Υπηρεσίες τύπου… Skroutz, αποκλειστικά, όμως, για κινεζικά προϊόντα, προσφέρει η SealSmile (https://sealsmile.com). Η startup, που βγήκε στον «αέρα» έχοντας τους τελευταίους μήνες τεστάρει την πλατφόρμα της σε δοκιμαστικό στάδιο, είναι πλέον έτοιμη να βάλει σε τάξη την αχανή κινεζική αγορά, καθιστώντας τις online αγορές παιχνιδάκι για τους Ελληνες -και όχι μόνο- χρήστες της. Το άμεσο κοινό της, εξάλλου, δεν έχει σύνορα, αφού απευθύνεται σε όλους όσοι αγοράζουν από e-shops της μακρινής χώρας.
Σύμφωνα με τα στατιστικά, η μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών, εκτός της Κίνας, βρίσκεται στην Αμερική, στη Ρωσία, στην Ευρώπη και τη Βραζιλία, ενώ υπάρχει και ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών που κάνει συστηματικά ηλεκτρονικές αγορές, αλλά ακόμη δεν έχει ανακαλύψει την κινεζική αγορά. Πιο αναλυτικά, μέσω της SealSmile ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα:
1 Να μελετήσει και να συγκρίνει περισσότερα από ένα εκατομμύρια προϊόντα, από 60 δημοφιλή καταστήματα της Κίνας.
2 Να επιλέξει ανάμεσα από 1.000 κουπόνια και προσφορές.
3 Να διαβάσει κριτικές προϊόντων και καταστημάτων, οδηγούς αγορών και πληροφορίες σχετικές με την παραγγελία, ώστε να νιώσει ασφαλής κατά την αγορά του.
4 Να απολαύσει μια σειρά από υποστηρικτικές υπηρεσίες, όπως προσωποποιημένη υποστήριξη, αλλά και απευθείας διαμεσολάβηση με το κατάστημα σε περίπτωση ανάγκης.
«Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι Ελληνες ψωνίζουν από την Κίνα. Κι αυτό γιατί η χώρα διαθέτει τεράστια ποικιλία προϊόντων, με την ποιότητά τους να αυξάνεται συνεχώς. Ηδη αρκετές μάρκες, όπως οι Xiaomi και Huawei, έχουν καταφέρει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη μεγάλης μερίδας των καταναλωτών παγκοσμίως. Παράλληλα, τα περισσότερα κινεζικά e-shops έχουν δωρεάν μεταφορικά, ακόμη και για προϊόντα αξίας ενός ευρώ», τονίζει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ο ιδρυτής της SealSmile, Φώτης Γονίδης.
Για τον ίδιο, η ιδέα να «στήσει» τη συγκεκριμένη πλατφόρμα προέκυψε μάλλον αβίαστα, αφού, όπως παραδέχεται, είναι και εκείνος πελάτης των κινεζικών e-καταστημάτων. Εχοντας ζήσει μεγάλο μέρος της ζωής του μεταξύ Ελλάδας, Ολλανδίας, Αγγλίας και Τουρκίας, είχε την ευκαιρία να γνωρίσει εκ του σύνεγγυς τις αδυναμίες του συγκεκριμένου μοντέλου. «Οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών είναι εξαιρετικά αγαπητές στο ευρύ κοινό, μιας και εξοικονομούν χρήμα και χρόνο, βρίσκοντας τα καλύτερα προϊόντα στις καλύτερες τιμές.
Γι’ αυτόν το λόγο, άλλωστε, σε κάθε χώρα υφίσταται και από μία: Η Pricegrabber στην Αμερική, η Pricerunner στη Βρετανία, η Billgier στη Γερμανία, η Skroutz στην Ελλάδα κ.λπ. Αυτό, όμως, που έλειπε ήταν μία ολοκληρωμένη και ευρέως γνωστή πλατφόρμα για κινεζικά καταστήματα», εξηγεί ο κ. Γονίδης και καταλήγει: «Εμείς φροντίζουμε να αναβαθμίζουμε διαρκώς την πλατφόρμα μας με καινούργιες λειτουργίες και περιεχόμενο, θέλοντας, έτσι, να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία στις αγορές από Κίνα». Στόχος της ομάδας, άλλωστε, η οποία εκτός από τον Φώτη Γονίδη απαρτίζεται και από τους Frans Buikema (Business Development Manager & SEO Specialist), Μαρίνο Μαναγούδη (Communication & Marketing Officer), Πασχάλη Γονίδη (Content Manager & Curator Specialist) και Χριστίνα Κανέλα – Μαυρουδή (blogger και Fashion Specialist), είναι να καταστεί η SealSmile «το one-stop διαδικτυακό μέρος για αγορές από την Κίνα».
Gadgets οι άντρες,καλλυντικά και… νυφικά οι γυναίκες
Τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων που ψωνίζουν από Κίνα καταδεικνύουν τα στοιχεία που ήδη διαθέτει η SealSmile. Πιο αναλυτικά, όσον αφορά στους άνδρες χρήστες, η τεχνολογία είναι αυτή που κεντρίζει το ενδιαφέρον τους, με τα smartphones να φιγουράρουν πρώτα στο Top-10 των προτιμήσεών τους. Ακολουθούν τα smartphones accessories και gadgets, ενώ τα «κλικ» τους συγκεντρώνουν και προϊόντα ηλεκτρονικού τσιγάρου, για το αυτοκίνητο, αλλά και ρούχα.
Στον αντίποδα, οι χρήστες γένους θηλυκού επιμένουν να στρέφουν το ενδιαφέρουν τους κυρίως στον κλάδο της ένδυσης, εμπλουτίζοντας τη λίστα τους με τσάντες, καλλυντικά, αλλά και… νυφικά. Οσον αφορά στις πωλήσεις, τη μερίδα του λέοντος κράτησαν τον Απρίλιο οι ηλεκτρονικές συσκευές, με ποσοστό 27,7%, ακολουθούμενες από παιχνίδια και είδη hobby (16,4%) και smartphones (13,86%).
«Η αγορά της Κίνας παρέχει μια εξαιρετικά μεγάλη ποικιλία προϊόντων, σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Ο Ελληνας χρήστης που ενδιαφέρεται να αγοράσει από Κίνα οφείλει να λάβει υπόψη του ότι ο μέσος χρόνος παράδοσης είναι 20 με 30 ημέρες. Εάν, δηλαδή, επείγεται, τότε θα ήταν προτιμότερο να απευθυνθεί στην εγχώρια αγορά. Παράλληλα, μολονότι τα περισσότερα κινεζικά e-shops είναι παγκοσμίως γνωστά και αξιόπιστα -όπως το Aliexpress, το Banggood κ.ο.κ.-, θα ήταν προτιμότερο να χρησιμοποιούν το PayPal ή άλλες υπηρεσίες πληρωμών αντί των πιστωτικών/χρεωστικών καρτών τους, για να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο της online απάτης. Αυτό, βέβαια, ισχύει για όλες τις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές και όχι μόνο από την Κίνα. Στη SealSmile έχουμε αυστηρές προδιαγραφές και ελέγχουμε αυστηρά το κάθε κατάστημα που υποστηρίζουμε μέσω της πλατφόρμας μας, ώστε να προσφέρουμε στο χρήστη ένα ασφαλές περιβάλλον αγορών», επισημαίνει ο Φώτης Γονίδης.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ
[email protected]
Από το ένθετο «Οικονομία» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής