Η έλλειψη αντιολισθητικών αλυσίδων δημιούργησαν ένα χάος στον επαρχιακό δρόμο προς τον δημοφιλή χειμερινό προορισμό. Η Ελληνική Αστυνομία απέδωσε τις μεγάλες καθυστερήσεις σε τεχνικά προβλήματα που παρουσίασαν ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία ακινητοποιήθηκαν στον δρόμο κατά την επιστροφή τους από το χιονοδρομικό κέντρο.
Από χθες όμως έχει ξεκινήσει μια μεγαλη συζήτηση για αυτό το θέμα και για το αν τα ηλεκτρικά οχήματα χάνουν μέρος της αυτονομίας τους όταν υπάρχει ψύχος. Μαρτυρίες αναγνωστών του Eleftherostypos.gr ανέφεραν πως το πρόβλημα δεν ήταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά οι οδηγοί που δεν είχαν μαζί τους αντιολυσθητικές αλυσίδες.
Για τον λόγο αυτό το Eleftherostypos.gr μίλησε με τον Αρχισυντάκτη του περιοδικού QUATTRORUOTE Τρύφωνα Αλεξόπουλο.
Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος μας ανέφερε πως οι ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως η πτώση της θερμοκρασίας, επηρεάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε σημείο ακόμα και ακινητοποίησης. Αυτό συμβαίνει ξεκάθαρα εξαιτίας προβλημάτων που σχετίζονται με την απόδοση της μπαταρίας και τις αυξημένες ανάγκες ενέργειας των οχημάτων. Όμως ακόμα και στις θερμοκρασίες των προηγούμενων ημερών, η μείωση στην αυτονομία κυμαίνεται γύρω στο 20%.
Όπως μας αναφέρε, σε περίπτωση που κάποιο ηλεκτρικό όχημα “έμεινε” επιστρέφοντας από την Αράχωβα, την ευθύνη έχει ο οδηγός που, που δεν προγραμμάτισε σωστά τον ανεφοδιασμό του οχήματος του και η μπαταρία του άδειασε. Όπως πριν από ακριβώς ένα χρόνο, τα αυτοκίνητα που κόλλησαν στην Αττική οδό «ξέμειναν» από καύσιμο επειδή χρησιμοποιούσαν το κλιματισμό για 12+ ώρες, έτσι και στην Αράχωβα, το μποτιλιάρισμα ξεκίνησε από τους οδηγούς, που έκαναν την εκδρομή τους στο βουνό με καλοκαιρινά ελαστικά. Όταν αυτοί ακινητοποιήθηκαν για να βάλουν αλυσίδες (όσοι είχαν) ή να ζητήσουν βοήθεια, όλοι οι οδηγοί που κόλλησαν πίσω τους, χρησιμοποιούσαν το σύστημα κλιματισμού, το οποίο εμπειρικά έχουμε δει πως στα EV στερεί περίπου το 10% της προβλεπόμενης αυτονομίας. Με την ίδια λογική, πίσω από τα κολλημένα αυτοκίνητα, θα μπορούσε να τελειώσει και η βενζίνη ή το πετρέλαιο ενός οδηγού που προγραμμάτισε λανθασμένα τους ανεφοδιασμούς του. Μάλιστα, καθώς η επιστροφή από την Αράχωβα είναι κατηφορική, η αναγεννητική πέδηση θα φρόντιζε η μπαταρία να φορτίσει αρκετά για να φτάσει στον επόμενο σταθμό φόρτισης ένα EV που είναι στα… τελευταία του.
Το περιστατικό στην Αράχωβα έφερε στο φως ένα ζήτημα που αφορά την απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
Ποιοι είναι όμως οι βασικοί λόγοι που ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να ακινητοποιηθεί σε χαμηλές θερμοκρασίες;
1. Μείωση της αυτονομίας της μπαταρίας:
- Χημεία της μπαταρίας: Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιούνται ευρέως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι πιο αποδοτικές σε συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασιών. Σε ακραία χαμηλές θερμοκρασίες, η απόδοσή τους μειώνεται σημαντικά, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αυτονομία του οχήματος.
- Κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση: Για να διατηρήσουν μια άνετη θερμοκρασία στην καμπίνα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ενέργεια από την μπαταρία για τη θέρμανση. Αυτό οδηγεί σε επιπλέον κατανάλωση ενέργειας και μείωση της αυτονομίας.
2. Αύξηση της αντίστασης:
- Εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας: Σε χαμηλές θερμοκρασίες, αυξάνεται η εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ισχύς που μπορεί να παράγει.
- Αύξηση της αντίστασης των ελαστικών: Τα ελαστικά των αυτοκινήτων παρουσιάζουν μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης σε χαμηλές θερμοκρασίες, γεγονός που απαιτεί περισσότερη ενέργεια για την κίνηση του οχήματος.
3. Συστήματα θέρμανσης της μπαταρίας:
- Ανεπαρκής θέρμανση: Όχι όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν συστήματα θέρμανσης της μπαταρίας, τα οποία βοηθούν στη διατήρηση της βέλτιστης θερμοκρασίας λειτουργίας.
- Χρόνος θέρμανσης: Ακόμα και αν υπάρχει σύστημα θέρμανσης, χρειάζεται χρόνος για να θερμανθεί η μπαταρία, ιδιαίτερα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
4. Φόρτιση:
- Ταχύτητα φόρτισης: Σε χαμηλές θερμοκρασίες, η ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας μειώνεται σημαντικά.
- Αποτελεσματικότητα φόρτισης: Η αποτελεσματικότητα της φόρτισης μπορεί να επηρεαστεί από τις χαμηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να χάνεται ενέργεια κατά τη διαδικασία.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν καταγράψει σημαντική πρόοδο, ωστόσο οι χαμηλές θερμοκρασίες παραμένουν μια πρόκληση.
Με την συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών και την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης, αναμένεται να μειωθούν σημαντικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Ειδήσεις σήμερα
Κακοκαιρία στην Αττική: Σαράντα κλήσεις στην πυροσβεστική
Καιρός: Έρχεται νέο κύμα κακοκαιρίας με χιόνια και στην Αττική – Πως θα κάνουμε Πρωτοχρονιά
Τα vintage παιχνίδια συνεχίζουν να συγκινούν ενήλικες και παιδιά