Μια υπογραφή και μια υποβολή μνημονιακών διαπιστευτηρίων δρόμος ήταν τελικά για τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, και τη συγκυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων η ιδιωτικοποίηση της έκτασης του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό. Από τις φωτογραφίες του ίδιου του κ. Τσίπρα μπροστά από πανό που ανέγραφε χαρακτηριστικά στα χρόνια της αντιμνημονιακής ρητορικής της Κουμουνδούρου ότι «το Ελληνικό δεν πωλείται», το Μέγαρο Μαξίμου πέρασε με χαρακτηριστικά άνεση στην αντίπερα όχθη, ενταφιάζοντας με τρόπο εμφατικό και μία προς μία όλες τις κόκκινες γραμμές του, προκειμένου να δώσει γη και ύδωρ στους πιστωτές και να πάρει το πράσινο φως της αξιολόγησης.
Κι όμως, στα χρόνια της αντιπολίτευσης και της στείρας κριτικής απέναντι σε κάθε προσπάθεια των προηγούμενων κυβερνήσεων να ανοίξουν τον κύκλο της επιχειρηματικότητας και να προσελκύσουν επενδύσεις, ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ έπαιζαν τα ρέστα τους σε…λαϊκισμό και «κατηγορώ», που φυσικά λησμόνησαν, όταν οι ευθύνες της διακυβέρνησης τους προσγείωσαν στην ωμή και σκληρή πραγματικότητα.
«Στο Ελληνικό όλα αυτά τα χρόνια συγκρούονται δύο κόσμοι. Αυτός που υπερασπίζεται με αγώνες το δημόσιο συμφέρον και αυτός που ευνοεί τα ιδιωτικά κερδοσκοπικά συμφέροντα. Εδώ και τρία χρόνια, σε όλη την Ελλάδα εξελίσσεται μια πρωτοφανής διαδικασία εκποίησης της δημόσιας περιουσίας. Με όρους ληστρικούς προς το δημόσιο συμφέρον. Ο στόχος αυτής της διαδικασίας είναι υποτίθεται η μείωση του δημόσιου χρέους», ανέφερε μόλις στις 17 Φεβρουαρίου 2016 ο πρωθυπουργός. Ωστόσο, πέρα από το σκίσιμο των Μνημονίων και τα έτερα προεκλογικά αφηγήματα-φτερό στον άνεμο, στο μακρύ κατάλογο του «φάσκω και αντιφάσκω» της Κουμουνδούρου έχουν εγγραφεί και άλλες δηλώσεις κόντρα σε αυτό που η νυν κυβερνητική παράταξη χαρακτήριζε «ξεπούλημα του Ελληνικού».
Ενα πρώτο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε το 2014 το τμήμα Οικολογίας, Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού του ΣΥΡΙΖΑ για τη σύμβαση μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development για το Ελληνικό. Σε αυτή, το ΤΑΙΠΕΔ χαρακτηριζόταν ως το «άντρο» της αδιαφάνειας, της παρατυπίας και της υπονόμευσης του δημόσιου συμφέροντος και η σύμβαση με την εταιρία ως… παράνομη.
«Η κυβέρνηση των Μνημονίων και της κοινωνικής και περιβαλλοντικής καταστροφής επισπεύδει την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για 99 χρόνια του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας του Αγίου Κοσμά μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development συμφερόντων Ομίλου Λάτση. Με την επιλογή της αυτή η κυβέρνηση δείχνει για πολλοστή φορά τις αυταρχικές της πρακτικές απέναντι σε ελεγκτικούς μηχανισμούς, επιστημονικούς φορείς, πολιτικά κόμματα και κοινωνικά κινήματα, την απαξιωτική της στάση απέναντι σε θεσμούς και νόμιμες διαδικασίες, αλλά ακόμα και την πλήρη αδιαφορία της για τις μελλοντικές ποινικές συνέπειες που θα έχει για τα μέλη της και τα μέλη του ΤΑΙΠΕΔ», ανέφερε η ανακοίνωση της Κουμουνδούρου.
Παράλληλα, ο κ. Τσίπρας, με την ιδιότητα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, είχε συμμετάσχει και σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο: «Το Ελληνικό δεν πωλείται», με τις παρουσίες της Ρένας Δούρου και της Νάντιας Βαλαβάνη. «Τη μάχη για να μετατραπεί το Ελληνικό σε μητροπολιτικό πάρκο, ανοιχτό σε όλους και όλες τους πολίτες του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος, δεν πρόκειται να την εγκαταλείψουμε. Δεν θα εγκαταλείψουμε τους πολίτες και το όραμα για ποιότητα ζωής», σημείωσε στην ομιλία του ο κ. Τσίπρας, που σε προεκλογική του συνέντευξη είχε… αγανακτήσει, όταν ερωτήθηκε για τις ιδιωτικοποιήσεις. «Εάν είναι να έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ και να επικυρώσει συμφωνίες που έγιναν και παραβιάζουν κατάφωρα την κοινή λογική και όχι μόνο το δημόσιο συμφέρον, τότε καλύτερα να ψηφίσει τον κ. Σαμαρά ο ελληνικός λαός», είχε επισημάνει. Από τότε πέρασαν μόλις 16 μήνες.
Αλλα και ο αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για θέματα Περιβάλλοντος, Γιάννης Τσιρώνης, είχε βγάλει προ μηνών κόκκινη κάρτα στην ιδιωτικοποίηση. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης είχε σημειώσει πως μία από τις προτεραιότητες του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι να «καταφέρουμε να λύσουμε το θέμα του Ελληνικού, να προχωρήσουμε σε αξιοποίηση της έκτασης, με βάση την πρόταση του Πολυτεχνείου που είναι η μόνη πραγματικά καλή λύση, η οποία εδώ και δεκαετίες παραγνωρίζεται». Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, ήταν από αυτούς που μια φορά κι έναν καιρό δεν ήθελαν να ακούσουν για παραχώρηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου. «Οι πολιτικές ευθύνες είναι τεράστιες για αυτή τη βήμα βήμα μεθόδευση του ξεπουλήματος του Ελληνικού. Τα 915 εκατομμύρια αντί των 3 δισ. είναι διαφορά 228% στην άθλια διαδικασία που επέλεξε το ΤΑΙΠΕΔ, όχι σύμφωνα με τις προτάσεις όσων σέβονται την ελληνική κοινωνία και τον εαυτό τους», είχε υποστηρίξει.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΑΤΣΙΟΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου