Ειδικά οι τελευταίοι έχουν κάθε λόγο να είναι δυσαρεστημένοι αφού πίστεψαν – αφελώς όπως αποδείχθηκε- ότι έβγαλαν μέσα στα χρόνια της κρίσης χρήματα από τους λογαριασμούς τους για να αγοράσουν αυτοκίνητα που κινούνται με πετρέλαιο ή ένα συνδυασμό ηλεκτρισμού και βενζίνης (υβριδικά), προσδοκώντας ότι τουλάχιστον δεν θα έχουν τέλη κυκλοφορίας. Κάποιοι μάλιστα ξεγελάστηκαν και πήραν το 2015 ένα μεγαλύτερο σε κυβισμό και κατά τεκμήριο πιο ασφαλές αυτοκίνητο που κινείται με πετρέλαιο και την πάτησαν διπλά.
Για δεύτερη χρονιά
Με τη διατήρηση των τελών στα επίπεδα του 2016, ο πήχυς των μηδενικών τελών παραμένει στις εκπομπές έως τα 90 γραμμάρια του διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό σημαίνει ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα με ταξινόμηση από το 2010 και κυβισμό πάνω από 1.595 κ.εκ. θα επιβαρυνθούν για δεύτερη χρονιά με τέλη που αντιστοιχούν στο 60% του τέλους ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου αυτοκινήτου. Μαζί με τα ίδια τέλη όμως θα πρέπει από την 1η/1/2017 να πληρώσουν και τον αυξημένο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης που θα διογκώσει ακόμη περισσότερο το κόστος χρήσης του Ι.Χ. τους.
Ανάλογη αντιμετώπιση σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας επιφυλάσσει το ΥΠΟΙΚ και σε ό,τι αφορά ότι στην ατέλεια των οχημάτων που πλειστηριάζονται από τον ΟΔΔΥ, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα. Δηλαδή όσα είναι πάνω από 1.595 κυβικά εκατοστά θα πρέπει να πληρώσουν το 60% του αντίστοιχου αυτοκινήτου που θα αγοραστεί από κάποια μάντρα ή αντιπροσωπία αυτοκινήτων. Η διαφορά για τα αυτοκίνητα από τον ΟΔΔΥ είναι ότι το τέλος αφορά μόνο τον κυβισμό και δεν λαμβάνει υπ’ όψιν την παλαιότητα του οχήματος.
Μικρότερο σχετικά πρόβλημα έχουν τα υβριδικά, αφού με λίγες εξαιρέσεις η μεγάλη πλειοψηφία αυτών που πωλούνται χρησιμοποιούν για καύσιμο τη βενζίνη και δεν ξεπερνούν τα 1.595 κυβικά εκατοστά που είναι το όριο της ατέλειας, σύμφωνα με όσα προβλέπει το υπουργείο Οικονομικών.
ΤΑΣΟΣ ΔΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου