Στα κίνητρα για τις βιώσιμες μεταφορές και την ηλεκτροκίνηση αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης μιλώντας στο συνέδριο. «Όπως διαμορφώνονται τα πράγματα χρειάζονται ισχυρές ιδέες και πολλές προτάσεις για το πώς θα κινηθούμε. Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια θα έρθει στη Βουλή για έναν πρώτο κύκλο συζητήσεων προκειμένου να σταλεί στην Ευρώπη το αμέσως επόμενο διάστημα. Πρέπει με μια παρόμοια φιλοσοφία να προσεγγίσουμε και το θέμα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Χρειάζεται ένας νόμος, ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα ρυθμίζει πληθώρα θεμάτων για τις υποδομές και τη λειτουργία αγορών ώστε να μπορούν να προσελκυστούν οι ιδιώτες επενδυτές. Έχουν πυκνώσει οι επαφές με εταιρείες που μπορούν να συνεισφέρουν σε αυτό. Είχαμε επαφές και με την Tesla για βιώσιμα σχέδια στα νησιά.»
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Στη στρατηγική για τη βελτίωση της μετακίνησης εντός πόλης αναφέρθηκε η αντιδήμαρχος Πρασίνου του Δήμου Αθηναίων, Ελένη Μυριβήλη. Η κυρία Μυριβήλη σημείωσε ότι οι συνθήκες για τους πεζούς στην Αθήνα είναι δύσκολες ενώ επεσήμανε ότι σε επίπεδο στρατηγικής έχουν γίνει κάποια σημαντικά βήματα στο πλαίσιο της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής. «Προχωράμε μέσα από τη χρηματοδότηση του πράσινου ταμείου στην υλοποίηση του ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας). Έχουμε ξεκινήσει ένα δίκτυο ποδηλάτων για την πόλη της Αθήνας και έχουμε καταλήξει σε πιλοτικές δράσεις. Άλλη μελέτη έχει ως αντικείμενο την αναβάθμιση της οδού Ερμού», δήλωσε.
Σε συγκεκριμένα κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πόρων, Μιχάλης Βερροιόπουλος. Όπως σημείωσε, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί προτεραιότητα στα κέντρα των πόλεων και σε κάποια νησιά καθώς επιτρέπει τη ραγδαία μείωση της μόλυνσης της ατμόσφαιρας. Αναφερόμενος στα κίνητρα που προωθούνται, σημείωσε ότι προτείνεται η επιδότηση 1000 ευρώ για αγορά ηλεκτρικών αυτοκίνητων για να διευκολυνθούν τα νοικοκυριά.
Όσον αφορα τα ΜΜΜ, νέα οχήματα προηγμένης τεχνολογίας θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Αναστάσιος Ταστάνης. «Η διοίκηση του ΟΑΣΑ αναγνωρίζει το σημαντικό ρόλο που πρέπει να παίξουν οι βιώσιμες μετακινήσεις στην Αθήνα.»
Στην ανάγκη βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου για την υγραεριοκίνηση αναφέρθηκε ο κ. Στέφανος Οικονομίδης, διευθυντής δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ. Ο κ. Οικονομίδης αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου σε σχέση με συμβατικά καύσιμα ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο θεσμικό πλαίσιο. «Η Πολιτεία πρέπει να ασχοληθεί συστηματικά με τα εναλλακτικά καύσιμα και να το κάνει με τρόπο οργανωμένο, να σχεδιάσει έναν οδικό χάρτη εναλλακτικών καυσίμων».
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]