Με απόφαση που υπέγραψε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής και αναμένεται να δημοσιευθεί στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως», προβλέπεται ότι:
* Οι κάθε είδους δηλώσεις και αιτήσεις θα είναι δυνατόν να αποστέλλονται μέσω ταχυδρομείου (με τη διαδικασία των «συστημένων»), courier ή e-mail, καθώς και να κατατίθενται στο πρωτόκολλο της ΔΟΥ. Για την υποβολή των αιτήσεων, θα είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται η φόρμα της υπεύθυνης δήλωσης του gov.gr.
* Σε περίπτωση ηλεκτρονικής αποστολής, θα αποστέλλεται αυτοματοποιημένο μήνυμα (auto-reply), το οποίο θα αποτελεί αποδεικτικό παραλαβής της δήλωσης ή αίτησης. Σε περίπτωση αποστολής μέσω ταχυδρομείου ή courier, αποδεικτικό παραλαβής θα αποτελεί το αντίστοιχο αποδεικτικό αποστολής από το ταχυδρομείο ή την εταιρία courier.
* Εφόσον ο φάκελος είναι πλήρης, οι δηλώσεις και αιτήσεις θα διεκπεραιώνονται υποχρεωτικά εντός τριών εργάσιμων ημερών.
Έρχονται εκατομμύρια ευρώ: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ - Ποιοι οι δικαιούχοι
* Με την ολοκλήρωση της διεκπεραίωσης ο πολίτης θα ενημερώνεται με μήνυμα στο TAXISnet, όπου θα αναρτάται και το επίσημο αντίγραφο της δήλωσης ή του πιστοποιητικού που θα έχει ζητήσει.
* Δεν θα χρειάζεται καμία επίσκεψη στη ΔΟΥ για τη διεκπεραίωση της αίτησης.
* Εντός 60 ημερών από τη διεκπεραίωση των δηλώσεων θα γίνεται επαλήθευση της ορθότητας του περιεχομένου με την κείμενη νομοθεσία. Εφόσον διαπιστώνονται σφάλματα, θα αποστέλλεται πρόσκληση υποβολής τροποποιητικής δήλωσης. Αν ο πολίτης δεν ανταποκριθεί εντός των προθεσμιών, θα εκδίδεται εντολή ελέγχου, ο οποίος θα διενεργείται υποχρεωτικά.
Στην ΑΑΔΕ εκτιμούν ότι με αυτή τη λύση οι πολίτες και οι συμβολαιογράφοι θα εξυπηρετηθούν πιο γρήγορα και με διαφάνεια, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά στις εφορίες, οι οποίες είναι ήδη πολύ επιβαρυμένες με τα κάθε είδους αιτήματα εξυπηρέτησης των πολιτών που συσσωρεύτηκαν από την έναρξη της κρίσης του κορονοϊού. Χαρακτηριστικά, από τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΑΑΔΕ φαίνεται ότι από τα μέσα Μαρτίου έως και τα τέλη Μαΐου οι εφορίες της χώρας δέχθηκαν πάνω από 1 εκατομμύριο αιτήματα εξυπηρέτησης μέσω e-mail και τηλεφώνου και ανταποκρίθηκαν σε 850.000.
Από την έντυπη έκδοση