Το πρώτο αφορά τη μετεγκατάσταση εκατοντάδων μεταφορέων από τον Ελαιώνα στη Φυλή, το δεύτερο την αξιοποίηση έκτασης-φιλέτο της Εκκλησίας στο Σχιστό, το τρίτο την αξιοποίηση του Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και, τέλος, το project που αφορά την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου «Καζαντζάκης».
Ειδικότερα, η Μονάδα Ωρίμανσης Εργων (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ θα αναλάβει να προχωρήσει τον διαγωνισμό με ΣΔΙΤ για τη μετεγκατάσταση των περίπου 350 μεταφορέων που λειτουργούν σήμερα στο χαοτικό καθεστώς του Ελαιώνα σε μια έκταση 600 στρεμμάτων στη Φυλή, πλησίον του ΟΔΔΥ και της Αττικής Οδού δημιουργώντας ένα πλήρες μεταφορικό σύστημα που θα αυξήσει τη λειτουργικότητα των logistics.
H μετακίνηση των πρακτορείων εμπορευμάτων από τον Ελαιώνα στον Δήμο Φυλής για τη δημιουργία του πρώτου οργανωμένου logistics υποδοχέα στην περιοχή, προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να γίνει ο μεγαλύτερος της ΝΑ Ευρώπης, έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον κατασκευαστικών εταιριών.
Αποσυμφόρηση
Η μετεγκατάσταση των πρακτορείων στον Δήμο Φυλής, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, όχι μόνο θα ανακουφίσει το κυκλοφοριακό στο «ποτάμι» της Αθήνας, αλλά θα μετατοπίσει τις μετακινήσεις των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό. Και ως εκ τούτου θα δώσει υπεραξία στη διαδικασία επαναπαραχώρησης του οδικού άξονα σε ιδιώτη επενδυτή που τώρα ξεκινά η κυβέρνηση.
Εκτιμάται δε ότι μόνον η κίνηση των φορτηγών θα σημάνει για τον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού επιπλέον έσοδα ακόμη και 500 εκατ. ευρώ σε μια περίοδο παραχώρησης 25 ετών.
Παράλληλα στα «συν» του εν λόγω οικοπέδου στη Φυλή εδράζεται το γεγονός της γειτνίασής του και με το Εμπορευματικό Κέντρο «Θριάσιο ΙΙ», που θα έχει πρόσβαση στη σιδηροδρομική γραμμή.
Η Μονάδα Ωρίμανσης Εργων, επικεφαλής της οποίας είναι ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, με τη συνδρομή και την εμπειρία του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ και προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, κ. Θανάση Ζηλιασκόπουλου, αναλαμβάνει την ωρίμανση του ακινήτου με όρους δόμησης, χρήσης γης, ώστε το έργο που θα υλοποιηθεί με το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) να ξεκινήσει μέσα στο 2022. Στόχος είναι μέσα στο 2023 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να δημιουργηθεί ένα πρότυπο εμπορευματικό κέντρο.
Οι εταιρίες logistics, κατά πληροφορίες, θα πριμοδοτηθούν για να μεταφερθούν στον νέο χώρο που θα κατασκευαστεί και θα έχει κτίρια για την εγκατάσταση των εταιριών, ξενοδοχείο, εστιατόρια και τράπεζες, δημιουργώντας μία μικρή πόλη με κτίρια που μπορούν να φτάσουν τα 380.000 τετραγωνικά μέτρα για την εξυπηρέτηση των μεταφορέων. Σημειώνεται ότι για την εγκατάσταση των εταιριών logistics θα απαιτηθούν περίπου 100.000 τετραγωνικά, ενώ τα υπόλοιπα κτίρια μπορούν να φιλοξενήσουν και άλλες επιχειρήσεις, όπως εταιρίες ταχυμεταφορών και όσους ζητήσουν πρόσβαση στην περιοχή, μιας και θα διαθέτει άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, διευκολύνοντας σημαντικά τις μεταφορές.
Αίτημα για τούνελ
Μάλιστα, προκειμένου να υπάρχει άμεση πρόσβαση και από το λιμάνι του Πειραιά, έχει ζητηθεί η ολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω μέσω της Λεωφόρου Σχιστού με ένα τούνελ, παρακάμπτοντας ουσιαστικά όλη την κίνηση από τον Πειραιά μέσω της Εθνικής δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της πόλης.
Σημειώνεται, τέλος, ότι με την αποχώρηση των εταιριών θα απελευθερωθεί μια πολύ μεγάλη έκταση στον Ελαιώνα, η οποία μπορεί να ενταχθεί στο ευρύτερο σχέδιο ανάπλασης της περιοχής όπου δρομολογείται να κατασκευαστούν το γήπεδο του Παναθηναϊκού, ο νέος σταθμός ΚΤΕΛ και γενικότερα να γίνει η αναβάθμιση της Ακαδημίας Πλάτωνος.
ΣΧΕΔΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ 3 ΑΚΙΝΗΤΑ
» Αεροδρόμιο «Καζαντζάκης»
Στον τομέα των ακινήτων, η Μονάδα Ωρίμανσης Εργων του ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει τον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του τεράστιου ακινήτου που στεγάζει σήμερα το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο, μετά την ολοκλήρωση του νέου αερολιμένα στο Καστέλι. Αλλωστε, η έγκαιρη αξιοποίηση του παλαιού αεροδρομίου -για να μην επαναληφθεί η πολυετής αγκύλωση στο Ελληνικό που έμεινε για πολλά χρόνια στα αζήτητα- είναι όρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για να χρηματοδοτήσει το νέο αεροδρόμιο.
» Στρατόπεδο Γκόνου
Το επόμενο ακίνητο που εντάσσεται στη Μονάδα PPF αφορά τα επί 18 χρόνια αναξιοποίητα 670 στρέμματα του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου, όταν οι εταιρίες μεταφορών και αποθηκεύσεων ψάχνουν και δεν βρίσκουν εκτάσεις για να επεκτείνουν τις εγκαταστάσεις τους, σε μία ευνοϊκή συγκυρία για τη Θεσσαλονίκη, που μεγαλώνει και φιλοδοξεί να γίνει μεγάλο hub για logistics και διαμεταφορές υπερεθνικού βεληνεκούς. Υπογραμμίζεται ότι έχει ήδη επιδείξει ενδιαφέρον ο ΟΛΘ για το εν λόγω οικόπεδο.
» Σχιστό
Η σημαντικότερη είδηση αφορά όμως στο γεγονός πως το ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει να προχωρήσει διαγωνισμό για την αξιοποίηση ακινήτου της Εκκλησίας και συγκεκριμένα τμήματος της τεράστιας έκτασης (περίπου 3.000 στρέμματα) που κατέχει στην περιοχή του Σχιστού. Πρόκειται για την περιοχή αριστερά και δεξιά της Λεωφόρου Σχιστού για τμήματα της οποίας η Εκκλησία είχε πολυετείς δικαστικές διαμάχες με το Ελληνικό Δημόσιο. Τώρα, η εικόνα αλλάζει, καθώς σημαντικό τμήμα του ακινήτου μπορεί να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων, την εγκατάσταση κέντρων δεδομένων (data centers) ή άλλες χρήσεις, όπως υποστηρίζουν πρόσωπα που παρακολουθούν την υπόθεση.
Απόπειρα συνεργασίας Δημοσίου και Εκκλησίας για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας που διαθέτει η τελευταία είχε γίνει και στο παρελθόν, με την ίδρυση και εταιρίας (Eταιρία Αξιοποίησης της Eκκλησιαστικής Aκίνητης Περιουσίας – EAEAΠ). Ομως, η προσπάθεια δεν είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr