Η μηνιαία καταμέτρηση θα συμβάλει στη διαφάνεια στην αγορά ηλεκτρισμού και θα περιορίσει σημαντικά την πολυπλοκότητα των τιμολογίων. Θα μπορέσει σύμφωνα με στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ, να βοηθήσει τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν ενέργεια γιατί θα έχουν ταχύτερη ενημέρωση για την κατανάλωσή τους, κάτι που θα τους επιτρέψει να προσαρμόσουν αντίστοιχα τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουν και να επιλέξουν το κατάλληλο τιμολόγιο. Η εκκαθαριστική τιμολόγηση κάθε μήνα θα συμβάλει παράλληλα και στην ευελιξία των προμηθευτών, καθώς βλέποντας τη μηνιαία κατανάλωση θα έχουν τη δυνατότητα να τροποποιούν τα τιμολόγια και να κάνουν προτάσεις στους πελάτες τους που θα είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους.
Χριστούγεννα 2024: Συναγερμός από την VISA για τις αγορές σας - 10 συμβουλές για να αποφύγετε τους απατεώνες
Ταυτοποίηση
Την ίδια ώρα, ο Διαχειριστής ζητά την ταυτοποίηση μέσω κινητού τηλεφώνου για τη μηνιαία καταμέτρηση. Οπως τονίζει ο ΔΕΔΔΗΕ στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό και την πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του αλλά και τη βελτιστοποίηση των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, κρίνεται αναγκαίο στη σχετική διαδικασία δηλώσεων (με έμφαση στις δηλώσεις εκπροσώπησης – παύσης εκπροσώπησης) των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας να προβλέπεται πλέον ρητά ο εκάστοτε αρμόδιος προμηθευτής να δηλώνει στο ΔΕΔΔΗΕ τουλάχιστον έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου του συμβεβλημένου χρήστη.
Με την τροποποίηση που εισηγείται στο Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης και έθεσε σε δημόσια διαβούλευση η ΡΑΑΕΥ, ο ΔΕΔΔΗΕ θα μπορεί να επικοινωνεί άμεσα με τους πελάτες/συμβεβλημένους καταναλωτές για την επικείμενη υλοποίηση των αιτημάτων τους, αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό άσκοπες μεταβάσεις και μειώνοντας δραστικά το χρόνο ολοκλήρωσής τους, ενώ παράλληλα θα διευκολύνονται σημαντικά και όλες οι άλλες απαραίτητες ενημερώσεις/επικοινωνίες μεταξύ ΔΕΔΔΗΕ και καταναλωτή/πελάτη συμπεριλαμβανομένων και ειδοποιήσεων για διενέργεια επικείμενων καταμετρήσεων.