Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης*
ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ δεν υπάρχει πιο πολυχρησιμοποιημένη λέξη και συγχρόνως πιο κακοποιημένη έννοια από τη «μεταρρύθμιση» στα χρόνια των μνημονίων. Η υπερφορολόγηση κινητής και ακίνητης περιουσίας και η αύξηση άμεσων και έμμεσων φόρων βαφτίστηκε φορολογική μεταρρύθμιση. Η βίαιη περικοπή έως 60% του εισοδήματος των συνταξιούχων βαφτίστηκε ασφαλιστική μεταρρύθμιση. Το σημερινό χάλι στα δημόσια νοσοκομεία, για το οποίο μάλιστα πανηγυρίζουν κάποιοι υπουργοί, βαφτίστηκε μεταρρύθμιση της Υγείας.
Τα προγράμματα ολιγόμηνης απασχόλησης ανέργων με μισθούς των 400 ευρώ -με τα οποία η κυβέρνηση υπόσχεται μείωση της ανεργίας- προφανώς αποτελούν την εργασιακή μεταρρύθμιση. Η ψήφιση νόμων για την αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι στην ουσία δεν εφαρμόζονται βαφτίστηκαν μεταρρύθμιση του κράτους.
ΜΠΟΥΧΤΙΣΑΜΕ πια στις μεταρρυθμίσεις. Εχουν περάσει επτά χρόνια από τη χρεοκοπία της χώρας και τίποτα δεν έχει αλλάξει. Τι δεν καταλαβαίνουμε; Η πραγματική μεταρρύθμιση θα έπρεπε να ξεκινήσει από τη νοοτροπία και την Παιδεία. Η κυβέρνηση μπορεί να φέρει την ταμπέλα της προοδευτικής αριστεράς, αλλά είναι άκρως ιδεοληπτική και προκλητικά οπισθοδρομική. «Μεταρρυθμίζει» κάθε λίγους μήνες το παραμύθι που λέει στην κοινωνία ελπίζοντας να αντέξει έως το 2019. Τίποτα άλλο.
Aπελάσεις αυθημερόν στην Ιρλανδία
ΟΣΟΝ αφορά στην Παιδεία, εκεί τα πράγματα είναι χειρότερα. Εκεί ξεχειλίζει η καθαρόαιμη πολιτική ασχετοσύνη. Ο υπουργός κοντεύει να μπει στο βιβλίο Γκίνες τόσο για το ρεκόρ συνεντεύξεων σε μέσα ενημέρωσης όσο και για τις αντικρουόμενες εξαγγελίες. Στην πρώτη γραμμή βρίσκεται το ζήτημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Θα καταργηθούν ή όχι; Λες και από την πρώτη δημοτικού έως την τρίτη Λυκείου όλα «μεταρρυθμίστηκαν» και τώρα μας έχει απομείνει η κατάργηση των Πανελλαδικών.
ΔΕΝ μπορεί να κατανοήσει ότι εκτίθεται ανεπανόρθωτα απέναντι σε εκατοντάδες χιλιάδες γονείς και παιδιά που βιώνουν καθημερινά τη δημόσια εκπαίδευση; Δεν γνωρίζει ότι το δόγμα «κανένα κενό στα σχολεία» έφερε την ουσιαστική κατάργηση μαθημάτων όπως η πληροφορική, η μουσική, η θεατρική αγωγή και τα εικαστικά στο δημοτικό; Δεν γνωρίζει ότι τίποτα άλλο δεν άλλαξε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Και τώρα δίνει και την έγκριση να ανοίξουν φροντιστήρια για μαθητές δημοτικού; Μεγάλη επιτυχία, του αξίζουν συγχαρητήρια.
ΔΕΝ γνωρίζει ότι στο γυμνάσιο, εκτός από τη μείωση των εξεταζομένων μαθημάτων, τίποτα άλλο δεν άλλαξε; Και τώρα τρέχει να φτιάξει το νέο Λύκειο υποσχόμενος κατάργηση των Πανελλαδικών; Πιστεύει πως δημιουργεί ένα νέο σχολείο και θεωρεί τον εαυτό του «μεταρρυθμιστή»; Εντάξει, είπαμε να πουλάει η κυβέρνηση σανό στους ψηφοφόρους, αλλά το να κοροϊδεύει στα μούτρα τους ανήλικους μαθητές ξεπερνάει κάθε όριο.
ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ μεταρρυθμίσεις δεν γίνονται στο πόδι. Πρέπει να έχουν πολυετή ορίζοντα και απαιτούν ευρύτερες συναινέσεις. Και το σημαντικότερο να βασίζονται σε ρεαλιστικό σχέδιο που αλλάζει τις παθογένειες και όχι σε λόγια του αέρα.
*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου