Απαντώντας σε ερώτηση της δημοσιογράφου, κυρίας Φαίης Μαυραγάνη, σχετικά με την πολιτική ευθύνη για το δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ. Μηταράκης σημείωσε ότι «τα χειροκροτήματα στον κ. Καραμανλή αφορούσαν στο σημείο της ομιλίας του, στο οποίο είπε ότι δεν με καλύπτει κάποια βουλευτική ασυλία, το οποίο είναι και αλήθεια. Δεν έχει καμία ασυλία ο κ. Καρμανλής για θέματα που αφορούν στα Τέμπη. Είναι αρμοδιότητα της Βουλής από το άρθρο 186 του Συντάγματος να ασκήσει δίωξη, αν θεωρεί ότι υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις που καταδεικνύουν ποινική ευθύνη, οποιουδήποτε Υπουργού για οποιοδήποτε θέμα αναφέρεται στη θητεία τους. Όταν κατηγορούσαμε παλιά το νόμο περί ευθύνης υπουργών, γιατί είχε αυτή τη πολύ γρήγορη παραγραφή στα δύο χρόνια, η αναθεώρηση του Συντάγματος που έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το κατήργησε αυτό. Πλέον η παραγραφή είναι η ίδια που ισχύει για όλους τους πολίτες στα 15 ή στα 20 χρόνια ανάλογα με τον τύπο του κακουργήματος».
Σχετικά με την πρόταση δυσπιστίας για το δυστύχημα, ο κ. Μηταράκης επεσήμανε πως «η πρόταση του ΠΑΣΟΚ τον Νοέμβριο του 2023 για σύσταση προανακριτικής επιτροπής δεν αφορούσε το ατύχημα, αφορούσε το αντίθετο. Αφορούσε ένα πόρισμα του Ευρωπαίου Εισαγγελέα που κατηγορεί το Υπουργείο γιατί παρέτεινε και τελικά τελείωσε τη σύμβαση. Υπάρχει μία άποψη ότι έπρεπε ο κ. Καραμανλής να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία που είχε αναλάβει τον διαγωνισμό και να μην προχωρήσει στην ολοκλήρωση της «717». Οπότε δεν θα την είχαμε ούτε τον Σεπτέμβριο του 2023 που παραδόθηκε το έργο, ούτε σήμερα, πιθανόν ούτε το 2025, ούτε το 2026. Όταν λοιπόν υπήρχαν ζητήματα, τα οποία έπρεπε να επιλυθούν, η Κυβέρνηση επέλεξε τελειώσει τον διαγωνισμό. Το πόρισμα του Ευρωπαίου Εισαγγελέα δεν αναφέρεται στο δυστύχημα».
Ερωτώμενος από τον δημοσιογράφο, κ. Γιάννη Μακρυγιάννη για την επιστολή Τσαλίδη, διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, ο κ. Μηταράκης σημείωσε ότι «η επιστολή αυτή, που ήταν και στα πλαίσια μίας διαπραγμάτευσης τότε με την Hellenic Train, τους Ιταλούς, πάνω σε θέματα αποζημιώσεων, άρα είχε και ένα θέμα πάνω στη διαπραγμάτευση. Όλη η διαδικασία κινητοποίησε το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο τελείωσε τη διαδικασία»
«Το εάν έπρεπε να κλείσουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι γενικά, αυτό είναι μία απόφαση που έπρεπε να λάβει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Αυτό που θα έκανα ως Υπουργός ήταν να φροντίσω «ο κόσμος να χαλάσει», να τελειώσω εκκρεμή έργα. Αυτό έκανε το Υπουργείο Μεταφορών και τα τελείωσε», τόνισε ο κ. Μηταράκης.
Τσιόδρας προς Κομισιόν: Χρειάζονται μέτρα για την προστασία των καταναλωτών στις ψηφιακές τους συναλλαγές
Ερώτηση προς τον βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ, κ. Γιάννη Σαρακιώτη και την υποψήφια ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, κυρία Ρόζα Βρεττού, έθεσε ο κ. Μηταράκης ρωτώντας τους εάν έπρεπε το Υπουργείο Μεταφορών να τελειώσει το διαγωνισμό και να λειτουργήσει η «717» ή έπρεπε να την είχε ακυρώσει και να την ξαναρχίσει από την αρχή.
Απευθυνόμενος στον κ. Σαρακιώτη για την ευθύνη πολιτικών προσώπων, ο κ. Μηταράκης υπογράμμισε ότι «όταν καταθέσετε αίτημα προανακριτικής για αυτά τα πρόσωπα, με συγκεκριμένα στοιχεία, να το συζητήσουμε. Μέχρι στιγμής δεν έχετε καταθέσει. Άρα τα πολιτικά πρόσωπα είναι εκτός, επειδή δεν υπάρχει κάποια πρόταση να είναι εντός. Σε ένα κράτος δικαίου δεν μπορείς να φυλακίσεις κάποιον χωρίς κατηγορία, ούτε χωρίς δίκη. Ξέρω ότι ο κ. Πολάκης ήθελε την προηγούμενη τετραετία να τους συλλάβει όλους, και τους δέκα της Novartis, να τους κλειδώσει κάπου μπας και πάτε καλύτερα πολιτικά, αλλά με λαϊκά δικαστήρια δεν λειτουργεί η Δημοκρατία. Η Δημοκρατία λειτουργεί με δικαστήρια, με στοιχεία, με αποφάσεις».
Για τις παραιτήσεις των δύο υπουργών, ο κ. Μηταράκης σημείωσε ότι «τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας έχουμε αποδείξει στην πράξη, και εγώ ο ίδιος ότι όταν τίθενται ζητήματα, τα οποία μπορούν να ερμηνευθούν ότι στέλνουν λάθος μηνύματα, έχουμε το πολιτικό θάρρος να υποβάλλουμε τις παραιτήσεις μας».
Ειδήσεις σήμερα
Παύλος Μαρινάκης: Ξεπεράστηκε η κόκκινη γραμμή χυδαιότητας
Συρεγγέλα στον ΕΤ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν κρύφτηκε ποτέ και ούτε θα το κάνει