Οι καθηγητές εμφανίστηκαν τη Δευτέρα μπροστά στην κάμερα για να διδάξουν Γλώσσα, Ιστορία και Φυσική στη Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού και οι μαθητές αγκάλιασαν την πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας. Η ΕΡΤ2, στην οποία έγινε τη Δευτέρα η πρεμιέρα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης, έκανε τηλεθέαση-ρεκόρ φτάνοντας το 51,2%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 125.000 μαθητές του δημοτικού που έκατσαν μπροστά στην τηλεόραση από τις 10 το πρωί για να παρακολουθήσουν τη νέα μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, δεν ήταν μόνο οι μαθητές που στήθηκαν μπροστά από την οθόνη για να παρακολουθήσουν το εξ αποστάσεως μάθημα. Στα παιδιά ηλικίας 4-14 ετών το ποσοστό τηλεθέασης έφτασε το 51,2% και στις ηλικίες 4-17 το 49,5%. Εντυπωσιακά ήταν τα ποσοστά και των γονέων, κυρίως των πατεράδων, αφού στους άνδρες ηλικίας 25-44 η μέση τηλεθέαση έφτασε στο 28,7% και στις γυναίκες το 15,5%.
Σήμερα το πρόγραμμα στην ΕΡΤ2 συνεχίζεται για τους μαθητές από τη Β’ έως και την ΣΤ’ Τάξη από το πρωί ως εξής:
– Φυσική Ε’ – ΣΤ’ «Θερμοκρασία – Θερμότητα»
– Φυσική Ε’ «Ηλεκτρικό κύκλωμα / Αγωγοί – Μονωτές»
– Γλώσσα Ε’ «Εγκλίσεις των ρημάτων»
Πρόγραμμα Πέμπτης 02/04/2020
– Μαθηματικά Β’ – ΣΤ’ «Νοερές πράξεις (Πρόσθεση – Αφαίρεση) – Α’ Μέρος»
– Μαθηματικά Δ’ – ΣΤ’ «Νοερές πράξεις (Πρόσθεση – Αφαίρεση) – Β’ Μέρος»
Λιάγκας – Κορινθίου: Όλη η αλήθεια για την σφαγή στα παρασκήνια που δεν λέει κανείς
– Γλώσσα Β’ «Παραγωγή γραπτού λόγου: Περιγραφικός Λόγος»
Πρόγραμμα Παρασκευής 03/04/2020
– Γλώσσας Γ’ «Παραγωγή γραπτού λόγου: Αφηγηματικός Λόγος»
– Φυσική Ε’ – ΣΤ’ «Ιδιότητες του Φωτός»
– Γλώσσα ΣΤ’ «Μεταβατικά, αμετάβατα, συνδετικά ρήματα»
Στο μέτωπο των υπόλοιπων μορφών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η διαδικασία πλέον έχει γίνει καθολική με όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από το Δημοτικό έως το Λύκειο (σ.σ. το οποίο ξεκίνησε πρώτο τα μαθήματα στις εικονικές τάξεις) να εντάσσονται σιγά σιγά στο σύστημα.
Η πλειοψηφία των μαθητών έχει ήδη πλέον λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, όπως και οι εκπαιδευτικοί. Χθες έληγε η προθεσμία για την εγγραφή εκπαιδευτικών και μαθητών στο σύστημα με το υπουργείο Παιδείας να δίνει παράταση μέχρι τη Δευτέρα 6 Απριλίου ώστε να δοθεί περισσότερος χρόνος στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα για να δημιουργήσει λογαριασμό.
Οι εκπαιδευτικοί καλούνται, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία των εγγραφών στους μαθητές, να δημιουργήσουν ψηφιακά τμήματα εμπλουτίζοντάς τα με εκπαιδευτικό υλικό. Οι μαθητές μέχρι να δημιουργήσουν λογαριασμό έχουν πρόσβαση σε «ανοιχτό» υλικό το οποίο είναι διαθέσιμο χωρίς κωδικούς. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας και της προθεσμίας, το ψηφιακό υλικό μπορεί να «κλειδωθεί» από τους εκπαιδευτικούς.
Τα συγγράμματα
Λύση αναζητάει το υπουργείο Παιδείας για να λάβουν οι φοιτητές τα πανεπιστημιακά συγγράμματα του εαρινού εξαμήνου. Τα μαθήματα εξ αποστάσεως στα πανεπιστημιακά ιδρύματα έχουν ξεκινήσει σχεδόν στην πλειοψηφία τους με τους φοιτητές να δύνανται να παρακολουθήσουν ακόμα και εργαστήρια, όμως ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση για τα πανεπιστημιακά συγγράμματα. Οι εκδότες του πανεπιστημιακού συγγράμματος έθεσαν το ζήτημα να παραλάβουν οι φοιτητές με κούριερ τα βιβλία, όμως το θέμα του κόστους δεν δύναται να το αναλάβει το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με πληροφορίες. Κάθε εαρινό εξάμηνο διανέμονται περίπου 1.100.000 βιβλία σε φοιτητές και μία ταχυμεταφορά θα στοίχιζε 2 εκατ. ευρώ, ένα ποσό που απαιτεί διαγωνισμό, μια χρονοβόρα διαδικασία που ολοκληρωνόταν μετά τη λήξη του εξαμήνου.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου