Οπως εξήγησαν στον «Ε.Τ.» αρμόδια στελέχη, η σκέψη που υπάρχει είναι, αποκλειστικά, τα «καλάθια» των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ, να ανακοινώνονται από το ΥΠΑΝ. Συγκεκριμένα να αναρτώνται στην εφαρμογή e-καταναλωτής και στο site του υπουργείου και παράλληλα κάθε αλυσίδα να προβαίνει σε σχετικές ανακοινώσεις για το καλάθι της. Από εκεί και πέρα, καλάθι με προϊόντα σε ευνοϊκές τιμές θα μπορεί να φτιάξει όποιος επιθυμεί π.χ. ένα μίνι μάρκετ, ένα μικρό, συνοικιακό κατάστημα.
Στο τραπέζι
Παράλληλα, εξετάζεται πότε είναι καλό, χρονικά, να αλλάζει η σύνθεση του καλαθιού. Οι επικρατέστερες επιλογές είναι είτε ανά εβδομάδα είτε ανά 15 ημέρες.
Οι ίδιες πηγές σχολίασαν, ακόμη, πως μία κοινή σήμανση δεν θα έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα -όχι πως θα είναι κακό να συμβεί κάτι τέτοιο- «αλλά ας εμπιστευτούμε τον ανταγωνισμό. Ο καθένας να προμοτάρει το καλάθι του όσο καλύτερα μπορεί», πρόσθεσαν.
Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024 για τον ελληνικό τουρισμό
Τα παραπάνω αναμένεται να «κλειδώσουν» εντός των επόμενων ημερών για να προβλεφθούν σε σχετική διάταξη, με κύκλους του ΥΠΑΝ να επισημαίνουν πως η τελευταία θα έχει ιδιαίτερη αξία για την προστασία των ίδιων των επιχειρήσεων από ενδεχόμενες σκέψεις ότι μπορεί να υπάρχει οποιαδήποτε «σκιά» στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Και βέβαια, θα γνωμοδοτήσει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού επί της διάταξης.
Επαφές
Στο μεταξύ, χθες το πρωί, στελέχη της ηγεσίας του ΥΠΑΝ είχαν τηλεδιάσκεψη με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).
Ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης, ζήτησε από τη βιομηχανία τροφίμων να συμμετάσχει στην προσπάθεια για το «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο -όπως είπε- έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα καλάθι προϊόντων που θα προσφέρεται στον Ελληνα καταναλωτή στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, κάτω από τον πληθωρισμό.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο Σύνδεσμος αποδέχτηκε την πρόταση του υπουργείου, δεσμεύτηκε να ενημερώσει τα μέλη του και να εργαστεί εποικοδομητικά με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ώστε το καλάθι του νοικοκυριού να έχει επιτυχία και να βοηθήσει σημαντικά στη διαβίωση του ελληνικού νοικοκυριού μέσα σ’ αυτές τις πρωτοφανώς δύσκολες συνθήκες».