Σε όλη τη Γερμανία λειτουργούσαν 58.400 ΑΤΜ στα τέλη του 2017. Μόλις δύο χρόνια πριν ήταν 61.100. Πώς εξηγείται αυτή η αισθητή μείωση σε μία εποχή που γίνονται όλο και περισσότερες συναλλαγές εκτός ωραρίου; Προφανώς με τη συνεχή πίεση για μείωση του κόστους, αλλά και την ψηφιοποίηση των συναλλαγών. Όπως επισημαίνει ο Γιούργκεν Γκρος, επικεφαλής του Βαυαρικού Συνδέσμου Συνεταιριστικών Τραπεζών, «η λειτουργία ενός και μόνο ΑΤΜ στοιχίζει στην τράπεζα περίπου 20.000-25.000 ευρώ ετησίως. Είναι προφανές και κατανοητό ότι πρέπει να γίνει απόσβεση αυτού του ποσού. Πάντως το να κλείνεις τα ΑΤΜ δεν είναι και το πιο βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο…».
Υπό την πίεση του κόστους λοιπόν ανακόπτεται η προέλαση του ΑΤΜ, το οποίο πάντως εξακολουθεί να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας για όλους τους πελάτες των τραπεζών. Το πρώτο ΑΤΜ στη Γερμανία είχε εγκατασταθεί πριν από 50 χρόνια στην πόλη του Τύμπινγκεν. Το 1994 λειτουργούσαν συνολικά 29.400 ΑΤΜ, μέχρι το 2015 ο αριθμός τους διπλασιάστηκε, για να αρχίσει ωστόσο στη συνέχεια η καθοδική πορεία.
Online, η νέα τάση
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχουν λιγότερες δυνατότητες ή ευκαιρίες για συναλλαγές εκτός ωραρίου. Το αντίθετο συμβαίνει: όλο και περισσότερες συναλλαγές γίνονται πλέον online. Σύμφωνα μάλιστα με τη Wirecard, μία γερμανική εταιρία παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μέσω Ίντερνετ, σε λίγα χρόνια οι περισσότερες πληρωμές θα γίνονται από το κινητό, με την κατάλληλη App. Ήδη στην Κίνα οι πληρωμές μέσω App είναι κάτι αυτονόητο.
Ποια είναι τα προγράμματα ΕΣΠΑ ενίσχυσης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Ο Μάρκους Άιχινγκερ, στέλεχος της Wirecard, πιστεύει ότι αυτή η πρακτικη θα διαδοθεί πολύ γρήγορα και στη Γερμανία. Θεωρεί μάλιστα ότι θα έχει πολλαπλά οφέλη για τον επαγγελματία. «Όχι μόνο θα αυξηθούν οι συναλλαγές του, αλλά θα μειωθεί και το κόστος που έχει σήμερα για να διατηρεί κάποια αποθέματα μετρητών στο ταμείο του», υποστηρίζει. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι σήμερα το 85% των συναλλαγών σε όλον τον κόσμο γίνονται ακόμη με μετρητά. Ωστόσο, εκτιμά ο Μάρκους Άιχινγκερ, «υπάρχει μεγάλο δυναμικό ανάπτυξης για υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών όπως οι boon, Orange Cash και Allianz Prime».
Πιο ασφαλείς για τις τράπεζες οι ηλεκτρονικές συναλλαγές
Φαίνεται πάντως ότι ένας ακόμη λόγος που οι τράπεζες μειώνουν τον αριθμό των ΑΤΜ είναι τα …γκαζάκια, όπως επισημαίνει εκπρόσωπος του γερμανικού τραπεζικού οργανισμού Deutsche Kreditwirtschaft: «Οι συνεχείς επιθέσεις στα ΑΤΜ εκτοξεύουν το κόστος για την ασφαλιστική κάλυψη των τραπεζών», δηλώνει. Σε κάθε περίπτωση, τα ΑΤΜ δεν πρόκειται να εξαφανιστούν σε εύθετο χρόνο, υποστηρίζει ο εκπρόσωπος της Deutsche Kreditwirtschaft.
Πηγή Deutsche Welle
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]