Στην ομιλία του ο Υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης έθεσε δύο ζητήματα. Την ανάγκη επίσπευσης των υδατοδρομίων, διότι τα υδροπλάνα θα είναι υποστηρικτικά της κρουαζιέρας, και τις λεγόμενες υποπαραχωρήσεις. Το σχετικό νομοσχέδιο είναι στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης και υπολογίζω ότι τις επόμενες ημέρες θα γίνει νόμος του κράτους. Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο στα 10 μεγάλα λιμάνια της χώρας (πλην του ΟΛΠ και του ΟΛΘ που έχουν άλλο νομοθετικό καθεστώς) θα υπάρξει η διαδικασία των υποπαραχωρήσεων με διεθνείς διαγωνισμούς στη βάση του εθνικού και του ενωσιακού δικαίου.
Μεταξύ των άλλων καταγράφονται και δραστηριότητες που έχουν σχέση και με τη δυνατότητα υποδοχής επενδύσεων κρουαζιέρας. Είναι μια διαδικασία που από την κυβέρνηση επισπεύδεται και αυτό νομίζω είναι υποστηρικτικό της κρουαζιέρας. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι είχαμε αύξηση στην άφιξη των επιβατών της κρουαζιέρας. Αυτό διαμορφώνει την υποχρέωση να επισπεύσουμε την στήριξη των λιμανιών μας για να δέχονται τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Σε αγαστή συνεργασία πάντα με τα Υπουργεία Τουρισμού και Υποδομών το Υπουργείο Nαυτιλίας προωθεί όλα αυτά τα οποία θα υποστηρίξουν μεσοπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα την υπόθεση της κρουαζιέρας.
Η Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά αναφέρθηκε στην επιτυχημένη εθνική τουριστική πολιτική της τετραετίας που έφερε εξαιρετικά αποτελέσματα και ο τουρισμός κατέγραψε τις υψηλότερες ιστορικά επιδόσεις όλων των εποχών σε όλα τα τουριστικά μεγέθη. Επισήμανε ότι το 2018 έκλεισε με 33 εκατ. διεθνείς αφίξεις μαζί με την κρουαζιέρα, και αποτέλεσε χρονιά-ρεκόρ στα έσοδα.
Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. τοποθετεί τους ανθρώπους της σε “Πρώτο Πλάνο”
Αναφέρθηκε στη στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και στις τις στρατηγικές κινήσεις του Υπουργείου Τουρισμού για την αύξηση των μεριδίων της Ελλάδας στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας, την ανάπτυξη των τουριστικών λιμένων, και τη δυναμική παγκόσμια προώθηση και προβολή της κρουαζιέρας, του γιώτινγκ και των καταδύσεων για την ενίσχυση της εικόνας της χώρας μας ως κορυφαίου ελκυστικού προορισμού για θαλάσσιο τουρισμό.
Η Υπουργός τόνισε τον καθοριστικό έργο στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας ειδικότερα, της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής για την Κρουαζιέρα και κάλεσε εκ νέου σε στενή συνεργασία στη διαμόρφωση των προϋποθέσεων για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο ώστε «η Ελλάδα να αποκτήσει και τη θέση που της αξίζει ως ισχυρή δύναμη στο θαλάσσιο τουρισμό αλλά και στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη».
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός επεσήμανε ότι είναι πολύ σημαντική η συνάντηση όλων των φορέων των σχετικών με την κρουαζιέρα για να δώσει τις κατευθύνσεις και τις λύσεις γύρω από τα ζητήματά της. Ο κ. Σαντορινιός σημείωσε επίσης ότι «έχουμε τον μοναδικό πολυνησιακό χώρο σε όλη την Ευρώπη με τα νησιά μας που είναι το ένα ομορφότερο από το άλλο. Άρα κάθε ένα νησί μας μπορεί να αποτελέσει εν δυνάμει προορισμό κρουαζιέρας με δύο προϋποθέσεις: Να σεβαστούμε το νησί και την ικανότητά να υποδεχτεί με σωστές υποδομές τον τουρίστα και φυσικά να κάνουμε εκείνες τις υποδομείς που χρειάζεται για να μπορέσουμε να στηρίξουμε την κρουαζιέρα, πέρα από την προώθηση, που αναλαμβάνει το υπουργείο Τουρισμού.»
Στην ομιλία του ο γενικός γραμματέας λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης ανέφερε ότι για πολλά από τα ζητήματα που είχαν συμπεριληφθεί στην ατζέντα της ΕΣΕΚ έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος, είτε αυτά αφορούν σε λιμενικά έργα, είτε σε ρυθμίσεις και παρεμβάσεις. Για το σκοπό αυτό ευχαρίστησε, τόσο τα στελέχη των δύο Υπουργείων που αποτελούν τους συντονιστές των θεματικών ομάδων, όσο και τα μέλη της επιτροπής που συμμετέχουν ενεργά στις συνεδριάσεις των ομάδων αυτών. Ακόμη τόνισε ότι το επόμενο διάστημα η ΕΣΕΚ θα συνεχίσει με τον ίδιο τρόπο λειτουργίας ο οποίος αποδείχτηκε ιδιαίτερα παραγωγικός.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας Διονύσης Τεμπονέρας, ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Ανάπτυξης και Πολιτικής Γιώργος Τζιάλας, εκπρόσωποι των φορέων κρουαζιέρας και παραγωγικών τάξεων και υπηρεσιακοί παράγοντες.