Πρόκειται για ένα από τα οκτώ νομοσχέδια που εμπεριέχονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στον σχεδιασμό για τον πρώτο μήνα, καθώς επιδίωξη είναι να διατηρηθούν οι ρυθμοί κυβερνητικού έργου που οδήγησαν ως το τέλος του 2019 σε ψήφιση 32 νομοσχεδίων, αλλά και στην υλοποίηση, μέσω αυτών, 60 προγραμματικών δεσμεύσεων της Ν.Δ.
Η επιστροφή του Κ. Μητσοτάκη από την Ουάσιγκτον θα σηματοδοτήσει, όμως, και την αντίστροφη μέτρηση για την ανακοίνωση της πρότασης όσον αφορά το πρόσωπο που θα προταθεί για την Προεδρία της Δημοκρατίας. Μπορεί η πρόσφατη συνταγματική αλλαγή να έχει εξαλείψει τον κίνδυνο πρόωρης προσφυγής στις κάλπες, ο ίδιος όμως ο πρωθυπουργός έχει καταστήσει σαφές ότι, ακόμη κι αν υπάρχει δυνατότητα εκλογής με απλή πλειοψηφία, επιδίωξή του είναι να μπορεί να συγκεντρώσει την αποδοχή ευρύτερων πολιτικών δυνάμεων και να έχει μια μεγαλύτερη κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
Μετά την επιστροφή από το Μέτσοβο ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι βρίσκεται πιο κοντά στην επιλογή αλλά δεν έχει λάβει την οριστική απόφαση, και έτσι απέφυγε να ανοίξει τα χαρτιά του. Στις παραμέτρους αυτής της υπόθεσης συγκαταλέγονται, πάντως, τόσο η επιμονή του ΣΥΡΙΖΑ στην ανανέωση της θητείας του Προκόπη Παυλόπουλου όσο και η σαφής θέση της ηγεσίας του ΚΙΝ.ΑΛ. πως δεν θα στηρίξει υποψηφιότητα προερχόμενη από τη Ν.Δ.
Το περιθώριο, πάντως, για την ανακοίνωση του ονόματος που θα προταθεί εκπνέει στις 13 Φεβρουαρίου και εκείνο που διαμηνύεται από κυβερνητικούς παράγοντες είναι ότι ο πρωθυπουργός θα επιλέξει τον κατάλληλο χρόνο για να ανακοινώσει την πρότασή του.
Η συμφωνία και με άλλες πολιτικές δυνάμεις αποτελεί στόχο στο ζήτημα του εκλογικού νόμου, όπου η κυβερνητική πρόταση, η οποία στηρίζεται στη λογική κλιμακωτού μπόνους, θα έχει χαρακτηριστικά -όπως προανήγγειλε και ο πρωθυπουργός- που βρίσκονται πολύ κοντά στη θέση του ΚΙΝ.ΑΛ. Η επαναφορά του μπόνους που θα εισηγηθεί η Ν.Δ. αναμένεται να εκκινεί από 20 έως 25 έδρες και να αυξάνεται σε συνάρτηση με το εκλογικό ποσοστό του πρώτου κόμματος, το οποίο, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει με ποσοστό άνω του 38% να μπορεί να έχει καθαρή αυτοδυναμία, ώστε να διασφαλίζεται η κυβερνησιμότητα στη χώρα.
Στο Μέγαρο Μαξίμου δεν υπάρχουν, πάντως, ιδιαίτερες ελπίδες ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα μετακινηθεί από την απλή αναλογική, κάτι που, σε συνδυασμό με τις θέσεις του ΚΚΕ και του ΜέΡα25, δεν αφήνει περιθώρια ελπίδας ότι μπορεί να επαναληφθεί η διακομματική συναίνεση που διαμορφώθηκε για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού. Μια πλειοψηφία 200 βουλευτών ώστε οι αμέσως επόμενες εκλογές να διεξαχθούν με το νέο σύστημα και όχι με την απλή αναλογική που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φαντάζει μακρινή και, έχοντας πλήρη επίγνωση της πραγματικότητας αυτής, η κυβέρνηση ακολουθεί διαφορετική τακτική σε σχέση με εκείνη που ακολούθησε για την ψήφο των αποδήμων. Πολιτικός διάλογος θα γίνει αλλά θα έχει ως βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο θέσεων που θα δοθεί στα κόμματα, ενώ δεν είναι στις προθέσεις του κ. Μητσοτάκη να επιδιώξει και στην περίπτωση αυτή συναντήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς. Ο ίδιος μάλιστα διαμηνύει πως, εάν χρειαστεί, ο νέος εκλογικός νόμος θα ψηφιστεί μόνο από τους 158 βουλευτές της Ν.Δ., καθώς θεωρείται απαραίτητο να υπάρξει η δυνατότητα σχηματισμού αυτοδύναμων, σταθερών κυβερνήσεων, οι οποίες θα μπορούν να δρουν με ταχύτητα.
Σε ό,τι αφορά τον χρόνο που επιλέγεται, συνιστά υλοποίηση μίας ακόμη προεκλογικής δέσμευσης του κ. Μητσοτάκη, ο οποίος δήλωνε πως η Ν.Δ. θα φέρει νέο εκλογικό νόμο στην αρχή της τετραετίας σε ουδέτερο πολιτικό χρόνο, ώστε να είναι απολύτως ξεκάθαρο και το πολιτικό τοπίο ως το 2023, οπότε και θα διεξαχθούν οι επόμενες εκλογές. Σε σχέση με αυτές, έχει επίσης καταστεί από τώρα σαφές εκ μέρους της ηγεσίας της Ν.Δ. ότι, εφόσον γίνουν με απλή αναλογική, κυβερνητική λύση θα δοθεί με διπλές κάλπες. Σε κάθε περίπτωση η Ν.Δ. θα εντείνει την πολιτική πίεση προς τον ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας πως ισχυρίζεται ότι είναι κόμμα εξουσίας, αλλά δεν αναθεωρεί την προσήλωσή του στην απλή αναλογική διότι δεν πιστεύει πως θα είναι πρώτο κόμμα στις επόμενες εκλογές.
Ασφαλιστικό, Υγεία
Στις πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης συμπεριλαμβάνεται και το ασφαλιστικό, που μπορεί να μην προγραμματίζεται για τον Ιανουάριο, αναμένεται όμως να έρθει προς συζήτηση και ψήφιση τους πρώτους μήνες του 2020, ενώ σημαντική παρέμβαση θα γίνει το τρέχον έτος και στη Δημόσια Υγεία, με εξορθολογισμό του συστήματος, ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη και σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με πιλοτικές εφαρμογές σε τρία νοσοκομεία.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής