Σύμφωνα με έρευνα της PayPal το τελευταίο διάστημα, το 89% των εγχώριων καταναλωτών παραγγέλνει online τα είδη παντοπωλείου, ενώ 6 στους 10 σκοπεύουν να ψωνίσουν με τον ίδιο τρόπο τις απαραίτητες προμήθειες για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι.
«Η νέα αυτή κατάσταση δεν σημαίνει πάντως ότι τα ψώνια στα φυσικά καταστήματα διέρχονται κρίση: στο άμεσο μέλλον διακρίνεται ένα υβριδικό μοντέλο, όπου οι αγορές των νοικοκυριών εντός και εκτός Διαδικτύου αλληλοσυνδυάζονται άνετα και απρόσκοπτα», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του.
Πλεονεκτήματα
Τα βασικά πλεονεκτήματα του online shopping τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για τα ελληνικά νοικοκυριά είναι η ευκολία και η άνεση. Στο πλαίσιο αυτό, το 74% των Ελλήνων σημειώνει ότι το κάνει πρωτίστως για εξοικονόμηση χρόνου, καθώς έχουν όλο και λιγότερες ώρες διαθέσιμες.
«Η εξοικονόμηση χρόνου είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους σχεδόν 6 στους 10 Ελληνες ερωτηθέντες σχεδιάζουν να κάνουν online τουλάχιστον ένα μέρος των προμηθειών τους για την επερχόμενη εορταστική περίοδο. Τα γιορτινά ψώνια αποτελούσαν ανέκαθεν την αφορμή για ατελείωτες βόλτες στα μαγαζιά. Τώρα όμως βλέπουμε ένα σημαντικό μέρος αυτής της κίνησης να μετατοπίζεται από τους διαδρόμους των καταστημάτων προς τα ράφια του εικονικού κόσμου, ακόμη και όταν πρόκειται για τρόφιμα από το σούπερ μάρκετ», αναφέρει ο Efi Dahan, γενικός διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ.
Συμπληρωματικά
Παράλληλα, σημειώνεται ότι οι κόσμοι των online και των offline αγορών είναι συμπληρωματικοί και κάθε άλλο παρά «ξένοι» μεταξύ τους. Η έρευνα υπογραμμίζει μια υβριδική προσέγγιση για την αγορά νωπών προϊόντων έναντι των μη ευπαθών ειδών στο Διαδίκτυο. Για παράδειγμα, παρόλο που ο αριθμός των Ελλήνων που ισχυρίζεται ότι αγόρασε τρόφιμα online είναι εντυπωσιακός, μόλις το 10% αγόρασε φρέσκα προϊόντα.
Παράλληλα, μεγάλη μερίδα αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα των διαδικτυακών αγορών όταν πρόκειται για τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ευρύτερη γκάμα επιλογής ειδών υγιεινής διατροφής. Το 68% ανέφερε ότι η online αγορά τροφίμων επιτρέπει να επιλέξουν «βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα», ενώ το 52% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έτσι έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερη ποικιλία βιολογικών τροφίμων.
Ασφάλεια
Η πανδημία έχει επηρεάσει εξίσου την άποψη του καταναλωτικού κοινού αναφορικά με τις διαφορές ανάμεσα στην επίσκεψη φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αυτό σημαίνει ότι η νέα αντίληψη συνδέεται άμεσα με τη σημαντική πτυχή της προσωπικής ασφάλειας των αγοραστών, η οποία έχει αποκτήσει εντελώς καινούργιο νόημα από τις αρχές του περασμένου έτους. Μάλιστα, το 36% των Ελλήνων παραδέχτηκε ότι θα εξακολουθεί και στο μέλλον να μη νιώθει άνετα κάνοντας ψώνια σε πολυσύχναστα σημεία.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- «Oταν αντιδράσεις στον έλεγχο έρχεται το πρώτο χαστούκι» – Η Μαρία Ν. εξομολογείται στον Ε.Τ. τη δραματική της ιστορία
- Τουρκία: Η βύθιση της λίρας παρασέρνει τον Ερντογάν που ψάχνει σωσίβιο στα ΗΑΕ
- Κορονοϊός: Η Ευρώπη πάλι στα δίχτυα της πανδημίας: Τρίτη δόση, τηλεργασία και μάσκες το τρίπτυχο της αντίδρασης
- Ντιέγκο Μαραντόνα: Ένας χρόνος χωρίς τον θεό της μπάλας
- Σούσουρο στις Σέρρες: Παπάς βγάζει τα ράσα και αναρτά προκλητικές πόζες στο..
- Σχολεία: Έρχονται ποινικές κυρώσεις σε αρνητές-γονείς που κρατούν σπίτι τα παιδιά τους
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr