Σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή (ΓΓΕΠΚ) του ΥΠΑΝ, στην επιτυχία του μέτρου συντείνει, καθοριστικά, η συμμόρφωση των επιχειρήσεων με τα ειδικότερα μέτρα, που κλήθηκαν να τηρήσουν. Σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι σε δεκάδες ελέγχους, που πραγματοποίησαν οι ελεγκτικές υπηρεσίες το αμέσως προηγούμενο διάστημα, η παραβατικότητα δεν ξεπέρασε το 1%. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε, μιλώντας, χθες, σε τηλεοπτικό σταθμό, πως πρέπει να τηρούνται τα μέτρα, «καθώς αν δούμε ότι υπάρχει αύξηση του δείκτη μεταδοτικότητας και ανησυχία για τον ιό και μας πουν οι επιστήμονες ότι πρέπει να αναστείλουμε την εφαρμογή του μέτρου, θα την αναστείλουμε», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Επανεκκίνηση
Παράλληλα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επανεκκίνηση του λιανεμπορίου σε περιοχές της χώρας οι οποίες εμφανίζουν χαμηλό επιδημιολογικό φορτίο. «Το λιανικό εμπόριο θα μπορούσε να ανοίξει σε ζώνες της χώρας, όπου έχουν χαμηλό επιδημιολογικό φορτίο, αν κι εφόσον το εγκρίνει η Επιτροπή. Κάθε εβδομάδα συνεδριάζουμε και κάθε εβδομάδα θα αναπροσαρμόζουμε τη στρατηγική μας, με βάση την πορεία της επιδημίας. Αυτό θα μπορούσε να είχε συμβεί και τώρα, αλλά οι δύο περιφέρειες που εξετάζαμε να ανοίξουν, η Κρήτη και η Πελοπόννησος, δεν ήταν ολόκληρες και αυτό δημιούργησε ανησυχία μεταφοράς», δήλωσε ο υπουργός, φέρνοντας το εξής παράδειγμα για να γίνει κατανοητός: «Στην Κρήτη, στο χάρτη που μας παρέδωσαν, μπορούσε να ανοίξουν οι Nομοί Λασιθίου, Ρεθύμνου και Χανίων, αλλά όχι Ηρακλείου. Σκεφτήκαμε ότι αν το κάναμε θα ρισκάραμε: Πρώτον, την υγεία όλης της νήσου, γιατί μπορεί από το Ηράκλειο να πήγαιναν σε άλλο νομό για να ψωνίσουν -αυτό δεν μπορούσαμε να το ελέγξουμε, οπότε θα υπήρχε ο κίνδυνος διασποράς σε όλη την Κρήτη- και, δεύτερον, θα υπήρχε μεγάλη αναστάτωση μεταξύ των εμπόρων».
Κτηματολόγιο: Για ποιους λήγει η προθεσμία - Βήμα-βήμα η διαδικασία και το maps.ktimatologio.gr
Καθυστερήσεις
Τέλος, αναφερόμενος στις καθυστερήσεις που καταγράφονται στις παραδόσεις προϊόντων από τις εταιρίες ταχυμεταφορών (courier), σημείωσε: «Πριν ξεκινήσουμε την πρώτη καραντίνα η αγορά κούριερ διακινούσε 80.000 πακέτα ημερησίως και ξαφνικά εκτοξεύτηκαν στiw 150.000. Οι εταιρίες και αποθήκες νοίκιασαν και προσωπικό προσέλαβαν. Ωστόσο, στη δεύτερη καραντίνα, όλο τον μήνα Νοέμβριο, καθότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αυξηθεί πάρα πολύ, είχαμε μέσο όρο ηλεκτρονικών παραγγελιών 250.000 πακέτα την ημέρα, άρα και 100.000 περισσότερα σε σχέση με την υψηλότερη μέρα της πρώτης καραντίνας». Επeσήμανε, μάλιστα, πως μπαίνοντας στον Δεκέμβριο και προχωρώντας προς τις γιορτές, οι παραγγελίες αυξήθηκαν με γεωμετρική πρόοδο, φτάνοντας μια μέρα ακόμα και τις 800.000. «Με έναν μέσο όρο 500.000 πακέτα την ημέρα, το σύστημα κατέρρευσε», όπως πρόσθεσε.
Ερευνα
Από «μίνι» τηλεφωνική, έρευνα στην Περιφέρεια Αττικής, κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας εφαρμογής του click away προκύπτει πως 3 στους 10 καταναλωτές ανταποκρίθηκαν στη νέα μέθοδο αγοράς, άλλοι 3 στους 10 σκέφτονται να το κάνουν, ενώ οι 4 στους 10 δεν την προτιμούν. Από την ίδια έρευνα -που πραγματοποιήθηκε από το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής- φαίνεται, επίσης, πως ο ημερήσιος τζίρος των μικρών, μεμονωμένων ή συνοικιακών μαγαζιών δεν ξεπερνά, για την πλειονότητα, το 10% του αντίστοιχου περυσινού, ενώ συνολικά ο φετινός εορταστικός τζίρος αναμένεται να κυμανθεί στο 35-40% των περυσινών 3,5 δισ. ευρώ και δύσκολο να ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου