz
Το νέο πρόγραμμα Smart Finance της Skroutz λειτουργεί με βάση τα παρακάτω δεδομένα:
Διασφάλιση χρηματοδότησης με στοκ προϊόντων: Η Skroutz θα συνεργάζεται με τράπεζες, αλλά θα προσφέρει τη δική της εγγύηση για την εξασφάλιση των δανείων. Το στοκ των προϊόντων που έχουν οι συνεργάτες της στην αποθήκη της Skroutz θα λειτουργεί ως collateral (ενέχυρο), μειώνοντας σημαντικά τον χρηματοοικονομικό κίνδυνο.
Αποπληρωμή μέσω πωλήσεων: Δεν υπάρχει σταθερό επιτόκιο, αλλά μια flat χρέωση, η οποία παρακρατείται από τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω της πλατφόρμας. Όσο περισσότερες είναι οι πωλήσεις, τόσο πιο γρήγορα αποπληρώνεται το δάνειο.
Άμεση πρόσβαση σε κεφάλαια: Αντί να περιμένει ένας έμπορος εβδομάδες ή μήνες για την έγκριση δανείου, η Skroutz, αξιοποιώντας big data και AI αλγόριθμους, παρέχει προεγκεκριμένες πιστώσεις, δίνοντας στους συνεργάτες τη δυνατότητα να λαμβάνουν χρηματοδότηση άμεσα, μέσω ενός κουμπιού στο dashboard τους.
Επικέντρωση στα ταχυκίνητα προϊόντα: Η Skroutz θα συνεργάζεται στενά με τους συνεργάτες της ώστε να τους υποδεικνύει ποια προϊόντα έχουν μεγαλύτερη ζήτηση, ενισχύοντας την προμήθειά τους και αυξάνοντας τις πιθανότητες γρήγορης αποπληρωμής.
Η Skroutz έχει ήδη κάνει τα πρώτα της βήματα στον χρηματοοικονομικό τομέα, αποκτώντας άδεια ιδρύματος ηλεκτρονικού χρήματος μέσω της EveryPay, την οποία εξαγόρασε το 2022. Αυτή η κίνηση της επιτρέπει να εκδίδει τραπεζικούς λογαριασμούς, IBAN και κάρτες, ενώ παράλληλα προσφέρει instant και daily payouts στις επιχειρήσεις που συνεργάζονται μαζί της.
Επιπλέον, η Skroutz έχει αναπτύξει ένα μοντέλο B2B lending που λειτουργεί σε πιλοτική μορφή με πέντε συνεργάτες. Η βασική διαφορά της σε σχέση με τις παραδοσιακές τράπεζες είναι ότι εξετάζει αποκλειστικά τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω του marketplace της, εξαλείφοντας τις χρονοβόρες διαδικασίες αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας.
Σύμφωνα με τον CFO της Skroutz, Κώστα Κοντογιάννη, «η ρευστότητα είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις. Η Skroutz επενδύει πολύ στην ανάπτυξη, οπότε είναι λογικό να βρούμε λύσεις για το κεφάλαιο κίνησης των συνεργατών μας, επιτρέποντάς τους να αναπτυχθούν χωρίς τραπεζικούς περιορισμούς».
Η Skroutz δεν σκοπεύει να γίνει πλήρης τραπεζικός οργανισμός, όμως εισέρχεται δυναμικά στον χώρο του fintech, δημιουργώντας νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα που λύνουν υπαρκτά προβλήματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Η χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα στην Ελλάδα, καθώς οι τράπεζες έχουν αυστηρά κριτήρια και υψηλό κόστος δανεισμού. Πολλές επιχειρήσεις είναι unbankable, δηλαδή δεν πληρούν τα κριτήρια των τραπεζών για να αποκτήσουν πρόσβαση σε κεφάλαιο κίνησης.
Η Skroutz έρχεται να γεφυρώσει αυτό το κενό, δίνοντας τη δυνατότητα σε χιλιάδες μικρομεσαίους επιχειρηματίες να αποκτήσουν ρευστότητα με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες και όχι με αυστηρά τραπεζικά κριτήρια.
Το πλεονέκτημα του μοντέλου αυτού είναι ότι:
Ανοίγει τον δρόμο για γρηγορότερη ανάπτυξη των επιχειρήσεων χωρίς τη γραφειοκρατία των τραπεζών.
Αποφεύγει τον κίνδυνο δημιουργίας κόκκινων δανείων, καθώς η Skroutz γνωρίζει την εμπορική απόδοση κάθε συνεργάτη της.
Δίνει στις επιχειρήσεις ευελιξία, καθώς δεν έχουν σταθερές δόσεις αλλά αποπληρώνουν μόνο όταν πραγματοποιούν πωλήσεις.
Στην ουσία, η Skroutz αναλαμβάνει τον ρόλο της τράπεζας, αλλά με πιο ευέλικτους και καινοτόμους όρους.
Το μέλλον της Skroutz στο fintech
Η Skroutz έχει ήδη δοκιμάσει το χρηματοδοτικό της μοντέλο σε περιορισμένο αριθμό συνεργατών και αναμένεται να το επεκτείνει το επόμενο διάστημα. Στόχος της είναι να:
Αναπτύξει περαιτέρω το “Skroutz Merchant Wallet”, έναν ψηφιακό λογαριασμό που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται εύκολα τις πληρωμές και τις εισπράξεις τους.
Συνεργαστεί με περισσότερες τράπεζες ώστε να αυξήσει τη διαθεσιμότητα κεφαλαίων για τους εμπόρους της.
Αυξήσει τη διείσδυση των χρηματοδοτικών λύσεων της στην ελληνική αγορά και να προσεγγίσει περισσότερους εμπόρους που χρειάζονται κεφάλαιο κίνησης.
Επεκταθεί στο εξωτερικό, αξιοποιώντας το δίκτυο που έχει ήδη δημιουργήσει σε αγορές όπως η Ιταλία και η Ισπανία.