Οι δράσεις στοχεύουν στην απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και στην καλυτέρευση της καθημερινότητας των πολιτών.
Πιο αναλυτικά, σχετικά με την αδειοδότηση και έλεγχο κεραιών στην ξηρά, το πρώτο που πρέπει να τονιστεί είναι ότι δεν μεταβάλλεται το επιτρεπόμενο όριο ακτινοβολίας, το οποίο μάλιστα είναι χαμηλότερο κατά 30% (40% εντός των αστικών περιοχών) σε σχέση με τα διεθνή πρότυπα. Το σχέδιο νόμου αντιμετωπίζει τρία βασικά ζητήματα που αφορούν τις κεραίες: την απλοποίηση, την επιτάχυνση και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης των συστημάτων των κεραιών. Τα παραπάνω θα γίνονται με διαφάνεια, ασφάλεια και έλεγχο. Οι εγκρίσεις των αδειών θα δημοσιεύονται στη «Διαύγεια», ενώ σε κάθε κεραία θα υπάρχει αναρτημένη η «ταυτότητά της» με το μοναδικό αναγνωριστικό της καθώς και το όνομα της επωνυμίας του κατόχου. Το ίδιο σύστημα ταυτοποίησης προβλέπεται και για τα υφιστάμενα κεραιοσυστήματα. Προβλέπονται, επίσης, έλεγχοι σχετικά με την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία και την τήρηση της νομοθεσίας καθώς και την νόμιμη χρήση των κεραιών.
Το Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο έχει ως αντικείμενο την αξιολόγηση δράσεων όπως δίκτυα οπτικών ινών, δίκτυα πέμπτης γενιάς (5G), δίκτυα WiFi και υποδομές έξυπνων πόλεων. Με το προς ψήφιση σχέδιο νόμου βελτιώνουμε τη διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησής του, με σκοπό να διασφαλιστεί ότι όλες οι συναφείς δράσεις θα είναι συμβατές με τη συνολική στρατηγική της χώρας στον τομέα αυτό. Επιτυγχάνεται έτσι η βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, η προώθηση της επίτευξης των εθνικών στρατηγικών στόχων, αλλά και η συμπληρωματικότητα και η βιωσιμότητα των δράσεων αυτών.
Tο Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών είναι το κεντρικό, κυβερνητικό πλαίσιο διϋπουργικού συντονισμού, του σχεδιασμού και της υλοποίησης δράσεων ανασχεδιασμού και απλούστευσης των διοικητικών διαδικασιών, στο οποίο εντάσσεται κάθε πολιτική, ενέργεια, δράση ή πρωτοβουλία οποιουδήποτε δημοσίου φορέα, η οποία αφορά σε ή σχετίζεται με την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας ή τη μείωση των διοικητικών βαρών.
Το αποτύπωμα της νομοθεσίας και των κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης στη γραφειοκρατία πρέπει να μετριέται και να αποτιμάται συστηματικά, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Έτσι, οι ετήσιες αναφορές του νεοσύστατου Παρατηρητηρίου Γραφειοκρατίας θα εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα (και θα μπορεί να προτείνει παρεμβάσεις) σχετικά με τις συνέπειες που έχουν στην καθημερινότητα των πολιτών, των επιχειρήσεων και των δημοσίων υπαλλήλων οι αποφάσεις της Διοίκησης.
Η Επιτροπή Υψηλού Επιπέδου για τον Ψηφιακό και Διοικητικό Μετασχηματισμό δημιουργείται διότι, πέρα από την υιοθέτηση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών, η Ελλάδα χρειάζεται και την τεχνογνωσία των ανθρώπων που σχεδίασαν και υλοποίησαν τις πρακτικές εκείνες. Τα πρόσωπα αυτά έχουν πλήρη αντίληψη της διαδικασίας που ακολουθήθηκε, των δυσκολιών που ανέκυψαν και των χειρισμών που απαιτήθηκαν για την αντιμετώπισή τους.
Συστήνεται στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτου Ανάγκης (Π.Σ.Ε.Α.) με αντικείμενο το σχεδιασμό, την οργάνωση, την κινητοποίηση και τη δράση των υπηρεσιών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων από αυτό διοικητικών δομών σε περιπτώσεις έκτακτων καταστάσεων.
Μέσω της σύστασης της Γενικής Διεύθυνσης Κυβερνοασφάλειας ο κρίσιμος αυτός τομέας εντάσσεται στο πλαίσιο των συμφερόντων ασφαλείας της χώρας. Η σημασία της κυβερνοασφάλειας είναι κεφαλαιώδης για την εθνική ασφάλεια, καθώς μέσω των πληροφοριακών συστημάτων και δικτύων διοχετεύονται και διακινούνται – μεταξύ άλλων – ευαίσθητα στοιχεία και πληροφορίες στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας της χώρας. Για το λόγο αυτό, πέρα από τις υπόλοιπες νομοθετικές μας παρεμβάσεις, συστήνουμε τη Διεύθυνση αυτή ώστε να διευκολύνουμε τον κεντρικό, αλλά εξειδικευμένο συντονισμό πάνω σε ζητήματα Κυβερνοασφάλειας.
Όλα τα παραδείγματα επιτυχημένου ψηφιακού μετασχηματισμού του Κράτους περιλαμβάνουν την ύπαρξη μιας Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης μέσα από την οποία περνούν οι φορείς και υπηρεσίες της Γενικής Κυβέρνησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του gov.gr, το οποίο ως αρμοδιότητα υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και το οποίο μέχρι το Μάρτιο του 2020 θα ενσωματώσει όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που τώρα παρέχονται από διαφορετικούς φορείς της δημόσιας διοίκησης.
Τέλος, σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής δημιουργεί τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη ο οποίος θα αποτελέσει μια ηλεκτρονική βάση όλων των κρίσιμων γεωχωρικών δεδομένων που συνδέονται με την άσκηση επενδυτικής ή κατασκευαστικής δραστηριότητας. Σήμερα τα δεδομένα αυτά βρίσκονται διάσπαρτα, και συχνά όχι ψηφιακά, σε διάφορες υπηρεσίες του κεντρικού κράτους και της αυτοδιοίκησης. Με τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη κάθε πολίτης θα μπορεί να έχει απευθείας, μέσω του διαδικτύου, απλή, έγκυρη, πλήρη, και δωρεάν πληροφόρηση για θέματα όπως, πχ., οι ισχύουσες χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, η ρυμοτομία, ο αιγιαλός, τα δάση, οι αρχαιολογικοί χώροι. Με τον τρόπο αυτό, ενισχύεται η οικονομική ζωή της χώρας και διευκολύνεται η καθημερινότητα, ενώ παράλληλα εξαλείφονται πιθανές εστίες γραφειοκρατίας, καθυστέρησης και διαφθοράς ως προς την παροχή των αναγκαίων δεδομένων από τη δημόσια διοίκηση.