Μετά και την κατάθεση του τιμήματος, για να κλείσει η διαδικασία απομένει η μεταβίβαση του πακέτου των μετοχών, δια του Χρηματιστηρίου. Παράλληλα, θα προχωρήσει η εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου, στο οποίο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος θα είναι, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο μέχρι στιγμής συντονιστής της κοινοπραξίας, Σωτήρης Θεοφάνης. Στο νέο διοικητικό συμβούλιο πρόκειται να συμμετέχει μεταξύ άλλων και ο Βοris Wenzel, CEO της Terminal Link SAS, της μίας εκ των συμμετεχόντων στην “τριάδα” της κοινοπραξίας των επενδυτών.
Στην κοινοπραξία μετέχουν με ποσοστό 47% το γερμανικό fund DIEP GmΒH, με έδρα το Μόναχο, με μερίδιο 33% η Terminal Link SAS (η μητρική της οποίας, CMA CGM, είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ναυτιλιακών μεταφορών στον κόσμο) και με το υπόλοιπο 20% η Belterra Investments LTD, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, με έδρα τη Λευκωσία. Στο ελληνικό δημόσιο παραμένει μετοχική συμμετοχή 7,22%.
Υπενθυμίζεται ότι ο ιδιώτης έχει δεσμευτεί για υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ σε μια επταετία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, όπως έχουν επανειλημμένα επισημάνει στελέχη της κοινοπραξίας, στόχος είναι η βασικότερη επένδυση του “πακέτου” (η επέκταση της 6ης προβλήτας, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται και mainliners, ήτοι μεγάλα πλοία τύπου New Panamax), να ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα, εντός τετραετίας (ενώ μέσα σε 18 μήνες από την ανάληψη της διοίκησης αναμένεται να αποκτηθούν μία ή δύο γερανογέφυρες).
Παπαθανάσης: 187 επενδυτικά σχέδια για τη δημιουργία 989 νέων θέσεων εργασίας
Η συνολική αξία της συμφωνίας για το 67% του ΟΛΘ υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ. Στο ποσό αυτό συνυπολογίζονται το τίμημα (231,92 εκατ. ευρώ), οι υποχρεωτικές επενδύσεις (180 εκατ. ευρώ) και τα αναμενόμενα έσοδα άνω των 170 εκατ. ευρώ του ελληνικού Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.). Λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις, μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2051.
Ωστόσο, όπως έχουν κατά καιρούς επισημάνει οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας -που σημειωτέον έχουν εξαρχής στηρίξει στο σύνολό τους την είσοδο επενδυτή διεθνούς εμβέλειας στο λιμάνι- για να απολαύσει η περιοχή το μέγιστο δυνατό όφελος από αυτή την εξέλιξη χρειάζεται να συμπληρωθούν βασικά κομμάτια του παζλ, που αφορούν τις διεθνείς σιδηροδρομικές κι οδικές συνδέσεις του λιμανιού, αλλά και τη δυνατότητα εργασιών ενεργητικής τελειοποίησης (π.χ., συναρμολόγησης) προϊόντων επί βορειοελλαδικού εδάφους, ώστε να δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία.
Μόλις παραλάβει τα “ηνία”, η νέα διοίκηση θα βρεθεί μπροστά σε προβλήματα που αναζητούν άμεσα λύση, όπως η δυσλειτουργία της Πύλης 16 του λιμένος, εξαιτίας της απεργίας (αποχή από την τρίτη, νυχτερινή βάρδια) που πραγματοποιούν από τον περασμένο Σεπτέμβριο οι τελωνειακοί, διαμαρτυρόμενοι για τη μη ύπαρξη χώρου προσωρινής εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]