-Αναφέρετε πολύ συχνά, τόσο εσείς όσο και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ότι είμαστε πολύ κοντά στην πλήρη ανανέωση των λεωφορείων. Πότε, τελικά, θα μπορέσουν οι πολίτες του Λεκανοπεδίου να διαπιστώσουν ότι έχουν πραγματικά τη συγκοινωνία που αρμόζει σε μια πρωτεύουσα του 21ου αιώνα;
– Ο χρόνος που το επιβατικό κοινό θα είναι σε θέση να βιώσει μια ποιοτική εμπειρία μετακίνησης δεν αργεί κι αυτό γιατί από την πρώτη ημέρα ανάληψης των ευθυνών αυτού του τόσο ευαίσθητου τομέα, επενδύσαμε στην οργάνωση και την αναδιάρθρωση της εταιρίας, θέτοντας τις βάσεις και δημιουργώντας τις κατάλληλες υποδομές για τον ουσιαστικό μετασχηματισμό των οδικών συγκοινωνιών. Τα βήματα που έγιναν είναι πολλά και σημαντικά, παρά το γεγονός ότι πολλές φορές «αδικούνται» από μεμονωμένα αρνητικά περιστατικά. Δεν ισχυριζόμαστε ότι λύσαμε όλα τα χρονίζοντα προβλήματα στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, ωστόσο βαίνουμε προς ολοκλήρωση μιας πολύ ουσιαστικής προσπάθειας που θα οδηγήσει πραγματικά στην κατάκτηση των σύγχρονων συγκοινωνιών.
Με χρονικό ορίζοντα το καλοκαίρι του 2025 στο συγκοινωνιακό έργο στην Αττική θα έχουν ενταχθεί 950 καινούργια λεωφορεία σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Νίκος Δένδιας: Η έπαρση της Ελληνικής Σημαίας σήμερα στην Ακρόπολη για την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων
Ηδη στην υπηρεσία του επιβατικού κοινού έχουν τεθεί 140 ηλεκτρικά λεωφορεία. Η χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας έχει πολλαπλά οφέλη και για τους πολίτες και για το περιβάλλον και, αν μη τι άλλο, αποτελεί καινοτόμα δράση που ενισχύει την προσπάθεια του πλήρους εκσυγχρονισμού. Παράλληλα, έχουν ήδη υπογραφεί οι συμβάσεις για 300 ολοκαίνουργια λεωφορεία με μίσθωση και για επιπλέον 300 φυσικού αερίου. Στους επόμενους τρεις μήνες θα αρχίσει σταδιακά η παράδοσή τους, που θα ολοκληρωθεί, όπως ήδη αναφέραμε, εντός του καλοκαιριού του 2025. Επιπλέον σε διαβούλευση βρίσκεται νέος διαγωνισμός από το υπουργείο για την προμήθεια 700 ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ. Εξ αυτών τα 475 θα καλύψουν ανάγκες των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής.
– Τελευταία γίνεται λόγος για τον χαρακτήρα των οδικών συγκοινωνιών, για παράδειγμα υπάρχει ανησυχία για παραχώρηση αμαξοστασίων αλλά και αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις αστικές συγκοινωνίες. Τι ακριβώς συμβαίνει;
– Με βεβαιότητα σας λέω ότι όχι μόνο δεν εκχωρούμε αμαξοστάσια, αλλά αντιθέτως επενδύουμε στις εγκαταστάσεις μας, οι οποίες αναβαθμίζονται προκειμένου να ανταποκριθούν σε ένα ολιστικό πρόγραμμα ανανέωσης. Συγκεκριμένα, ευρωπαϊκά κονδύλια που κερδίσαμε μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το CEF 2, έχουν διατεθεί για τη δημιουργία πρατηρίου υδρογόνου στις εγκαταστάσεις του αμαξοστασίου μας στα Λιόσια. Η ένταξη της υδρογονοκίνησης στις συγκοινωνίες αποτελεί μια ακόμη πρωτοπορία της Ο.ΣΥ. Α.Ε., που πολύ σύντομα θα εντάξει, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, δύο λεωφορεία υδρογόνου στο συγκοινωνιακό της έργο.
Επίσης, θέλω να επισημάνω ότι εντός των επόμενων ημερών προκηρύσσεται διαγωνισμός για την πρόσληψη νέου προσωπικού, στον τομέα της κίνησης, αλλά και διοικητικών υπαλλήλων.
Γίνεται, συνεπώς, σαφής η ύπαρξη συνολικού σχεδίου παρεμβάσεων για την αναβάθμιση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου, που υλοποιείται βήμα βήμα. Και η επένδυση στις δημόσιες συγκοινωνίες αποτελεί βασική κυβερνητική επιταγή. Τα υπόλοιπα αποτελούν μυθεύματα μικροπολιτικής εκμετάλλευσης.
Ειδήσεις σήμερα
ΗΠΑ: I.X έπεσε μέσα σε λέσχη και τραυμάτισε 25 άτομα – Μεθυσμένος ο οδηγός [βίντεο]
Καιρός: Έρχεται η κακοκαιρία Βoris- Που θα εμφανιστούν βροχές και καταιγίδες;
Αλλαγή ώρας 2024: Πότε γυρίζουμε τους δείκτες του ρολογιού μία ώρα πίσω