Εδώ και αρκετούς μήνες δοκιμάζει η BMW το iX3 και οι ανά τον κόσμο φωτογράφοι έχουν «συλλάβει» με το φακό τους πολλάκις το μοντέλο παραγωγής. Εμφανισιακά, λοιπόν, το iX3 διαφέρει από την Χ3 από τη θυρίδα του ρεζερβουάρ στο εμπρός αριστερό φτερό. Πίσω, όμως, απ’ αυτό δεν υπάρχει το γνωστό… κενό, αλλά η υποδοχή της πρίζας της φόρτισης. Επιπλέον, η ηλεκτροκίνητη Χ3 δε διαθέτει στο πίσω μέρος της απολήξεις της εξάτμισης. Χάρη, δε, στις χαμηλά τοποθετημένες μπαταρίες, στο πάτωμα του οχήματος, σύμφωνα και με τα στοιχεία της BMW, ο όγκος του χώρου των αποσκευών δε θα περιοριστεί, όπως επίσης κι αυτός του χώρου των επιβατών, με τον πρώτο να ανακοινώνεται στα 550 λίτρα.
BMW iX3 με κίνηση στους πίσω τροχούς
Για τον τρόπο κίνησης της BMW iX3 παραγωγής, μάλιστα, δόθηκαν κιόλας τα πρώτα στοιχεία: Ένας ηλεκτροκινητήρας θα μεταδίδει την ισχύ των 270 ίππων και τη μέγιστη ροπή των 400 Nm στον πίσω άξονα. Η χωρητικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου βρίσκεται στα 74 kWh, τιμή ανώτερη αυτής του πρωτότυπου μοντέλου. Η BMW ανακοινώνει πως η -κατά WLTP- αυτονομία με αυτήν την μπαταρία θα φτάνει τα 440 χιλιόμετρα, τιμή που αντιστοιχεί σε κατανάλωση της τάξης των 20 kWh/100 χλμ.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Στα θέματα της βιωσιμότητας, η BMW ενημερώνει το κοινό πως ο ηλεκτροκινητήρας της δε χρησιμοποιεί σπάνια υλικά. Το μερίδιο του κοβαλτίου στις μπαταρίες είναι μειωμένο κατά 2/3 και αυτή η πρώτη ύλη, καθώς και το λίθιο προμηθεύονται από την ίδια την BMW. Με αυτά τα δεδομένα, το iX3, σχετικά με τις εκπομπές CO2 καθ’ όλη τη διάρκεια της «ζωής» του, θα βρίσκεται σαφώς πιο χαμηλά σε σχέση με ένα όχημα, που κινείται με κινητήρα συμβατικής τεχνολογίας. Στην περίπτωσή μας, απέναντι σε μία BMW X3 sDrive 20d, το iX3 έχει πλεονέκτημα 30%, με αποτέλεσμα να κρίνεται ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον.
Το BMW iX3 θα είναι άμεσος ανταγωνιστής της Mercedes EQC. Επιπλέον, εκτός από την αμιγώς ηλεκτροκίνητη X3, η BMW θα κατασκευάσει και μία plug-in εκδοχή του SUV της. Χαρακτηριστικό στοιχείο της σχεδίασης είναι το νέο, ανοικτό προς το εσωτερικό του σχήματος, «νεφρό». Με δεδομένο πως η εσωτερική επιφάνεια του «νεφρού» είναι κλειστή, ευνοείται έτσι η αεροδυναμική. Έτσι, είναι πολύ πιθανό να δούμε αυτό το σχήμα να υιοθετείται και σε μελλοντικά μοντέλα παραγωγής. Όσο για τους τροχούς, οι νέες αεροδυναμικές ζάντες ελαφρού κράματος απέκτησαν κιόλας τους δικούς τους νέους φίλους…
BMW iX3 από την Κίνα
Γιατί, τελικά, ονομάστηκε “iX3” αυτό το μοντέλο; Η BMW προσδίδει σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της τον πρόσθετο χαρακτήρα “i” και έχει κατοχυρώσει τα αντίστοιχα δικαιώματα χρήσης για τα μοντέλα της από το “i1” έως και το “i9”. Το ίδιο ισχύει για τα αντίστοιχα SUV/crossover, που ονομάζονται ανάλογα με τις διαστάσεις τους από “iX1” έως “iX9”. Αυτά τα αυτοκίνητα θα αναγνωρίζονται στο μέλλον και από το χαρακτηριστικό λογότυπο “i” στο ένα φτερό και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Μάλιστα, τα προαναφερθέντα μοντέλα θα βασίζονται σε μία ευέλικτη και συνεχώς αναπτυσσόμενη αρχιτεκτονική, που είναι κατάλληλη για όλων των ειδών τους τρόπους κίνησης. Για προσθιοκίνητες, πισωκίνητες και τετρακίνητες προτάσεις…