Γράφει ο Χρήστος Αποστόλου*
Τα προαπαιτούμενα χαρακτηριστικά για την εμπορική διακίνηση ενός προϊόντος στην αγορά και για την εξαγωγή του έρχεται σε απόλυτη συνάρτηση με την ποιότητα του αρωματικού φαρμακευτικού φυτού καθώς και την τελική χρήση του, δηλαδή αν χρησιμοποιηθεί για το άρωμα, την γεύση, για ιατρικούς σκοπούς ή ακόμα και για τον βιολογικό καταναλωτή που θέλει τα προϊόντα του να μην γίνονται με την χρήση ζιζανιοκτόνων, λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων.
Έτσι για αυτή την πληθώρα των απαιτήσεων όλοι οι επαγγελματικοί και κρατικοί οργανισμοί έχουν θεσπίσει κάποιες συγκεκριμένες απαιτήσεις-προδιαγραφές σε σχέση με τον έλεγχο της ποιότητας των αρωματικών φαρμακευτικών φυτών. Για παράδειγμα, η Γαλλική AFNOR καθορίζει μία συγκεκριμένη διάταξη για τις παραγωγικές διαδικασίες όσον αφορά τα βότανα, τα αρτύματα, τα αιθέρια έλαια κτλ.
Ορίζουν ότι για κάθε δρόγη και φυτικό προϊόν που συμπεριλαμβάνεται προς το εμπόριο θα πρέπει να προσδιορίζεται μεταξύ άλλων ακριβώς το μέρος του φυτού που χρησιμοποιείται, ρίζα, άνθος κτλ. καθώς και το φυτικό του υλικό, αν είναι δηλαδή νωπό, ξηρό, θρυμματισμένο, ολόκληρο κτλ. Θα πρέπει να καθορίζεται επίσης η ελάχιστη απαιτούμενη περιεκτικότητα σε ορισμένα αιθέρα έλαια και η μέγιστη ως προς τα δραστικά συστατικά. Όλες οι προδιαγραφές προσδιορίζουν επακριβώς το εμπορικό υλικό για μία φαρμακοβιομηχανία τόσο ως προς την ποσότητα όσο και προς την ποιότητα επεξεργασίας.
Σύγχυση ταυτοτήτων, απώλεια ισορροπίας
Τέλος θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι για την ποιότητα του τελικού προϊόντος παίζει καθοριστικό ρόλο η διαδικασία της ξήρανσης, έτσι με αυτό τον τρόπο θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη συγχρόνως οι απαιτήσεις των εν γένει προδιαγραφών που ισχύουν και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όλων των φυτικών υλικών.
*Ο Χρήστος Αποστόλου είναι Φοιτητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter