Κατά την ομιλία του σε ξενοδοχείο της πόλης, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για το πιο σημαντικό οδικό έργο που θα δρομολογηθεί στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια, προσθέτοντας ότι το έργο είναι τεχνικά και χρηματοδοτικά καινοτόμο. «Το έργο αυτό σχεδιάστηκε, μελετήθηκε και συμβασιοποιήθηκε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Πιστεύω ότι η κυβέρνηση της ΝΔ θα είναι αυτή που θα παραδώσει το έργο», σημείωσε ο πρωθυπουργός τονίζοντας παράλληλα ότι το συγκεκριμένο έργο θα ανακουφίσει τους Θεσσαλονικείς.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως τόνισε θα είναι έτοιμο τέλη του επόμενου έτους, το αργότερο αρχές του 2024. «Οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν στο τέλος του επόμενου έτους θα έχουν και μετρό και αρχαία», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Παλέψαμε με κατεστημένες αντιλήψεις και συμφέροντα τα οποία δεν ήθελαν να κατασκευαστεί το μετρό με τον τρόπο τον οποίο κατασκευάστηκε», συμπλήρωσε.
Ο πρωθυπουργός ανέφερε ακόμη ότι η κυβέρνηση ανακοινώνει έργα μόνο έχουν όταν τα έχει μελετήσει και μόνο όταν έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. «Στον κρίσιμο τομέα υποδομών έχουμε να παρουσιάσουμε έργα που υλοποιούνται ή έχουν ήδη παραδοθεί», σημείωσε.
Κατά την τοποθέτησή του, ο υπουργός Μεταφορών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τόνισε ότι «σήμερα κάνουμε το πιο αποφασιστικό βήμα για την Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας. Το Thessaloniki Flyover έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητα όλων των πολιτών», υπογράμμισε και τόνισε ότι λύνει το κυκλοφοριακό, βελτιώνει τα ζητήματα οδικής ασφάλειας, έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, υποστήριξε πως «η Θεσσαλονίκη θα έχει τον πιο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο σε όλη την χώρα» προσθέτοντας πως «υπάρχει ένα στιβαρό project management για τη δημιουργία μεγάλων έργων υποδομής».
Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για το ΠΑΣΟΚ - Το παρασκήνιο του υποβιβασμού του ΣΥΡΙΖΑ και η νέα Βουλή
Το έργο έχει αναλάβει το κοινοπρακτικό σχήμα ΑΒΑΞ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ μέσω του διαγωνισμού που ξεκίνησε στα τέλη του 2020 και περίπου δύο χρόνια μετά ολοκληρώνεται.
Πρόκειται για ένα έργο που σηματοδοτεί την έναρξη μεγάλων σύγχρονων υποδομών στη χώρα καθώς μετά την ολοκλήρωση του θα είναι ο πρώτος οδικός άξονας του είδους του στην Ελλάδα.
Η περιφερειακή Θεσσαλονίκης αποκτά άλλο χαρακτήρα, με συνεχόμενη συντήρηση και λειτουργία εφάμιλλη της Αττικής Οδού χωρίς ωστόσο να υπάρχουν διόδια. Ο ανάδοχος θα αναλάβει τις μελέτες στην κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία όχι μόνο του Flyover αλλά ολόκληρης της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης.
Το Flyover είναι το πρώτο μεγάλο oδικό έργο – ΣΔΙΤ που θα υπογραφεί στη χώρα προϋπολογισμού 373 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η διάρκεια της σύμβασης για το ανάδοχο κοινοπρακτικό σχήμα εκτείνεται στην 30ετία.
Αναλυτικά το έργο αφορά στην κατασκευή μιας υπερυψωμένης ταχείας Λεωφόρου μήκους περίπου 13,5 Χμ εκ των οποίων τα 4 χλμ σε συνεχή γέφυρα με τέσσερις λωρίδες δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση. Στα στοιχεία του έργου περιλαμβάνονται επίσης εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.
Σημειώνεται ότι η κατασκευαστική περίοδος έχει υπολογιστεί σε 48 μήνες, γεγονός που τοποθετεί την ολοκλήρωση του στα τέλη του 2026.