«ΛΑΡΑ»
Η διαζευγμένη Λάρα κλείνει τα 60 της χρόνια και την ίδια μέρα ο γιος της δίνει μεγάλο κονσέρτο πιάνου στο οποίο θα παρουσιάσει και δικές του συνθέσεις. Ομως, εκείνος δεν απαντάει στα τηλεφωνήματά της και μοιάζει να την αποφεύγει. Η Λάρα δεν θα το βάλει κάτω και θα αγοράσει όλα τα εισιτήρια που έχουν ξεμείνει για να γεμίσει η αίθουσα και η συναυλία να στεφθεί από επιτυχία.
Στη δεύτερη ταινία του μετά το «Oh Boy» (2012), ο Γιαν-Ολε Γκέρστερ μοιάζει πιο σίγουρος και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για τις δυνατότητές του στη σκηνοθεσία. Μακάρι να είχε και μια αντάξια ιστορία να αφηγηθεί. Γιατί ενώ υπογράφει πλάνα μελετημένα μέχρι εκατοστού και δείχνει να έχει στήσει το σύμπαν της Λάρα όπως ακριβώς το είχε στο μυαλό του, η ταινία πάσχει σεναριακά και μοιάζει να κάνει διαρκώς κύκλους γύρω από τον εαυτό της, με την 60χρονη μητέρα να σπάει διαρκώς τα μούτρα της στις κλειστές πόρτες που θέλει να ανοίξει και να αντιδρά με μένος όταν τρώει το χαστούκι. Κάθε φορά, δε, που της προσφέρεται «χείρα βοηθείας» εκείνη την αποστρέφεται δικαιώνοντας τα αρνητικά σχόλια που εισέπραττε στη δουλειά της μέχρι τη συνταξιοδότησή της.
Τη «Λάρα» μπορείτε να την παρακολουθήσετε στην πλατφόρμα της Strada Films (stradafilms.gr) έναντι αντιτίμου που θα ενισχύσει την κινηματογραφική αίθουσα της αρεσκείας σας.
«ΔΟΝΗΣΕΙΣ»
Στην πλατφόρμα Cinobo (cinobo.com) έκανε πρεμιέρα αυτήν την εβδομάδα η ταινία «Δονήσεις» του Χάιρο Μπουσταμάντε από τη Γουατεμάλα. Στο επίκεντρο της ιστορίας που αφηγείται ο σκηνοθέτης βρίσκεται ο Πάμπλο, τον οποίο συναντάμε ακριβώς πάνω στο ξέσπασμα της χειρότερης κρίσης της προσωπικής του ζωής. Η σύζυγός του τον διώχνει από το σπίτι στερώντας του τη δυνατότητα να βλέπει τα δύο παιδιά τους, ενώ η οικογένειά του προσπαθεί να καλύψει το «σκάνδαλο» που έχει ξεσπάσει. Ο Πάμπλο είναι γκέι, έχει σύντροφο και αυτό έχει μόλις γίνει γνωστό στην οικογένεια. Αν και αρχικά εκείνος νιώθει ανακουφισμένος με την αποκάλυψη και δείχνει έτοιμος να γυρίσει οριστικά σελίδα στη ζωή του, η επιμονή της οικογένειάς του να τον «θεραπεύσει» μέσω της πίστης και να τον επαναφέρει στον «σωστό» δρόμο θα τον γεμίσει ενοχές, τύψεις και αμφιβολίες για τον δρόμο που έχει πάρει.
Αν και αρχικά η σύγχυση που κυριαρχεί στην αφήγηση σε ξενίζει, γρήγορα ο Μπουσταμάντε βάζει το εγχείρημα στις ράγες. Από εκεί και μετά παρακολουθείς χωρίς ανάσα την απόπειρα ενός ανθρώπου να απελευθερωθεί από τα δεσμά του και να ζήσει τη ζωή του όπως την ονειρεύεται. Από την άλλη μεριά, η προσπάθεια της οικογένειας να τον επαναφέρει στον «ίσιο» δρόμο μέσω της κατήχησης, που και αυτή αφήνει την αίσθηση ότι επιδιώκει το χρήμα και όχι τη «φώτιση», είναι ένα απρόσμενο θέαμα το 2020, που όμως δεν απέχει διόλου από τη σύγχρονη πραγματικότητα, ακόμα και στις πιο εξελιγμένες κοινωνίες.
«THE PROM»
Στο «The prom», που προβάλλεται στο Netflix, ο ετήσιος χορός αποφοίτησης ενός σχολείου ακυρώνεται, γιατί μια μαθήτρια, η Εμα, θέλει να συνοδεύεται από τη σύντροφό της. Την ίδια στιγμή στη Νέα Υόρκη, η μεγάλη πρεμιέρα ενός μιούζικαλ ακυρώνεται, επίσης, εξαιτίας μιας αρνητικής κριτικής. Διαβάζοντας την ιστορία της μαθήτριας στο twitter, οι πρωταγωνιστές του μιούζικαλ σπεύδουν στην κωμόπολη της κοπέλας για να ανατρέψουν την απόφαση του σχολείου και να υποχρεώσουν την κοινότητα να αποδεχθεί την Εμα, όποιες κι αν είναι οι προτιμήσεις της.
Με τη Μέριλ Στριπ, τη Νικόλ Κίντμαν και τον τηλεπαρουσιαστή Τζέιμς Κόρντεν, το καστ του «The prom» είναι από μόνο του ένα ξεχωριστό θέαμα. Οταν, μάλιστα, αυτό εντάσσεται σε ένα μιούζικαλ περιβάλλον γεμάτο εξαίσια τραγούδια και θαυμαστές χορογραφίες, το συνολικό αποτέλεσμα δύσκολα απογοητεύει. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Ράιαν Μέρφι, που διαθέτει βαρύ βιογραφικό, ιδίως στην τηλεόραση.
Από την έντυπη έκδοση