Ας ξεκινήσουμε με κάτι, που συνήθως αφήνεται για το τέλος, την τιμή: Ο ίδιος ο Fisker, λοιπόν, ανακοίνωσε πως η τιμή του Ocean θα είναι μικρότερη των 40.000 δολαρίων (περίπου 35.000 ευρώ). Σε ό,τι αφορά, δε, τον ανταγωνισμό, ο Fisker βάζει με το Ocean στο στόχαστρό του τους ανταγωνιστές της Tesla και το νέο μοντέλο τους, Model Y.
Το Fisker Ocean έχει αυτονομία περίπου 500 χλμ.
Βέβαια, οι πληροφορίες για το Fisker Ocean δεν είναι αρκετά λεπτομερείς ακόμη. Το εν λόγω μοντέλο, πάντως, θα προωθηθεί στην αγορά με μία μπαταρία ιόντων λιθίου με τουλάχιστον 80 kWh. Η αυτονομία ανακοινώνεται στα έως και 300 μίλια, δηλαδή στα περίπου 480 χλμ. Το ηλεκτροκίνητο SUV, όταν φορτίζεται επί 30 λεπτά (ή φορτίζεται η χωρητικότητά του από 15 έως 80%), είναι ικανό να διανύσει απόσταση περίπου 300 χλμ. Η εταιρεία Fisker είναι μέλος του δικτύου φόρτισης “Electrify America”, του οποίου οι ισχυροί φορτιστές (350 kW) μπορούν να παράσχουν μέσα σε ένα 1 λεπτό ενέργεια για 30 χλμ.!
Το SUV εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα σε κάθε άξονα, και έτσι δημιουργείται η τετρακίνηση. Ταυτόχρονα, η οροφή διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες, οι οποίες θα συμβάλλουν στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Μάλιστα, μόνο με την ηλιακή ενέργεια το Ocean θα μπορεί να διανύει ετησίως 1.600 χλμ. Από πλευράς διαστάσεων, το ηλεκτροκίνητο SUV έχει μήκος 4,64 μ.
Για το… Vegan εσωτερικό του Ocean ο Fisker υπόσχεται στους επιβάτες την πάντα ευχάριστη open-air-αίσθηση, που θα γίνεται με το πάτημα ενός διακόπτη (“California Mode”), μεταβολή, που θα γίνεται χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η δομή και η ασφάλεια του αμαξώματος. Ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του μία οθόνη head-up, καθώς και μία διαισθητική επιφάνεια χρήσης για το infotainment και τα συστήματα άνεσης. Επιπρόσθετα, η εταιρεία εξελίσσει ένα σύστημα concierge-service (υπηρεσίας θυρωρού) για την προσωπική εξυπηρέτηση του χρήστη και τη συντήρηση του οχήματος.
Άμεσες πωλήσεις στις Η.Π.Α.
Το Fisker Ocean ξεχωρίζει σχεδιαστικά κατ’ αρχάς από την ογκώδη πρόσοψη με τη μεγάλη γρίλια και τα στενά φωτιστικά σώματα, καθώς και το… ανατομικό μπροστινό καπό. Ένα μικρό και ψηλά τοποθετημένο σύστημα radar πίσω από γυαλί φιλοξενείται επίσης στην πρόσοψη. Στο ηλεκτροκίνητο SUV προσδίδουν μία μυώδη εμφάνιση οι δυναμικοί θόλοι των τροχών. Επιπρόσθετα, η Fisker δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του Ocean να προμηθευτεί μεγαλύτερους τροχούς, καθώς θα διατίθενται (επί χρήμασι βεβαίως, βεβαίως) ζάντες 22 ιντσών! Σχεδιαστικά, η πλευρική γραμμή των παραθύρων έχει ανοδική πορεία προς την πίσω κολώνα. Μάλιστα, στην τελευταία ενσωματώνονται τα φλας. Οι πωλήσεις του μοντέλου θα γίνονται αποκλειστικά στις Η.Π.Α., ενώ αργότερα θα μπορούσε η διάθεση του Ocean να γίνεται σε όλον τον κόσμο. Το SUV της Fisker θα γιορτάσει την πρεμιέρα του στις 4 Ιανουαρίου 2020, με τα βιβλία των παραγγελιών να έχουν ανοίξει από τις 27 Νοεμβρίου 2019. Πάντως, τα πρώτα μοντέλα θα καταλήξουν στους πελάτες το 2022. Η Fisker ζητά ως προκαταβολή για μία κράτηση 250 δολάρια. Οι τελικές τιμές αγοράς δεν ανακοινώνονται, γι’ αυτό θα υπάρξουν και διάφορα leasing μοντέλα. Λέγεται, δε, πως οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να καταβάλλουν προκαταβολή 3.000 δολαρίων και μηνιαίο «ενοίκιο» 379 δολαρίων για ένα πλήρες service και ετήσιο όριο έως και 30.000 μιλίων.
Με το λανσάρισμα του ηλεκτροκίνητου SUV το 2021 παίρνει αναβολή και η πρεμιέρα του σπορ μοντέλου της Fisker, του E-Motion. Μάλιστα, ο Fisker σκοπεύει για πρώτη φορά να τοποθετήσει σε αυτοκίνητο μία μπαταρία στερεών καυσίμων, η οποία θα προκύψει σε συνεργασία με ένα συνέταιρο και θα φορτίζεται σε χρόνο μεταξύ 5 και 10 λεπτών. Ωστόσο, το Ocean θα διαθέτει ακόμη μία μπαταρία ιόντων λιθίου και θα λανσαριστεί στην αγορά πριν από το E-Motion.
Ο Fisker δεν τα παρατά
Ο Henrik Fisker είναι ένας Δανός σχεδιαστής αυτοκινήτων, που έγινε γνωστός από τη σχεδίαση της BMW Z8 και της Aston Martin DB9. Επιπλέον, ο Fisker είχε απασχοληθεί με συμβάσεις εργασίας -μεταξύ άλλων- και στην Tesla. Παρεμπιπτόντως, η συνεργασία των δύο πλευρών έληξε με μία δίκη σχετικά με εμπορικά μυστικά, που τελικά ο Fisker κέρδισε. Ως ιθύνων νους της Fisker Automotive, ο Δανός κατασκεύασε το σπορ μοντέλο “Fisker Karma”, το οποίο από το 2010 πουλήθηκε περίπου 2.000 φορές. Επιχειρηματικά, έπειτα από την αφερεγγυότητα του δικού του προμηθευτή μπαταριών (Α123), τα πράγματα πήραν την κάτω βόλτα και έφτασαν έως και τη χρεωκοπία. Ωστόσο, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Wanxiang εξαγόρασε τα χρέη και προχώρησε στο εκ νέου λανσάρισμα του Karma, με μία αναθεωρημένη έκδοσή του και το όνομα “Karma Revero”. Έτσι, ο Fisker κατάφερε να σώσει το όνομά του στην αγορά και ίδρυσε τη Fisker Inc., η οποία επιθυμεί να κατασκευάζει πλέον αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.