Όπως έγινε γνωστό από την Πολιτική Προστασία, λειτουργούν πλέον τα δύο κέντρα του 112, καθώς ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση όσων τα στελεχώνουν και πλέον θα μπορούν να στέλνονται μηνύματα στα κινητά όλων των πολιτών, σε ολόκληρη τη χώρα, 24 ώρες το 24ωρο για επτά μέρες την εβδομάδα.
Όπως είχαμε ανακοινώσει και χωρίς καθυστερήσεις, κάναμε αυτό που οφείλαμε. Μέσα σε ένα μήνα θέσαμε σε λειτουργία την ενδιάμεση λύση για το σύστημα 112. Για να μπορεί η πολιτεία να ενημερώνει τους πολίτες για έκτακτες και επικίνδυνες καταστάσεις όταν αυτές είναι προβλέψιμες. pic.twitter.com/hQHlKQgAFw
— Prime Minister GR (@PrimeministerGR) August 10, 2019
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ26/12/2024|14:48Κεφαλογιάννης για τον ελληνικό «Iron Dome»: Θα είναι έτοιμος εντός του 2026
Μέχρι το τέλος του χρόνου που έχει οριστεί χρονοδιάγραμμα για την τελική λειτουργία του 112, στο πλαίσιο της ενδιάμεσης λύσης θα στέλνονται μηνύματα και CBS και SMS.
Σύμφωνα με διευκρινήσεις από την ΓΓΠΠ, με τον τρόπο CBS μπορούν να ενημερώνονται αυτομάτως όλα τα κινητά μιας περιοχής, για την απομάκρυνση, π.χ., του πληθυσμού λόγω κινδύνου, αλλά επειδή για τη λήψη των μηνυμάτων πρέπει τα κινητά να έχουν ειδικό πρόγραμμα, θα στέλνονται και με SMS, ώστε να υπάρχει πλήρης κάλυψη.
Παράλληλα, στο επόμενο διάστημα, θα ξεκινήσει μια καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών, με πρωτοβουλία της ΓΓΠΠ, για το πώς θα ρυθμίσουν οι πολίτες τα κινητά που δεν έχουν κατεβάσει το πρόγραμμα για την ενημέρωση με μηνύματα CBS, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν με τον τρόπο αυτό τις ειδοποιήσεις. Στην τελική λύση θα μπορούν να στέλνονται ειδοποιήσεις και σε σταθερά τηλέφωνα.
Τονίζεται ότι σε κάθε περίπτωση οι πολίτες έχουν από πριν την δυνατότητα να τηλεφωνούν για βοήθεια ή για να αναφέρουν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο 112.
Αυτή την στιγμή δεν έχει ολοκληρωθεί ο αυτόματος γεωεντοπισμός του τηλεφώνου που καλεί, κάτι που θα γίνεται άμεσα στην τελική λειτουργία του 112, αν και τώρα είναι δυνατή μέσω των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, που συνεργάζονται με τα συντονιστικά κέντρα.