Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Για να επαναφέρεις αυτούς τους διστακτικούς πελάτες, το email marketing είναι ένα πολύτιμο εργαλείο. Για να γίνει αυτό αρχικά βεβαιωθείτε ότι έχετε συλλέξει τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των επισκεπτών μέσω εγγραφής στη λίστα ενημέρωσης ή δημιουργίας λογαριασμού, και έτσι είστε έτοιμοι να σχεδιάσετε μια εξειδικευμένη καμπάνια.
Ας δούμε μερικές στρατηγικές για να εκμεταλλευτείτε το e-mail marketing ώστε να μειώσετε την εγκατάλειψη των καλαθιών:
- Δημιουργία Ελκυστικού Θέματος
Το πρώτο βήμα για μια επιτυχημένη καμπάνια email marketing είναι ένας υψηλός ρυθμός ανοίγματος των μηνυμάτων. Η πιο αποδοτική τακτική για να το πετύχετε αυτό είναι με τη δημιουργία ενός ενδιαφέροντος subject line. Είναι αποδεδειγμένο ότι η προσωποποίηση του θέματος, όπως η χρήση του ονόματος του πελάτη ή του προϊόντος που έχει αφήσει στο καλάθι, αυξάνει τις πιθανότητες ανοίγματος. Για παράδειγμα: “Καλημέρα [Όνομα Πελάτη], Ειδική Προσφορά για Εσάς: Εξοικονομήστε 20% σε Όλα τα Αγαπημένα σας Προϊόντα!” .
- Δώστε Του Ένα Επιπλέον Κίνητρο
Πολλοί πελάτες εγκαταλείπουν τη διαδικασία αγοράς λόγω των οικονομικών περιορισμών. Ίσως οι χρεώσεις αποστολής τους φαίνονται υψηλές ή απλώς αναμένουν κάποια προσφορά. Με το email marketing, έχετε την ευκαιρία να τους παρέχετε ένα επιπλέον κίνητρο που θα τους κάνει να μην μπορούν να αντισταθούν και να προχωρήσουν στην αγορά. Για παράδειγμα, μπορείτε να δώσετε έναν εκπτωτικό κωδικό για χρήση κατά τη διάρκεια του checkout, για την ολοκλήρωση της αγοράς τους.
- Θυμίστε στον Καταναλωτή τι Έχει Στο Καλάθι
Σκέψου τα αντικείμενα που έχει επιλέξει ο πελάτης για το καλάθι του ως τα αγαπημένα του hits. Αν θέλεις να τον κάνεις να πατήσει το κουμπί “Αγορά”, δώσε του μια μικρή υπενθύμιση για το πόσο υπέροχα είναι αυτά τα προϊόντα. Περιλάβετε στο email σου φωτογραφίες και σύντομες περιγραφές των ειδών, αλλά και τις καλύτερες αξιολογήσεις από άλλους αγοραστές.
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
- Παρουσίασε Εναλλακτικές Επιλογές
Αν ένας πελάτης εγκαταλείψει τη διαδικασία αγοράς, μην περιορίσετε την επικοινωνία σας απλώς στα προϊόντα που άφησε πίσω. Αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να προβάλλετε επιπρόσθετες, σχετικές επιλογές που θα μπορούσαν να ταιριάξουν με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά του. Έτσι ο πελάτης μπορεί να βρει κάτι που τον ενδιαφέρει πραγματικά και να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη αγορά. Έτσι, επεκτείνετε και τις πιθανότητες για περαιτέρω πωλήσεις.
- Χρησιμοποίησε Διακριτικά CTAs
Για την επανεκκίνηση των “ξεχασμένων” αγορών μέσω email marketing, είναι καίριας σημασίας να χρησιμοποιήσετε μια διακριτική προσέγγιση. Είναι εύκολο να υποπέσετε στην παγίδα της επιθετικής προώθησης, χρησιμοποιώντας κουμπιά ενέργειας (CTAs) που λένε “Αγόρασε Τώρα”, αλλά αυτό μπορεί να αποθαρρύνει τον πελάτη ακόμα περισσότερο. Αντ’ αυτού, είναι προτιμότερο να ενσωματώσετε φράσεις που είναι λιγότερο επιβλητικές και πιο ενθαρρυντικές, όπως “Επιστροφή στο Καλάθι” ή “Συνεχίστε το Shopping”. Με αυτό τον τρόπο, δίνετε στον πελάτη την ελευθερία να αποφασίσει χωρίς πίεση, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες για ολοκλήρωση της αγοράς.
- Κατασκευάστε Μια Drip Marketing Στρατηγική
Αντί να επικεντρώνεσαι στην άμεση επαναφορά του πελάτη στο καλάθι, δημιουργήστε μια σειρά από emails που θα αναπτερώνουν το ενδιαφέρον του βήμα-βήμα. Κάθε email μπορεί να προβάλλει τα οφέλη και τα στοιχεία που κάνουν τα προϊόντα ελκυστικά, καθώς και τις θετικές εμπειρίες άλλων πελατών.
Οι πελάτες συχνά αποφεύγουν την ολοκλήρωση της αγοράς λόγω δυσκολιών, περιττών βημάτων ή αναμονής. Το email marketing είναι το μέσο που επιτρέπει τη συνεχή επικοινωνία με τον πελάτη, προσφέροντας του την ευκαιρία να επανέλθει στο κατάστημα σας, να ολοκληρώσει την αγορά και να απολαύσει τα προϊόντα που έχει επιλέξει. Γι’ αυτό τον λόγο, η αποτελεσματική χρήση του email marketing αποτελεί ζωτικό στοιχείο για την αύξηση των πωλήσεων και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών σας.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Άσχημα νέα για τον Γιώργο Καπουτζίδη: Δυστυχώς…