Η μέθοδος του «click away» (παράδοση εκτός) και του «click inside», που προβλέπει τη λειτουργία των καταστημάτων με ραντεβού και περιορισμένο αριθμό ατόμων, έχει ευνοήσει τα συνοικιακά παιχνιδάδικα, καθώς μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα και ταχύτερα τους πελάτες τους.
Το ίδιο, άλλωστε, συνέβη και την περίοδο των Χριστουγέννων, τα μικρά παιχνιδάδικα, παρά το γεγονός ότι ήταν ανοιχτά για τους καταναλωτές μόνο με «click away», πέτυχαν το 100% του τζίρου που είχαν πραγματοποιήσει το 2019, ίσως και παραπάνω. Αντίθετα, το ίδιο διάστημα, οι μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών μετά βίας άγγιξαν το 15% του κύκλου εργασιών που είχαν πετύχει τα Χριστούγεννα του 2019, ενώ μόλις το 20%-35% του περσινού τους τζίρου πέτυχαν τα μεσαίου μεγέθους παιχνιδάδικα.
Ικανοποιητική κίνηση
Οπως αναφέρει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ), Ιωάννης Παπαδόπουλος, η κίνηση στα μικρά καταστήματα είναι αναπάντεχα ικανοποιητική, καθώς λειτουργούν με όλους τους τρόπους: Είτε με αγορές μέσα από το κατάστημα κατόπιν ραντεβού είτε με παράδοση εκτός.
«Οσο τα εμπορικά κέντρα παραμένουν κλειστά και οι μεγάλες αλυσίδες μπορούν να εξυπηρετήσουν περιορισμένο -σε σχέση με το μέγεθός τους- αριθμό πελατών, το καταναλωτικό κοινό θα επιλέγει τα μικρά καταστήματα. Σε υψηλά επίπεδα κινούνται οι πωλήσεις των μικρών παιχνιδάδικων και στην επαρχία, καθώς, λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία και την απαγόρευση μετακινήσεων από νομό σε νομό, οι καταναλωτές, θέλοντας και μη, επιλέγουν για τις πασχαλινές αγορές τους τα καταστήματα της πόλης τους», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, πολλά μικρά καταστήματα από το πρώτο ακόμα lockdown, πέρσι τον Μάρτιο, και αφού έχασαν την εορταστική περίοδο του Πάσχα, επένδυσαν στη δημιουργία e-shop για να αναπληρώσουν τον χαμένο τζίρο τους. Ετσι, αυξημένες είναι οι πωλήσεις και στα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς οι παραδόσεις, λόγω μικρότερου όγκου, γίνονται πιο γρήγορα.
Σημειώνεται ότι την περίοδο του Πάσχα πραγματοποιείται το 20% του ετήσιου τζίρου, ο οποίος το 2019 διαμορφώθηκε στα 200-250 εκατ. ευρώ, ενώ το 2020, λόγω της πανδημίας, εκτιμάται ότι δεν ξεπέρασε τα 100 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες των παιχνιδιών με τη μεγαλύτερη ζήτηση, αυτήν την περίοδο είναι οι λαμπάδες, τα αβγά με παιχνίδια, αλλά και με μεμονωμένα παιχνίδια. Μάλιστα, όπως σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, πολλοί παίρνουν ξεχωριστά παιχνίδια και κεριά για να φτιάξουν μόνοι τους τις λαμπάδες.
ΜΕΤΡΟΥΝ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ
Στο μεταξύ, μεγάλο είναι το πλήγμα για τις μεγάλες αλυσίδες, καθώς ο αριθμός των πελατών που μπορούν να δεχτούν για αγορές «click inside» είναι ναι μεν μεγαλύτερος, αλλά αναντίστοιχος με το μέγεθός τους.
» Jumbo
Για παράδειγμα, η Jumbo με τη μέθοδο του «click away» έχει ως προϋπόθεση η αξία της παραγγελίας να ξεπερνά τα 20 ευρώ, ενώ το ραντεβού για μέσα στο κατάστημα έχει χρονικό περιορισμό 30 λεπτών.
Αλλωστε, όπως διεμηνύθη στην ενημέρωση της Ενωσης Θεσμικών Επενδυτών πριν από λίγες ημέρες, τόσο το 2020 όσο και το 2021 θεωρούνται χαμένες χρονιές. Κύκλοι της διοίκησης της Jumbo αναφέρουν στον «Ε.Τ.» της Κυριακής: «Ναι μεν υπάρχει αυξημένη κινητικότητα, αλλά η Θεσσαλονίκη και τα εμπορικά κέντρα παραμένουν ακόμα κλειστά. Επιπλέον, οι περιορισμοί στα άτομα είναι αναντίστοιχοι του μεγέθους του ομίλου μας, ο οποίος έχει ετήσιο τζίρο 1 δισ. ευρώ».
» Μουστάκας
Από την πλευρά της, η αλυσίδα παιχνιδιών Μουστάκας, προκειμένου να αντέξει και να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών την πασχαλινή περίοδο, εγκαινίασε πριν από λίγες ημέρες τη συνεργασία της με τη δημοφιλή εφαρμογή Wolt για περισσότερους από 500 κωδικούς προϊόντων. Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, οι καταναλωτές μπορούν μέσα από την εφαρμογή της Wolt να επιλέξουν από μία μεγάλη ποικιλία προϊόντων, τα οποία οι συνεργαζόμενοι διανομείς παραδίδουν στην πόρτα τους σε περίπου 30 λεπτά, από Δευτέρα έως Σάββατο, 9:00 με 20:00.
Αρχικά η υπηρεσία είναι διαθέσιμη στην Αθήνα από τα καταστήματα Μουστάκας σε Κάτω Κηφισιά, Περιστέρι, Μοναστηράκι, Αιγάλεω, Πειραιά, Μελίσσια, ΟΑΚΑ/Μαρούσι και Ελληνικό.
Μάλιστα, η Wolt προσφέρει live tracking, ώστε οι πελάτες να μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη της παραγγελίας τους σε ζωντανό χρόνο και εφόσον το επιθυμούν οι παραγγελίες παραδίδονται ανέπαφα και με ασφάλεια.
Επιπλέον, η εφαρμογή παρέχει τη δυνατότητα προγραμματισμού ημέρας και ώρας της παράδοσης που εξυπηρετεί τον πελάτη, ενώ σε περίπτωση που χρειαστεί την ταχύτερη και καλύτερη ομάδα εξυπηρέτησης πελατών στο online delivery, αυτή είναι στη διάθεσή του για να του απαντήσει στα μηνύματα σε λιγότερο από 40 δευτερόλεπτα.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr