Γράφει ο Πάνος Αμυράς
Μάλιστα, όπως είπε, επειδή είναι πολιτικός καλών προθέσεων δεν θα καλέσει εισαγγελέα για να ερευνήσει το δημοσίευμά μας, σύμφωνα με τον ίδιο αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει αυτεπάγγελτα. Επιπλέον ενέταξε το δημοσίευμα στην ενότητα των «fake news» που έχει στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, χρησιμοποιώντας το κύρος της κρατικής υπηρεσίας για να πουλήσει την προπαγάνδα του και να δυσφημήσει την εφημερίδα μας.
Ως απάντηση στους ανακριβείς ισχυρισμούς του υπουργού, ο «Ελεύθερος Τύπος» δημοσίευσε στο φύλλο του Σαββάτου ρεπορτάζ σύμφωνα με το οποίο καθηγητές και πολιτικοί εκτιμούν ότι πράγματι με το νέο σύστημα το αδιάβλητο των εξετάσεων γίνεται παρελθόν.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο πρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας κ. Γιάννης Τυρλής δήλωσε ότι «το νέο σύστημα είναι και διαβλητό και άνισο. Οι εκπαιδευτικοί θα δεχθούν πιέσεις για να βάζουν καλούς βαθμούς και αντί να αναβαθμιστεί το απολυτήριο, εκφυλίζεται».
Αντίστοιχα η κυρία Φιλλένα Σιδέρη, πρώην πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Χημικών, τόνισε ότι «η διασφάλιση του βαθμού 9,5 και η εισαγωγή σε Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (ΤΕΠ) με συμμετοχή κατά 60% του βαθμού των τετραμήνων και 40% της γραπτής εξέτασης, δηλαδή πρακτικά χωρίς να απαιτείται η γραπτή εξέταση, ενδεχομένως θα δημιουργήσει συνθήκες αφόρητης πίεσης προς τους διδάσκοντες και φυσικά πλήττει κατάφωρα το αδιάβλητο του συστήματος. Η αδιαβλητότητα και η ισοτιμία του συστήματος ελέγχεται επίσης σε ό,τι αφορά στην επεξεργασία και επιλογή των θεμάτων της γραπτής εξέτασης για μαθητές διαφορετικών ομάδων σχολείων».
Ο κ. Μπάμπης Νικολάου, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, δήλωσε ότι «για τα ΤΕΠ, για τα οποία στο νέο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση απαιτείται μόνο το απολυτήριο Λυκείου, υπάρχει πρόβλημα λόγω της διαβλητότητας που θα προκύπτει.
Σύγχυση ταυτοτήτων, απώλεια ισορροπίας
Γιατί μπορεί οι μαθητές της Γ’ Λυκείου να εξετάζονται στα ίδια ακριβώς μαθήματα, αλλά τα θέματα θα είναι διαφορετικά από Διεύθυνση σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Επίσης για τα μαθήματα που εξετάζονται και γραπτά ο μέσος όρος διαμορφώνεται κατά 60% από τον μ.ό. των δύο τετραμήνων, δηλαδή παίζει ουσιαστικό ρόλο στη διαμόρφωση του βαθμού ο καθηγητής του σχολείου και κατά 40% από τον βαθμό της γραπτής απολυτήριας εξέτασης. Οσο για τα υπόλοιπα μαθήματα, ο βαθμός είναι ο μ.ό. των δύο τετραμήνων, άρα πάλι εξαρτάται ο βαθμός από τον καθηγητή του σχολείου. Πιο διαβλητό σύστημα για την πρόσβαση στα ΤΕΠ δεν υπάρχει».
Στις δηλώσεις των καθηγητών προσθέτουμε την επισήμανση της βουλευτού και υπεύθυνης του Τομέα Παιδείας της Ν.Δ. κυρίας Νίκης Κεραμέως ότι «η Τράπεζα Θεμάτων, που θα εξασφάλιζε την αναγκαία αδιαβλητότητα του συστήματος, απεμπολείται μετά βδελυγμίας από την κυβέρνηση εξαιτίας της ιδεοληψίας της, δημιουργώντας έτσι αποφοίτους πολλών ταχυτήτων και θέτοντας εν αμφιβόλω την αξιοπιστία του συστήματος».
Αντίστοιχα η πρώην υπουργός Παιδείας και πρόεδρος του «Δικτύου για τις μεταρρυθμίσεις» κυρία Αννα Διαμαντοπούλου μιλώντας στο ραδιόφωνο του «Πρώτου Θέματος» τόνισε ότι «για πρώτη φορά έρχεται ένα σύστημα με το οποίο μπορεί να τεθεί ζήτημα αντικειμενικότητας και αδιάβλητου».
Για να χρησιμοποιήσουμε τη συλλογιστική Γαβρόγλου εάν υπήρχε εισαγγελέας εκπαίδευσης με την ανακοίνωση του νέου συστήματος θα έπρεπε να είχε ήδη παρέμβει. Αυτεπάγγελτα. Ο κ. Γαβρόγλου σε λίγους μήνες θα είναι παρελθόν. Το όνομά του θα έχει συνδεθεί με την απορρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, το ξήλωμα όλων των θετικών μέτρων που είχαν ληφθεί τα προηγούμενα χρόνια, θα είναι μέρος της πιο fake κυβέρνησης που ξεκίνησε με το «Πρόγραμμα Θεσσαλονίκης» και κατέληξε να είναι το καλό παιδί του Βερολίνου και της Ουάσιγκτον.
Αλλά από έναν πρωθυπουργό που όταν ήταν μαθητής δεν έμπαινε στο σχολείο και περνούσε τις τάξεις μέσω διεκδίκησης, όπως έλεγαν οι συμμαθητές του, και ως μηχανικός (άγνωστο πώς μπήκε, γνωστό πώς αποφοίτησε) ταυτίζει τις 360 μοίρες με την αλλαγή πορείας, δεν πρέπει να απορούμε για τον υπουργό Παιδείας που διάλεξε.
Ο Πάνος Αμυράς είναι ο διευθυντής του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου