Στο εσωτερικό πεδίο, η υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών συνεχίζει να τροφοδοτεί την πολιτική σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, με τον πρωθυπουργό να προτάσσει μία σημαντική παράμετρο, δηλαδή την ευθεία αμφισβήτηση της Δικαιοσύνης από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, η οποία αποτελεί για την κυβέρνηση μείζον πολιτικό ζήτημα.
«Η αμφισβήτηση των θεσμών -από τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δικαιοσύνη μέχρι και τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας- κρύβει κινδύνους. Καταργεί κανόνες και όρια, οδηγώντας στην κοινωνική “ζούγκλα”», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «Καθημερινή της Κυριακής», κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου και υπογραμμίζοντας την ανάγκη να μη διαρραγεί η εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στη Δικαιοσύνη. «Σε μία περίοδο που πολλοί αμφισβητούν ευθέως τη Δικαιοσύνη, έχω διπλό χρέος να υψώσω τείχος προστασίας στους λειτουργούς της. Αρα και στην ίδια τη Δημοκρατία μας», είπε μεταξύ άλλων και πρόσθεσε: «Εμείς δεν κάνουμε τους δικαστές, όπως κάποιοι στην αντιπολίτευση».
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», η κυβέρνηση θα κινηθεί σε τρία επίπεδα γύρω από την υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη. Κοινοβουλευτικά θα δώσει τη «μάχη», δηλαδή σε επίπεδο Προανακριτικής Επιτροπής σε πρώτη φάση (πιθανότατα 24/2), ενώ εκκρεμεί και η προ ημερησίας συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών, με τον ΣΥΡΙΖΑ μέχρι και χθες να επιμένει ότι η πρόταση δυσπιστίας που προτείνει να κατατεθεί άμεσα, καθώς – όπως είπε ο Σωκράτης Φάμελλος- δεν πρέπει να καθυστερήσει άλλο από μικροτακτικισμούς.
Πολιτικά θα επιχειρήσει με στοιχεία να καταρρίψει το αφήγημα που έχει χτίσει η αντιπολίτευση κατηγορώντας την κυβέρνηση για συγκάλυψη, αλλά και στρατηγικά δρομολογεί σχέδιο που στόχο έχει να διορθωθούν οι παθογένειες του κράτους, όπως στην περίπτωση των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος έλεγε στον «Ε.Τ.» ότι «η Hellenic Train θα πρέπει να συμμορφωθεί», με τις πληροφορίες να θέλουν την ανάγκη για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης, με την πρόβλεψη π.χ. τα νέα σύγχρονα βαγόνια, όταν κατασκευαστούν από το ιταλικό Δημόσιο, να αποστέλλονται κατευθείαν στη χώρα μας. Αλλωστε, το στίγμα έδωσε ο πρωθυπουργός στη συνέντευξη που παραχώρησε λέγοντας «Σίγουρα θα πιέσω ώστε η εταιρία να φέρει περισσότερα και καλύτερα τρένα, στον ταχύτερο δυνατόν χρόνο. Εως το 2027 η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη πρέπει να είναι εντελώς καινούργια».
Παράλληλα, το κυβερνητικό βλέμμα είναι στραμμένο και στον ΟΣΕ, έναν οργανισμό με σοβαρά διαχρονικά προβλήματα, με τις πληροφορίες να θέλουν την αναζήτηση μεγάλου διεθνούς οργανισμού, με εμπειρία, να αναλαμβάνει το management προκειμένου, όπως είπε ο πρωθυπουργός, «μέσα στην επόμενη διετία, η Ελλάδα να διαθέτει έναν σιδηρόδρομο αντάξιο της εποχής μας».
Σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου αναμένεται να πραγματοποιηθεί κλειστή σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών (Χ. Σταϊκούρας, Ν. Ταχιάος), με έμφαση στο σκέλος των υποδομών και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, ωστόσο στο τραπέζι παραμένει το θέμα του ενδεχόμενου σπασίματος του υπουργείου στα δύο, ένα σε κάθε περίπτωση δύσκολο εγχείρημα.