Υπάρχει μια μεγάλη γκάμα διαθέσιμων συναισθημάτων, σκέψεων και αντιδράσεων ενώπιων του Q8. Δικαιούσαι να νιώσεις δέος γιατί το μέγεθος είναι μεγάλο. Να ψέξεις την τιμή γιατί τα λεφτά είναι πολλά. Να μεμφθείς την εποχή που προτάσσει όλο και περισσότερα υπερθετικά οχήματα. Να αποστασιοποιηθείς γιατί η σχεδίαση είναι αυστηρή και κάθετη. Να θαυμάσεις το τι παρέχει και περιέχει γιατί ο εξοπλισμός είναι κορυφαίος. Να αναρωτηθείς πόσο ακόμη θα αλώσουν τις παραδοσιακές κατηγορίες τα SUV. Να ζηλέψεις γιατί η πολυτέλεια και -κυρίως- το class, περισσεύουν. Πάντως, είτε αναντίρρητος είτε διαφωνών, το «απαθής» αποκλείεται ως επιλογή. Θες δε θες.
Η συνειρμική αντιπαραβολή με το Q7 είναι αναπόφευκτη και, πέρα από τον υψηλότερο αριθμό που υποδηλώνει εγγενή κατασκευαστική υπεροχή και καταδεικνύει τη θέση του νέου μοντέλου στη συνολική γκάμα της Audi, ψηλά, εκεί δίπλα στα Α8 και R8, αναδεικνύει πολύ περισσότερες διαφορές παρά ομοιότητες και πιστοποιεί ότι όντως, μιλάμε τελικά για άλλη κατηγορία.
Με μήκος που προσεγγίζει τα 5 μέτρα, το Q8 δείχνει δυσανάλογα συμπαγές σε σχέση με το μέγεθος του και αυτό οφείλεται κυρίως στην κλίση του πίσω παρμπρίζ. Σε απόλυτους αριθμούς, είναι πιο κοντό, πιο χαμηλό και πιο φαρδύ σε σχέση με το Q7 και στην «παραίσθηση» σχετικά με τον όγκο του, παίζει ρόλο και αυτό ακριβώς το περιορισμένο συνολικό ύψος.
Σύμφωνα με την Audi, η σχεδίασή του θα αποτελέσει τη βάση για την μελλοντική εικόνα των SUV της εταιρίας. Ένα χαρακτηριστικό που προκαλεί έκπληξη είναι τα πίσω παράθυρα χωρίς πλαίσιο, που αποτελούν ένα πολύ τολμηρό χαρακτηριστικό, αλλά και μια σαφής ένδειξη του κοινού που στοχεύει το Q8.
Άλλη μια, επίσης ιδιαίτερη ένδειξη, είναι ο μινιμαλισμός του εσωτερικού, κυρίως αν αναλογιστούμε τον μαξιμαλισμό του εξοπλισμού, του χώρου, της πολυτέλειας και της ποιότητας. Απλές γραμμές, σχεδίαση που δεν εκβιάζει την προσοχή και δεν απαιτεί, αρμονικός συνδυασμός υλικών και καλώς εννοούμενη απομόνωση, συνθέτουν την εικόνα ενός εκπληκτικού χώρου επιβατών.
Περίοπτες και με διάσταση 10,1 και 8,6 ιντσών, οι δύο οθόνες της κεντρικής κονσόλας ελέγχουν το σύνολο σχεδόν των λειτουργιών του Q8. Η πρώτη (που είναι και η «βασική» δεδομένου ότι η μικρότερη ελέγχει το σύστημα του κλιματισμού τεσσάρων ζωνών) έχει γραφικά και ανάλυση που δεν περιμένεις να δεις σε αυτοκίνητο, αλλά σε κάποιου είδους tablet και ναι μεν απαιτεί κάποιο χρόνο εκμάθησης, αλλά άπαξ και εξοικειωθείς ο χειρισμός της είναι μάλλον απλός σε σχέση με την πληθώρα των πληροφοριών.
Αυτό μπορεί να καταφέρει το Q8. Αλλιώς, πως εξηγείται το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο με βάρος που ξεπερνάει αρκετά τους δύο τόνους (2.145 κιλά), καταφέρνει να σε παρασύρει σε ρυθμούς οδήγησης που βάση του όγκου -που βλέπεις- και της μάζας -που φαντάζεσαι-, θα θεωρούσες απαγορευτικούς. Είναι αυτός ο προορισμός του; Όχι. Από την άλλη, ούτε τα χώματα είναι ο προορισμός του, αλλά η μόνιμη τετρακίνηση και η επαρκής απόσταση από το έδαφος (που με την αερανάρτηση που διατίθεται ως έξτρα αυξομειώνεται κατά το δοκούν) είναι εκεί και περιμένουν.
Εκεί που πραγματικά διαπρέπει το Q8 πάντως, είναι ένας ανοιχτός δρόμος και όσο πιο μακρύς τόσο πιο καλά. Εκεί είναι που το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων δείχνει τις αρετές του, εκεί είναι που συνεννοείσαι με τους συνεπιβάτες σου ακόμη και ψιθυριστά, εκεί που η άνεση δεν διαταράσσεται από κανενός είδους οδική νοσηρότητα.
Και πριν, με όρους αυτοκινητικού λαϊκισμού, αντιτάξουμε ότι «υπάρχουν αυτοκίνητα που κάνουν τα ίδια χωρίς την ούγια του SUV», να θυμίσουμε ότι η BMW X6, εκ των αμεσότερων ανταγωνιστών του Q8, οδεύει προς το μισό εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως. Οπότε, το επιχείρημα μας δεν έχει καμία σημασία αν στέκει ή όχι.
Διακόσιοι ογδόντα έξι ίπποι, τη σήμερον ημέρα, δεν είναι εντυπωσιακό νούμερο. Το Q8 ωστόσο, όπως και πολλά diesel άλλωστε (ειδικά όταν πρόκειται για SUV), δεν «βασίζεται» στην ισχύ, αλλά στη ροπή του (για την περίπτωση 600Nm). Και όχι μόνο. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του 6κλυλινδρου συνόλου, που έχει χωρητικότητα 2.967, κ.εκ. είναι τόσο καλά, που το βάρος πάει περίπατο. Και μάλιστα γρήγορο περίπατο. Αν και όχι με αμελητέα κατανάλωση.
Το συγκεκριμένο σύνολο είναι προς το παρόν το μόνο διαθέσιμο, αλλά στις αρχές του 2019 αναμένονται δύο ακόμη εκδόσεις: Μία 3λιτρη turbo diesel με ισχύ 231 ίππους και η μέχρι νεωτέρας κορυφαία με υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, επίσης 3 λίτρων, με απόδοση 335 ίππων.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Από το Quattroruote
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]