Κάποιοι είχαν θεωρήσει τότε ότι η πολιτικά ερμαφρόδιτη στάση του κ. Δούκα ήταν εντός των ορίων ενός προεκλογικού τακτικισμού, έχοντας να ανέβει ένα ολόκληρο βουνό για να καλύψει την τεράστια διαφορά που είχε από τον απερχόμενο δήμαρχο Αθηναίων. Κι επέμεναν ότι «ο καθηγητής είναι σοβαρός» κι «αν εκλεγεί θα είναι θεσμικός και αποτελεσματικός».
Δυστυχώς πριν καν αναλάβει επισήμως τα καθήκοντά του, σπεύδει να διαψεύσει όσους αντιμετώπισαν με επιείκεια τα πολιτικάντικα καμώματά του. Με αφορμή τις αντιδράσεις ενός περιθωρίου, το οποίο θεωρεί τα Εξάρχεια κάτι σαν «ιερό τόπο» και «ιδιοκτησία» του στην κατασκευή σταθμού του μετρό στην πλατεία Εξαρχείων, ο κ. Δούκας αποφάσισε να αποκαλυφθεί.
Με μια ανάρτησή του που θυμίζει κάτι από αναρχικό παλιμπαιδισμό και από επαναστατική ποίηση μιας πολύ παλιάς εποχής ουσιαστικά -αν και γενικώς… συμφωνεί με το μετρό- πήρε θέση πλάι σε αυτούς που αντιδρούν με το κλάδεμα των δέντρων. Γράφοντας χαρακτηριστικά και μεταξύ άλλων ότι «η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από κάθε κατασκευή, όσο σημαντική κι αν είναι αυτή»…
Τι ακριβώς ήθελε να πει ο ποιητής; Ο οποίος δεν μπορεί να μη γνωρίζει ότι όλα τα δέντρα που θα αφαιρεθούν από την πλατεία Εξαρχείων θα μεταφυτευθούν και θα φυτευτούν μάλιστα και 2.000 περισσότερα δέντρα. Ο κ. Δούκας, καθηγητής ων, δεν μπορεί να μην ξέρει ότι η κατασκευή της γραμμής 4 θα αφαιρέσει από τους υπερφορτωμένους δόμους της Αθήνας πάνω από 50.000 Ι.Χ. την ημέρα, κάτι που μεταφράζεται σε 17.000 λιγότερους τόνους διοξειδίου του άνθρακα στην ήδη μολυσμένη ατμόσφαιρα κατ’ έτος.
Αποκλείεται να μην τα ξέρει αυτά όπως και διάφορα άλλα στοιχεία, τα οποία αποδεικνύουν ότι και περιβαλλοντικά το μετρό είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον ΜΜΜ. Τι νόημα είχε επομένως η χθεσινή διαμαρτυρία των «κύκλων» του για την κριτική που δέχθηκε, αν ισχύει αυτό που λένε τώρα, ότι δηλαδή ο κ. Δούκας είναι «και με το μετρό και με τα δέντρα»;
Αυτό που ίσως δεν ξέρει -αν και το θεωρώ απίθανο- είναι τι συνέβη στην Αγ. Παρασκευή κυρίως αλλά και στο Χαλάνδρι, όταν άρχιζε να κατασκευάζεται το μετρό. Ειδικά στην Αγ. Παρασκευή σχηματίστηκε μια ετερόκλητη συμμαχία της Εκκλησίας, της τότε δημοτικής «αγωνιστικής» αρχής, των «ιδεολόγων οικολόγων» και κάποιων ντόπιων καταστηματαρχών, οι οποίοι «πέτυχαν» να μην κατασκευαστεί σταθμός του μετρό στην πλατεία της Αγ. Παρασκευής.
Σήμερα οι κάτοικοι της Αγ. Παρασκευής χτυπιούνται και πασχίζουν μήπως μπορεί να δημιουργηθεί σταθμός στην πλατεία. Οντας κάτοικος της Αγ. Παρασκευής τότε, θυμάμαι ότι πρωταγωνιστικό ρόλο στο μοιραίο και ετερόκλητο «αντιστασιακό μπλοκ» είχε παίξει ένας κοσμηματοπώλης. Ο οποίος φοβόταν ότι οι Αγιοπαρασκευιώτες θα έπαιρναν το μετρό και θα πήγαιναν στο Κολωνάκι να ψωνίζουν κοσμήματα…
Η τωρινή ταύτιση του κ. Δούκα με τους ιδεοληπτικούς αναρχικούς των Εξαρχείων δεν αποτελεί καλό δείγμα γραφής. Εχει στοιχεία «τοπικού και πολιτικού λαϊκισμού», ιδεολογικής θολούρας και ανορθολογισμού. Και πριν αναλάβει επισήμως τα καθήκοντα του τον Ιανουάριο του 2024 καλό είναι να ξεκαθαρίσει στο μυαλό του ότι εξελέγη δήμαρχος Αθηναίων και όχι δήμαρχος Εξαρχείων.
Ειδήσεις σήμερα
Μπακογιάννης για Εξάρχεια: Το δίλημμα Mετρό ή δέντρα πάλιωσε
Φορολογία: Μείωση φόρου εισοδήματος 90 – 220 ευρώ από το 2024 [πίνακες]