Λίγους μήνες αφότου η ανανεωμένη πλατφόρμα e-katanalotis τέθηκε σε λειτουργία, περιλαμβάνοντας πάνω από 3.000 κωδικούς και δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές όχι μόνο να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων, αλλά και το κόστος του καλαθιού από αλυσίδα σε αλυσίδα, σχεδιάζονται νέες αναβαθμίσεις.
Εμπλουτισμός
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», το υπουργείο Ανάπτυξης εξετάζει το ενδεχόμενο πέρα από τις τρέχουσες τιμές, να συμπεριλάβει κι ένα ιστορικό τιμών ανά προϊόν και ανά σούπερ μάρκετ, όπου θα καταγράφεται το κόστος κάθε αγαθού σε βάθος χρόνου. «Στόχος της ρύθμισης αυτής είναι να πιέσει αφενός τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων να μην αυξάνουν τις τιμές και να περιορίσουν το περιθώριο κέρδους τους και αφετέρου να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές να παρακολουθούν τις τιμές και να αγοράζουν τα προϊόντα που δεν έχουν συνεχή σκαμπανεβάσματα», αναφέρει στον «Ε.Τ.» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης.
Επιπλέον, στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται και η προσθήκη ενός ακόμα «button» που θα αναγράφει «Βρες φθηνότερο προϊόν». Ετσι, αν τα νοικοκυριά αναζητούν ένα προϊόν, το οποίο είναι ακριβό, πατώντας το εν λόγω κουμπί, θα τους εμφανίζονται φθηνότερες εναλλακτικές ώστε να διευρύνουν τις επιλογές τους. «Δεν είναι εύκολο αυτό το εγχείρημα, ωστόσο πρέπει να γίνει, για να μπορούν οι καταναλωτές να δουν όλες τις επιλογές που έχουν και να αγοράσουν αυτό που τους συμφέρει οικονομικά», επισημαίνει η ίδια πηγή.
Καύσιμα
Σπίτι μου ΙΙ: Τα 32 ερωτήσεις SOS και δυο παραδείγματα για το νέο Πρόγραμμα
Πέρα όμως από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, στα σχέδια του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να ενταχθεί στην εφαρμογή και ένα εργαλείο σύγκρισης τιμών για την αγορά καυσίμων. Αν και ήδη οι τιμές ανά πρατήριο είναι αναρτημένες σε άλλη πλατφόρμα, εξετάζεται η μεταφορά τους στο e-katanalotis. Ωστόσο, σχεδιάζεται δίπλα στις τρέχουσες τιμές των πρατηρίων να προστεθούν και οι μέσες τιμές, ως μέσο πίεσης στους πρατηριούχους να κρατούν χαμηλά το κόστος των καυσίμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αναβαθμίσεις στην πλατφόρμα e-katanalotis αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τέλος του έτους, ενώ στόχος της κυβέρνησης είναι να αυξηθούν και οι διαθέσιμοι κωδικοί που περιλαμβάνει από τους 3.000 στους 5.000-6.000.
Εφαρμογή για καταγγελίες μέσω κινητών
Ενα ακόμα όπλο της τεχνολογίας για την προστασία των καταναλωτών και την ενίσχυση της διαφάνειας στην αγορά που αναβαθμίζει το υπουργείο Ανάπτυξης είναι η πλατφόρμα https://kataggelies.mindev.gov.gr/, όπου οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν τις καταγγελίες τους για πλήθος ζητημάτων που σχετίζονται με την αγορά, όπως για παράδειγμα φαινόμενα αισχροκέρδειας, παραπλανητικές εκπτώσεις κλπ.
Πληροφορίες του «Ε.Τ.» αναφέρουν ότι η πλατφόρμα θα είναι μέχρι το τέλος του 2024 διαθέσιμη και στα κινητά τηλέφωνα, καθώς τρέχει σχετικός διαγωνισμός. Ετσι, σε περίπτωση που οι καταναλωτές παρατηρήσουν κάτι «ύποπτο» στην αγορά -είτε αφορά σε φυσικό είτε σε ηλεκτρονικό κατάστημα- θα μπορούν μέσω της εφαρμογής να υποβάλουν την καταγγελία τους, «ανεβάζοντας» και σχετική φωτογραφία του προϊόντος και το αποδεικτικό στοιχείο θα εντοπίζεται σε πραγματικό χρόνο και τόπο και θα εξετάζεται από την αρμόδια υπηρεσία.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή στο κινητό θα μπορεί να δέχεται είτε επώνυμες είτε και ανώνυμες καταγγελίες, όπως ακριβώς γίνεται ήδη στο kataggelies.mindev.gov.gr. Ετσι, οι ελεγκτές μέσα από την οθόνη του υπολογιστή τους θα μπορούν να κάνουν στοχευμένους ηλεκτρονικούς ελέγχους και εάν απαιτείται, να προχωρούν και σε επιτόπιους.