Ο κ. Τσίπρας έχει εισηγήσεις στα χέρια του να θέσει θέμα λειτουργίας των εταιριών δημοσκοπήσεων στη Βουλή και αν δεν τις απορρίψει, αναμένεται η πρωτοβουλία του να πάρει σάρκα και οστά μέσα στην εβδομάδα.
Η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν και είναι καταγεγραμμένες πολλές αντιδράσεις εντός του ΣΥΡΙΖΑ έναντι μιας τέτοιας πρωτοβουλίας, αλλά ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ όχι απλά το σκέπτεται, αλλά έχει δώσει εντολή να του ετοιμάσουν το προσχέδιο της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή για αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των εταιριών δημοσκοπήσεων, μαζί -προφανώς- με καταγγελίες για αδιαφάνεια και μεροληψία υπέρ της κυβέρνησης.
Την προηγούμενη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ, ως κόμμα, έπραξε κάτι ανάλογο κατέληξε στη μεγαλύτερη πολιτική ήττα της σύντομης ιστορίας του: Στην τριπλή εκλογική ήττα του 2019. Από την αρχή του 2019 μέχρι και τις τρεις εκλογικές αναμετρήσεις (ευρωεκλογές, εθνικές, αυτοδιοικητικές) ο ΣΥΡΙΖΑ καλλιεργούσε κλίμα ότι οι δημοσκοπήσεις σκοπίμως τον αδικούν. «Υποεκτιμούν τα ποσοστά του», όπως έλεγε ο ιθύνων νους της πολιτικής και επικοινωνιακής στρατηγικής του ΣΥΡΙΖΑ, τότε, Νίκος Παππάς. Υπήρχε μάλιστα δημοσκοπική εταιρία (μη μέλος του ΣΕΔΕΑ, καθώς δεν πληρούσε καμία προϋπόθεση λειτουργίας), η Common View, με επικεφαλής τον στενό συνεργάτη του πρώην υπουργού Επικρατείας Χριστόφορου Βερναρδάκη, Γιάννη Σκλία, η οποία, τρεις ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου του 2019, έδινε στη Νέα Δημοκρατία προβάδισμα με μόλις 1,2%!
Παρά το πολιτικό και επικοινωνιακό κάζο, καθώς στην τριπλή εκλογική αναμέτρηση του 2019 οι προβλέψεις των εταιριών δημοσκοπήσεων επιβεβαιώθηκαν σε συντριπτικό βαθμό, η αλήθεια είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ -και προσωπικά ο πρόεδρός του Αλέξης Τσίπρας- ποτέ δεν ξέφυγε από την παραφιλολογία και τον εύκολο καταγγελτικό λόγο σχετικά με τις δημοσκοπήσεις. Στη συνέντευξη που παραχώρησε τον περασμένο Σεπτέμβρη στη ΔΕΘ, όταν ρωτήθηκε σχετικά με το μεγάλο προβάδισμα της Ν.Δ. στις δημοσκοπήσεις, είχε απαντήσει ότι για τον ίδιο υπάρχουν αξιόπιστες αλλά και μη αξιόπιστες εταιρίες δημοσκοπήσεων και πως προτιμά να μελετά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των μετρήσεων.
Ηταν τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε ότι το μεγάλο προβάδισμα της Ν.Δ. και η καθίζηση του ΣΥΡΙΖΑ (σ.σ.: κάτω και από το εκλογικό του ποσοστό) στις δημοσκοπήσεις οφείλονται στην κρίση του κορονοϊού και στο γεγονός ότι στις κρίσεις είναι φυσικό και επόμενο η κοινή γνώμη να συσπειρώνεται γύρω από την κυβέρνηση.
Το δημοσκοπικό προβάδισμα όμως της Ν.Δ. σε άλλες μετρήσεις διευρυνόταν και σε άλλες παρέμενε ως ήταν. Ο καιρός περνούσε και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των μετρήσεων δεν άλλαζαν για την αξιωματική αντιπολίτευση. Το πρόβλημα άρχισε και άγγιζε την «αναποτελεσματική ηγεσία». Κάπου εκεί, μέσα στο φθινόπωρο του 2020, -προκειμένου να εξηγηθεί και η αδυναμία του κ. Τσίπρα να εμφανίζεται ανταγωνιστικός έναντι του κ. Μητσοτάκη- ξεκίνησε να κερδίζει πόντους ο «πολακισμός». Η παλαιά θεωρία δηλαδή ότι οι εταιρίες δημοσκοπήσεων δεν αποτελούν παρά τον τρίτο πόλο του συστήματος που εχθρεύεται τον ΣΥΡΙΖΑ (οικονομικά συμφέροντα, εκδοτικά συμφέροντα, εταιρίες δημοσκοπήσεων) και στηρίζει την κυβέρνηση και τον Κυριάκο Μητσοτάκη και πρέπει να καταγγελθούν.
«Κατά παραγγελία έρευνα μόνιμα παρεπιδημούντων στο Μαξίμου δημοσκόπων! Από μία εβδομάδα πριν ξέραμε πως παρήγγειλε το Μαξίμου στον Γεράκη της OPINION μέτρηση με 40,1-19,9, γιατί δεν τους ικανοποίησε η μέτρηση της GPO που ήταν κι αυτή κατά παραγγελία. ΕΠΕΙΔΗ ΞΕΡΟΥΜΕ, γιατί έχουμε και εμείς μετρήσεις, πως ό,τι κερδίσατε στην πρώτη φάση της πανδημίας το έχετε ΧΑΣΕΙ πλήρως, ΔΩΣΤΕ αν έχετε τα κότσια όλα τα στοιχεία (και τα ποιοτικά) των μετρήσεων!!!! ΥΓ. Α: Και πού είστε: Το πάτωμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι ήδη το 32,5-33, το ταβάνι σας είναι ήδη το 36-36,5!!!! Κάντε μια βόλτα στα καφενεία και στις πλατείες και ελάτε να τα ξαναπούμε», έγραφε σε ποστ στο facebook ο κ. Πολλάκης το φθινόπωρο, μη διστάζοντας να εκθέσει -χωρίς κανένα στοιχείο- δύο εταιρίες δημοσκοπήσεων-μέλη του ΣΕΔΕΑ.
Η ίδια «θέση» έχει και δεύτερη, light εκδοχή. Αυτή του κ. Παππά, ο οποίος σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Kontra», όταν ρωτήθηκε για τις δημοσκοπήσεις, είπε ότι όπως πριν από τις βουλευτικές εκλογές όλοι έλεγαν ότι η διαφορά θα ήταν στις 12 μονάδες και πήγε στις 8, έτσι και τώρα που οι δημοσκοπήσεις δείχνουν διαφορά 20 μονάδων στην πραγματικότητα αυτή είναι πολύ μικρότερη. Δηλαδή κατενάτσιο…
Ολη η ιστορία, είναι η συζήτηση να μην πάει στα ουσιώδη. Να μην πάει στην αδυναμία του κ. Τσίπρα να είναι ο επικεφαλής μίας πολυπληθούς και συγχρόνως υπεύθυνης και χρήσιμης αντιπολίτευσης στον τόπο. Στην «γκρίνια» της εσωκομματικής αντιπολίτευσης ότι δεν φταίει ο γιαλός (σ.σ.: δηλαδή οι δημοσκοπήσεις), αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ στραβά αρμενίζει. Προς το παρόν, οι «τσιπροφύλακες» λένε ότι για τις χαμηλές πτήσεις στις δημοσκοπήσεις φταίει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει πείσει πως μπορεί να εκπροσωπήσει την Κεντροαριστερά, όπως φέρεται να είναι ο στρατηγικός στόχος του κ. Τσίπρα. Και ότι ο λόγος για τον οποίο δεν μπορεί είναι επειδή κάποιοι της εσωκομματικής αντιπολίτευσης αντιδρούν στη στροφή προς το Κέντρο, αμυνόμενοι του αριστερού προφίλ του κόμματος.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Η Ελλάδα έχει ηγετική θέση στον ενεργειακό μετασχηματισμό - Δημιουργούνται ευκαιρίες επένδυσης
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ, ΦΙΛΗ: «Να επανασυστηθούμε στην κοινωνία αντί να καταγγέλλουμε»
Πρόσφατα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3, ο Πάνος Σκουρλέτης, που εκδιώχθηκε από τον κ. Τσίπρα από τη θέση του γραμματέα και πλέον είναι μέλος της βασικής φράξιας της εσωκομματικής αντιπολίτευσης, της «ομπρέλας», μιλώντας για τις δημοσκοπήσεις, ούτε τις αμφισβήτησε ούτε τις κατήγγειλε. Σημείωσε ωστόσο, μεταξύ άλλων, ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να καρπωθεί τη φθορά της κυβέρνησης» και ότι «για να πείσει ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να διατυπώσει τη δική του στρατηγική απέναντι στα προβλήματα που τίθενται μετά την πανδημία».
Αλλά και η άποψη του Νίκου Φίλη, επίσης μέλους της «ομπρέλας», δεν είναι ότι οι δημοσκόποι τα «παίρνουν» από την κυβέρνηση και παίζουν παιχνίδια, όπως λέει ο Πολάκης και φέρονται να πιστεύουν οι κ. Παππάς και Τσίπρας. «Ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται να επανασυστηθεί στην κοινωνία ως δύναμη της ριζοσπαστικής Αριστεράς, αποφεύγοντας την εύκολη αντιπολίτευση του καταγγελτισμού», είχε σημειώσει, μεταξύ άλλων, σε απάντησή του για τις δημοσκοπήσεις. Οσο για τον Ευκλείδη Τσακαλώτο; «Το μεγάλο ζήτημα είναι να πείσουμε ξανά τον κόσμο ότι αξίζει να παλέψουμε μαζί για κάτι καλύτερο. Και αυτό το καλύτερο να είναι και ρεαλιστικό» απάντησε πρόσφατα για τις δημοσκοπήσεις.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
Κορωνοϊός και εμβόλια:Το plan B για τις… αρρυθμίες στις παραδόσεις
Κορωνοϊός: Στη δημοσιότητα η ΚΥΑ με τα νέα μέτρα – Όλα όσα ισχύουν
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr