Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Εξόφθαλμα προεκλογική σκοπιμότητα είχε η χθεσινή κίνηση του Αυστριακού σοσιαλδημοκράτη υπουργού Μεταφορών, Γεργκ Λάιχτφριντ, να καταθέσει προσφυγή κατά της Γερμανίας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την επικείμενη επιβολή ακριβότερων διοδίων σε αλλοδαπούς οδηγούς που θα κινούνται στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. (Για την ακρίβεια όλοι θα πληρώνουν το ίδιο αντίτιμο, πλην όμως στους Γερμανούς πολίτες θα επιστρέφεται ένα μέρος του με τη μορφή φοροαπαλλαγών, μείωσης τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων, την παλαιότητα του οχήματος κ.ά.)
Σύγχυση ταυτοτήτων, απώλεια ισορροπίας
«Πρόκειται για απαράδεκτη διάκριση με κριτήριο την εθνικότητα. Αν εφαρμοστεί θα οδηγήσει σε μια ΕΕ, όπου δεν θα επικρατεί η ισχύς του νόμου, αλλά το δίκαιο του ισχυροτέρου», ξιφούλκησε χθες ο Αυστριακός υπουργός εκφράζοντας την αγανάκτησή του για την κυριαρχική συμπεριφορά των Γερμανών στην ΕΕ.
Να σημειωθεί πως ο ρατσιστικός νόμος περί «ακριβότερων διοδίων στους ξένους» έχει περάσει από σαράντα κύματα και στη Γερμανία, κυρίως λόγω της αντίδρασης των Πρασίνων. Εμπνευστής του δεν ήταν το AfD (που δεν υπήρχε ακόμη το 2013) αλλά η Χριστιανοκοινωνική Ενωση της Βαυαρίας, αδελφό κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών της Μέρκελ.
Αρχικά η Κομισιόν τον ενέκρινε με αλλαγές παρά τις αντιδράσεις Ολλανδίας και Βελγίου και στην τελική του μορφή ψηφίστηκε από την Μπούντεσταγκ φέτος τον Μάρτιο, με προοπτική να εφαρμοστεί το 2019. Aν η Αυστρία καταφέρει να τον ακυρώσει επειδή αντίκειται στην αρχή της ισότητας των Ευρωπαίων πολιτών (όπως την ορίζουν οι συνθήκες της ΕΕ) θα έχει πάρει μια μικρή ρεβάνς για το Anschluss του 1938…
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου