Σε σχέση με το A1 Sportback έχει ψηλώσει και μάλιστα αρκετά. Πέντε εκατοστά, συγκεκριμένα, και αυτό κάνει τη διαφορά όταν μπεις στην καμπίνα χωρίς να χρειαστεί να χαμηλώσεις το σώμα σου. Το κάθισμα είναι εκεί, στο ύψος του και αυτό προσθέτει περισσότερη άνεση. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ο γνώριμος των Audi με λίγο παραπάνω χρώμα στη συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας. Όσο για την εξωτερική εμφάνιση, το A1 Citycarver δεν περνά απαρατήρητο, είτε λόγω του έντονου πορτοκαλί Pulse χρώματος (η έκδοση Edition One διατίθεται σ’ αυτό και στο γκρι Manhattan αποκλειστικά), είτε λόγω των φουσκωμένων θόλων και το μαύρου χρώματος σε μασπιέ και οροφή.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
INFOTAINMENT ΕΠΙΠΕΔΟΥ
Η ανεβασμένη θέση οδήγησης συνεπάγεται καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός και μία – ευχάριστη πάντα – αίσθηση κυριαρχίας στο δρόμο. Η εργονομία του καθίσματος είναι άψογη ενώ η συνεργασία του Virtual Cockpit και του συστήματος πολυμέσων MMI αποδεικνύεται εξαιρετική για άλλη μια φορά. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει τις πιο σημαντικές ενδείξεις με ευανάγνωστα και τον χειρίζεσαι εύκολα από τους διακόπτες του τιμονιού, ακόμη και το χάρτη πλοήγησης GPS που μπορεί να καταλαμβάνει όλη την οθόνη. Όσο για το infotainment είναι διαρκώς συνδεδεμένο με το διαδίκτυο χάρη στη δική του SIM κάρτα δεδομένων.
Ο χειρισμός του συστήματος γίνεται μέσω της οθόνης αφής που είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ενώ η συμβατότητα με τις λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay, καθιστά ακόμη πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού στο δρόμο.
Όπως σε κάθε Audi, στο Citycarver αισθάνεσαι άνετα από την πρώτη στιγμή και αυτό οφείλεται πρωτίστως στο κάθισμα, το οποίο – παρότι σκληρό – αποδεικνύεται άνετο και προσαρμόζεται σε οδηγούς με διαφορετικά αναστήματα. Δε μένει παρά να βάλεις μπροστά τον κινητήρα και να φύγεις.
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας έχει έντονο χαρακτήρα. Όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα επιδόσεων, οι 116 ίπποι είναι υπεραρκετοί, χαρίζοντας ζωντανό χαρακτήρα στο Citycarver. Αυτό που λείπει είναι μόνο η ροπή κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. και αυτό σε συνδυασμό με τυχόν αστοχίες του αυτόματου κιβωτίου συνεπάγεται κάποιους δισταγμούς στην επιτάχυνση, κυρίως μετά από φρενάρισμα. Ο χιλιάρης turbo είναι πάντως οικονομικός. Όχι σε επίπεδα ρεκόρ, όμως 7,1 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωση στην πόλη είναι μία καλή τιμή, σωστά;
ΣΤΡΙΒΕΙ ΚΑΛΑ
Το μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος έχει ελάχιστη επίδραση στη δυναμική συμπεριφορά. Η ρύθμιση της ανάρτησης με τα (έξτρα) ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ είναι σφικτή ακόμη και με το πρόγραμμα οδήγησης Comfort και αυτό αντισταθμίζει ουσιαστικά το ψηλότερο κέντρο βάρους. Στο δρόμο, το Citycarver μπορεί να είναι ελαφρώς πιο ράθυμο στις αντιδράσεις του από το Sportback, όμως είναι αντίστοιχα ευχάριστο στην οδήγηση και προπάντων ασφαλές σε όλες τις περιστάσεις. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι ελαφρώς μεγαλύτερες, όμως οι τροχοί ακολουθούν πιστά τις εντολές του τιμονιού και το αυτοκίνητο μοιάζει να πατά γερά στους τέσσερις τροχούς του. Το αντίτιμο είναι η μέτρια απορροφητικότητα των αναρτήσεων, ιδίως σε ανώμαλα οδοστρώματα, όπως καλντερίμι και υδροροές, όπου κάποιοι κραδασμοί περνούν στην καμπίνα. Από την άλλη, ο 3κύλινδρος κινητήρας λειτουργεί διακριτικά: αντιλαμβάνεσαι την ύπαρξή του μόνο στα χαμηλά, όπου υπολείπεται σε ροπή, ή όταν τον χρησιμοποιείς στο μέγιστο των στροφών.