Τα παραπάνω στοιχεία, σχετικά με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού για την αγορά της Black Friday, προκύπτουν από την έβδομη μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που ολοκλήρωσε προσφάτως ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).
Σημειώνεται πως η φετινή Black Friday είναι η ερχόμενη Παρασκευή (25/11), ωστόσο αρκετά καταστήματα διαφόρων κλάδων της οικονομίας συμμετέχουν στη γνωστή και ως «γιορτή του καταναλωτή» εδώ και αρκετές ημέρες.
Η παραπάνω πανελλήνια έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 16 Νοεμβρίου 2022 σε δείγμα 1.157 καταναλωτών, με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ευρήματα
Ειδικότερα, όσον αφορά στα ευρήματα, όπως προαναφέρθηκε, ένας στους πέντε καταναλωτές, δηλαδή το 20% του καταναλωτικού κοινού, σκοπεύει να αγοράσει προϊόντα την Βlack Friday. Το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών. Ειδικά στο γκρουπ 25-35 ετών φτάνει το 32% (1 στους 3), όταν στις ηλικίες άνω των 45 ετών διαμορφώνεται κάτω του 18%.
Αξίζει να επισημανθεί πως, από το 20% των καταναλωτών που θα αξιοποιήσει την Black Friday για τα ψώνια του, το 7%, δηλαδή περίπου 1 στους 3, θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του εν όψει Χριστουγέννων.
Honda και Nissan ενώνουν δυνάμεις για να κυριαρχήσουν στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Επιπρόσθετα, από την έρευνα συμπεραίνεται πως είναι δύο φορές πιο πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν την περίοδο της Βlack Friday ένας καταναλωτής που πραγματοποιεί συστηματικά ηλεκτρονικές αγορές (28%), συγκριτικά με τους υπόλοιπους αγοραστές που επιλέγουν το δίκτυο φυσικών καταστημάτων (14%).
Το… budget
Από εκεί και πέρα, στο ερώτημα «πόσα χρήματα υπολογίζετε να ξοδέψετε, γενικά, για αγορές τη χρονική περίοδο της Black Friday;», το 80% σημειώνει ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% ότι θα ξοδέψει μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ.
Αποτιμώντας το θεσμό, το 53% των καταναλωτών θεωρεί ότι η Black Friday είναι μία ακόμα περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, ενώ το 22% διαφωνεί με αυτήν την πεποίθηση. Το 13% του καταναλωτικού κοινού υποστηρίζει ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ενώ το 44% δεν τη βρίσκει αναγκαία. Το 6% αναφέρει ότι κατά την Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους, την ώρα που το 61% θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές.
Μεγαλύτερη διάρκεια εκπτώσεων ζητούν οι πολίτες
Σε κάθε περίπτωση, η πλειονότητα των καταναλωτών (65%), 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις το 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια. Βέβαια, αυτή η επιθυμία έρχεται σε αντίθεση με τη φύση της συγκεκριμένης εκπτωτικής περιόδου, η οποία έχει ως σκοπό να παρέχει προϊόντα σε προνομιακές τιμές για μικρό χρονικό διάστημα πριν από το τέλος του έτους.
Τέλος, βασικό συμπέρασμα της έρευνας είναι πως, παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού θα κάνει τις αγορές του τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, «κάτι που είναι αποτέλεσμα και της ανάγκης για εξοικονόμηση χρημάτων», όπως τονίζεται από τον Σύνδεσμο.
Ειδήσεις σήμερα
Κιβωτός του Κόσμου – Νέα καταγγελία: Ο πατέρας Αντώνιος ζήτησε από έγκυο να προχωρήσει σε έκτρωση
Επιχείρηση στα Προσφυγικά: Συνελήφθη ο δράστης της εμπρηστικής επίθεσης στη Real News
Μαθήτρια κατήγγειλε για σεξουαλική παρενόχληση τον διευθυντή του σχολείου