Η ιδέα του Quattroruote να συγκεντρώνει κάθε χρόνο τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα και να τα θέτει αντιμέτωπα στην πίστα, αναβιώνει τρία χρόνια μετά την τελευταία αναμέτρηση του 2016. Με πρωταγωνιστές φέτος αυτοκίνητα που μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν θα είχαν το δικαίωμα να μπουν σε μία τόσο αυστηρή ελίτ. Προσοχή όμως, μην τα υποτιμήσετε σε σχέση με τα καθιερωμένα supercar μια και φέρουν βαριά ονόματα στις πλάτες τους: Alfa Romeo, Jaguar, Lamborghini, Porsche είναι μάρκες με μεγάλη ιστορία και σ’ αυτές προσθέσαμε κι ένα Jeep με εξωπραγματικές προδιαγραφές. Ιεροσυλία; Πείτε το κι έτσι αλλά μπορεί και να μην είναι αν δείτε τους χρόνους που έκαναν τα σούπερ SUV της δοκιμής μας στην πίστα και με δεδομένη την τρέλα που έχει πιάσει όλο τον κόσμο με τη συγκεκριμένη κατηγορία.
ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ ΣΤΟ QRING
Όταν παρουσιάστηκε η Alfa Romeo Stelvio το 2017, έθεσε νέα στάνταρ στη δυναμική συμπεριφορά των SUV. Το κράτημα, η σταθερότητα και η ποιότητα του συστήματος διεύθυνσης αυτής της Alfa δεν απέχουν αισθητά από ενός αυθεντικού σπορ αυτοκινήτου. Η Quadrifoglio που σας παρουσιάζουμε στις επόμενες σελίδες διαθέτει προηγμένο πλαίσιο και σύστημα μετάδοσης σε συνδυασμό με έναν 6κύλινδρο biturbo με αγωνιστικό σχεδόν χαρακτήρα.
Από την πλευρά της, η SVR – όπου R βάλτε Racing – έχει εξελιχθεί από το τμήμα Special Vehicle Operations (SVO) της Jaguar και είναι η κορυφαία σε όλα έκδοση της F-Pace.
Κάτω από το καπό του βρετανικού SUV κρύβεται ένας 8κύλινδρος κινητήρας με 550 άλογα και αμέτρητα «κιλά» ροπής. Και καλά αυτή.
Τι να πούμε για το Jeep Gran Cherokee Trackhawk;
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού ξέφυγαν εντελώς με δεδομένα τα 700 άλογα που αποδίδει ο 8κύλινδρος Hemi με μηχανική υπερτροφοδότηση. Ένα Jeep σε διαδικασία ταχύτερου γύρου;
Και φτάνουμε στην Lamborghini: όχι στην 10κύλινδρη Huracán, ούτε βέβαια στη 12κύλινδρη Aventador, αλλά στην 8κύλινδρη Urus, που είναι μιάμιση φορά ψηλότερη από τις δύο αδερφές της και ανάμεσα στα πολυάριθμα προγράμματα οδήγησης που διαθέτει, τρία είναι για οδήγηση εκτός δρόμου. Όμως όταν τη βάλεις στην πίστα είναι ακαταμάχητη σε σχέση με τα αυτοκίνητα αυτής της δοκιμής τουλάχιστον. Εκεί αποκαλύπτει η Urus τα αληθινά της γονίδια βγάζοντας στην επιφάνεια τον άγριο χαρακτήρα που ανέκαθεν διέκρινε τα υπεραυτοκίνητα με σήμα τον ταύρο.
Τελευταία αφήσαμε την Cayenne Turbo, κι αυτό για να διατηρήσουμε αλφαβητική σειρά. Ιστορικά υπήρξε το πρώτο σπορ, σούπερ ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το, Sport Utility, πηγαίνοντας ενάντια σε κάθε φυσικό νόμο. Στη Στουτγκάρδη ξέρουν να φτιάχνουν καλά πλέον ένα SUV με σπορ χαρακτήρα και η Cayenne που βρίσκεται ήδη στην τρίτη γενιά της, αποτελεί τρανή απόδειξη. Ένα supercar από κάθε άποψη.
Το σκηνικό της δοκιμής μας δεν είναι άλλο από την πίστα του Quattroruote στο Βαϊράνο. Εκεί δοκιμάσαμε κι εμείς, ως προσκεκλημένοι του ιταλικού περιοδικού, τα κορυφαία αυτά SUV στην επιτάχυνση από στάση αλλά και στο γύρο πίστας. Και η εμπειρία ήταν μοναδική. Σίγουρα η Lamborghini ήταν το πιο σωστά στημένο μοντέλο από τα πέντε για την πίστα. Ισχυρή, ευέλικτη και αρκετά δυναμική στο πως συμπεριφέρεται στις στροφές. Εξίσου ανταποδοτική σε ότι αφορά την αίσθηση ήταν και η Stelvio Quadrifoglio. Ευκίνητη, με μικρές αδρανειακές τάσεις, με τον οδηγό να απολαμβάνει το σφικτό τιμόνι κι ένα σειριακό κιβώτιο, με άμεση απόκριση. Από την άλλη, η Jaguar είχε έναν πιο ελιτίστικο χαρακτήρα όμως εδώ το σπορτίβ πνεύμα υπολειπόταν στην σύγκριση με τα δύο προηγούμενα SUV υψηλών επιδόσεων.
Στον αντίποδα, το Gran Cherokee Trackhawk ήταν ένα μοντέλο που όλα τα είχε σε υπερθετικό βαθμό. Δύναμη, ροπή, όγκος αλλά κι ένα ηχόχρωμα που σου μένει αξέχαστο – κάτι από ήχο πειραγμένου αμερικάνικο muscle car. Εντούτοις, στην πίστα και στις κλειστές στροφές ήταν αργό και αρκετά φλύαρο στην συμπεριφορά του. Τέλος, η Porsche Cayenne Turbo ήταν το πιο ισορροπημένο μοντέλο της συγκεκριμένης συνομοταξίας με ραφιναρισμένη συμπεριφορά και προοδευτικές αντιδράσεις στα σφικτά κομμάτια της πίστας.